|

اخذ اقامت آلمان با تحصیل در رشته های پزشکی (آپدیت 2023)

رشته پزشکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی دانشگاهی است که سالانه افراد زیادی برای ادامه دادن تحصیلاتشان به کشورهای خارجی مهاجرت می‌کنند. دلیل محبوبیت رشته‌های پزشکی این است که درآمد سالیانه یک پزشک چه در ایران و چه در خارج بسیار زیاد است و همین موضوع سبب شده است که نسبت به سایر رشته‌ها خواهان بیشتری داشته باشد.

اخذ اقامت آلمان با تحصیل در رشته های پزشکی (آپدیت 2023)

رشته پزشکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی دانشگاهی است که سالانه افراد زیادی برای ادامه دادن تحصیلاتشان به کشورهای خارجی مهاجرت می‌کنند. دلیل محبوبیت رشته‌های پزشکی این است که درآمد سالیانه یک پزشک چه در ایران و چه در خارج بسیار زیاد است و همین موضوع سبب شده است که نسبت به سایر رشته‌ها خواهان بیشتری داشته باشد. هزینه تحصیل رشته پزشکی نسبت به سایر رشته بیشتر است؛ از این رو بیشتر افراد به دنبال کشورهایی هستند که هزینه تحصیلات دانشگاهی در آن کشور رایگان باشد. آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که این ویژگی را دارا است و بیشتر متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی برای ادامه دادن تحصیلاتشان به کشور آلمان مهاجرت می‌کنند. اگر شما هم مثل بقیه به دنبال تحصیل در آلمان هستید و از شرایط تحصیل پزشکی در این کشور اطلاعی ندارید، حتماً ادامه مقاله را مطالعه کنید.

 

مهاجرت به المان از طریق تحصیل

کشور آلمان از جمله کشورهایی است که تحصیل در آن رایگان است؛ از این رو کسانی که قصد ادامه دادن تحصیلاتشان را دارند، آلمان را به عنوان یکی از مقاصد تحصیلیشان انتخاب می‌کنند. امکان تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاهی نظیر پزشکی و مهندسی به صورت کاملاً رایگان در دانشگاه‌های کشور آلمان وجود دارد؛ اما برای تحصیل پزشکی در این کشور متقاضی باید چه شرایطی داشته باشد؟ مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل یکی از روش‌هایی است که در آخر موجب اخذ اقامت این کشور می‌شود و نسبت به سایر روش‌ها هزینه زیادی برای متقاضی به همراه ندارد.

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در آلمان را دارند بایستی دارای یکسری شرایط باشند تا از امتیاز تحصیل رایگان در این کشور بهره‌مند شوند. آلمان دارای دانشگاه‌های با کیفیت بالا و رنکینگ بالای جهانی است که مدرک آن در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله دارای اعتبار بالایی است. متقاضی برای تحصیل در آلمان بایستی مدرک دیپلم 13 ساله به دانشگاه‌های این کشور ارائه دهد. بنابراین؛ دانشجویان ایرانی باید 1 سال بیشتر را در کالج‌های آلمان سپری کنند تا موفق به اخذ دیپلم مورد قبول دانشگاه‌های این کشور شوند. شرایط تحصیل پزشکی در آلمان عبارت است از:

داشتن مدرک دیپلم 13 ساله(برای مقطع کارشناسی) قبولی در امتحان FSP
تسلط به زبان آلمانی(برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و برخورداری از آموزش رایگان) حداقل مدرک لازم B1 قبولی در آزمون IMAT یا MAT
نداشتن گپ تحصیلی بیش از 4 سال داشتن معدل 20(برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و بیولوژی)
قبولی در کنکور ایران یا شرکت در دوره‌های M-Course شرکت در دوره‌های فاندیشن و کسب نمره قبولی از این دوره

دقت داشته باشید که اگر یکی از شرایط فوق را نداشته باشید، می‌توانید در دانشگاه‌های خصوصی آلمان با زبان انگلیسی در رشته دلخواهتان به تحصیلاتتان ادامه دهید؛ فقط برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی باید شهریه پرداخت کنید.

اخذ اقامت المان با تحصیل در رشته پزشکی

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های آلمان

تحصیل در آلمان به زبان این کشور رایگان است؛ اما دانشجویان بایستی هر ترم مبلغی را به عنوان بیمه(200 تا 300 یورو) پرداخت کنند. دانشجویانی که در دانشگاه‌های خصوصی آلمان مشغول به تحصیل می‌شوند بایستی هر ترم مبلغی به عنوان شهریه که رقمی بین 5700 یورو تا 20 هزار یورو است را پرداخت کنند.

آیا گرفتن پذیرش از دانشگاه های آلمان مشکل است؟

گرفتن پذیرش برای دانشجویانی که تمامی شرایط تحصیل پزشکی در آلمان را دارند کار چندان مشکلی نیست و به راحتی می‌توانند پذیرش بگیرند؛ اما دانشجویانی که واجد شرایط نیستند می‌توانند با مشاوره گرفتن از مشاوران متخصص ما در میان بگذارند تا آن‌ها را راهنمایی کنند. مشاوران مؤسسه اصطهباناتی سایر گزینه‌های پیشنهادی را بر اساس شرایط هر متقاضی به آن‌ها معرفی می‌کنند تا راه و روند گرفتن پذیرش آن‌ها از دانشگاه‌های پزشکی آلمان ساده‌تر شود. لازم به ذکر است که برای شرکت و پرداخت هزینه‌های آزمون‌های پزشکی دانشگاه‌های آلمان بهتر است، وکیلی داشته باشید تا تمامی کارهای تحصیلی شما را برعهده بگیرد و به خوبی انجام دهد.

برترین دانشگاه های پزشکی آلمان

آلمان دارای یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی در دنیا است که برای بیشتر کارفرماها و مراکز درمانی و پزشکی شناخته شده است؛ از این رو با خیالی راحت می‌توانید در یکی از دانشگاه‌های کشور آلمان تحصیل کنید و از معتبر بودن مدرکتان اطمینان کامل داشته باشید. مهاجرت به المان از طریق تحصیل مناسب افرادی است که قصد اخذ اقامت این کشور را دارند؛ بنابراین بهتر است با بهترین دانشگاه‌های این کشور آشنا باشند. برترین دانشگاه‌هایی که در کشور آلمان وجود دارند عبارت است از:

برترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان
دانشگاه رتبه QS
دانشگاه فنی مونیخ(Technical University of Munich) 50
دانشگاه هایدلبرگ(Heidelberg University) 63
دانشگاه مونیخ(University of Munich) 64
دانشگاه آزاد برلین(Free University of Berlin) 127
دانشگاه هومبولت برلین(Humboldt-Universität zu Berlin) 128
دانشگاه آخن(RWTH Aachen University) 165

جمع بندی

تحصیل و گرفتن مدرک رشته پزشکی آینده درخشانی را برای دریافت کننده این مدرک رقم خواهد زد. از این رو بیشتر افراد قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی را دارند؛ اما اکثر متقاضیان به دلیل هزینه‌های بالای تحصیلی این رشته تحصیلی به سراغ رشته‌های دیگر می‌روند. کشور آلمان با ارائه آموزش رایگان با زبان آلمانی این امتیاز را به متقاضیان و علاقه‌مندان به رشته پزشکی داده است تا با کمترین هزینه‌ای در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند. تحصیل در رشته پزشکی در کشور آلمان شرایط مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها قبولی در آزمون IMAT، تسلط به زبان آلمانی و به پایان رساندن دوره متوسطه با معدل 20 است. با مراجعه به وب‌سایت اصطهباناتی و گرفتن مشاوره از مشاوران متخصص ما به راحتی می‌توانید به کشور آلمان از طریق رشته پزشکی مهاجرت کنید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها