|

مدت زمان مهاجرت به کانادا با روش‌های مختلف

یکی از موضوعات بسیار مهم در امر مهاجرت به کانادا که افراد می‌خواهند درباره آن اطلاعات دقیقی کسب کنند؛ مدت‌زمان مهاجرت با استفاده از روش‌های مختلف است.

مدت زمان مهاجرت به کانادا با روش‌های مختلف

مهاجرت به کانادا یکی از بهترین تصمیمتی است مه افراد می‌توانند در زندگی خود اتخاذ کنند. کانادا به دلیل شرایط و امکانات بسیار خوبی که برای شهروندان خود فراهم کرده است؛ به‌عنوان یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود. البته مهاجرت به این کشور دردسرهای خاص خود را دارد و افراد باید خود را برای روبروشدن با چالش‌های مختلفی آماده کنند.

یکی چالش‌های بسیار مهمی که متقاضیان مهاجرت با آن روبرو می‌شوند؛ مدت‌زمان اخذ ویزا و مهاجرت به کانادا است. همان‌طور که می‌دانید؛ مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی دارد؛ به همین دلیل افراد همواره با این سؤال مواجه می‌شوند که مدت‌زمان مهاجرت به کشور کانادا با روش‌های مختلف چقدر است؟

در این مطلب به طور کامل مدت‌زمان مهاجرت به کانادا با روش‌های مختلف را بیان خواهیم کرد تا اطلاعات بیشتر و کامل‌تری درباره زمان مهاجرت به کشور کانادا به دست بیاورد.

 

عوامل تأثیرگذار بر مدت‌زمان مهاجرت

عوامل مختلفی وجود دارند که مدت‌زمان مهاجرت به کانادا را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهند. آشنایی با این عوامل برای تمامی متقاضیان مهاجرت بسیار ضروری است. آنها باید بدانند که اخذ ویزای آنها بستگی به چه مواردی دارد. این عوامل تأثیرگذار عبارت‌اند از:

  • کشور محل سکونت

  • تکمیل بودن مدارک و تقاضای مهاجرت

  • نوع روش مهاجرتی و تعداد افرادی که تقاضای آنها در آن دسته بررسی می‌شود.

  • برخی از شرایط شخصی مانند سابقه کار، تحصیلات، مهارت زبان، آزمایش‌های پزشکی

مدت‌زمان مهاجرت به کانادا با اخذ ویزای کاری

اداره مهاجرت کانادا برای اینکه بتواند نیروهای متخصص را در سراسر جهان جذب کند؛ چندین ویزای کار در اختیار آنها قرار می‌دهد. افراد متقاضی باتوجه‌به شرایط خود می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کرده و فرایند مهاجرت را آغاز کنند. از جمله ویزاهای کاری کانادا می‌توان به ویزای جاب آفر، کار پس از تحصیل، اسکیل ورکر، اسکیل ترید، تجربه کانادایی، اکسپرس انتری و... اشاره کرد.

به‌طورکلی می‌توان گفت که مهاجرت به کانادا از طریق کار، 33 هفته زمان تقریبی لازم دارد. اما اینکه متقاضی کدام ویزای کاری را انتخاب می‌کند؛ تأثیر مستقیمی در زمان مهاجرت دارد. برای مثال، اخذ ویزای اسکیل ورکر شاید تا 29 ماه، اکسپرس اینتری 6 ماه، تجربه کانادایی 12 ماه و اسکیل ترید تا 62 ماه هم طول بکشد. البته این مدت‌زمان تقریبی است و بر اساس شرایط پرونده مهاجرتی تغییر می‌کند.

مدت‌زمان مهاجرت به کانادا با اخذ ویزای تحصیلی

میزان تقاضا برای این نوع از ویزا به دلیل اعتبار بالای دانشگاه‌های کانادا بسیار زیاد است؛ به همین دلیل شاید بیشتر افراد فکر کنند که مدت‌زمان اخذ ویزای تحصیلی بسیار زیاد است، اما این تصور کاملا اشتباه است. باوجود بالا بودن میزان تقاضاها برای ادامه تحصیل در کانادا، وجود بیش از 200 دانشگاه و کالج در کشور کانادا، پذیرش دانشجویان را بسیار آسان و سریع کرده است. معمولاً مدت‌زمان لازم برای اخذ ویزای تحصیلی 9 هفته تخمین زده می‌شود. البته عوامل مختلفی مانند ناقص بودن مدارک، ممکن است این مدت‌زمان را افزایش دهد. درنهایت، اخذ ویزای تحصیلی همواره یکی از روش‌های بسیار محبوب برای مهاجرت به کانادا بوده است.

مدت‌زمان مهاجرت به کانادا با اخذ ویزای سرمایه‌گذاری

کسانی که سرمایه موردنیاز برای شروع کسب‌وکار در کانادا را دارند؛ معمولاً روش سرمایه‌گذاری را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. این نوع از مهاجرت دارای روش‌های مختلفی است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به برنامه مهاجرتی استانی، خوداشتغالی، راه‌اندازی استارتاپ و... اشاره کرد.

هرکدام از این روش‌ها شرایط خاص خود را دارند؛ به همین دلیل مدت‌زمان اخذ ویزای آنها باهم متفاوت است. زمان تقریبی برای اخذ ویزای مهاجرتی استانی 13 ماه، خوداشتغالی 24 ماه و راه‌اندازی استارتاپ 32 ماه تخمین زده می‌شود. البته با استفاده از روش‌های مختلف مانند استخدام وکیل حرفه‌ای، می‌توان این مدت‌زمان را کاهش داد.

 

مدت‌زمان مهاجرت به کانادا با برنامه آتلانتیک

برنامه آتلانتیک کانادا یا همان AIP، یکی از راه‌های مهاجرتی است که بیشتر افراد با آن آشنایی ندارند. این برنامه به کارفرمایان در استان‌های آتلانتیک نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد این امکان را می‌دهد تا نیروی متخصص و نیمه متخصصی را که قصد زندگی در این استان‌ها را دارند جذب کرده و از این طریق اقامت دائم بگیرند.

اخذ ویزا و اقامت دائم با استفاده از این روش نیاز به تخصص کافی و یا مشورت با وکلای حرفه‌ای را دارد. اما به طور میانگین و تقریبی می‌توان زمان 12 ماه را برای این روش تخمین زد.

مدت‌زمان مهاجرت به کانادا با برنامه اسپانسرشیپ

برنامه اسپانسرشیپ یکی از برنامه‌های محبوب مهاجرت به کانادا است که معمولاً افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. طبق این برنامه، یکی از اعضای خانواده که مقیم کانادا بوده و توانایی حمایت از سایر اعضای خانواده را دارد؛ به آنها در گفتن ویزا کمک می‌کند. این نوع از ویزا و مدت‌زمان اخذ آن کاملاً بستگی به شرایط افراد و نوع پرونده آنها دارد. البته بهتر است بدانید که مدت‌زمان اخذ ویزای اسپانسرشیپ، برای همسر، فرزندان، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ متفاوت است. مدت‌زمان تقریبی برای هرکدام از آنها به شرح زیر است.

  • ویزای اسپانسرشیپ همسر، 14 ماه

  • ویزای اسپانسرشیپ فرزند، 15 ماه

  • ویزای اسپانسرشیپ والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، 38 ماه

بهترین راه برای اطلاع از مدت‌زمان مهاجرت

انتخاب بهترین روش مهاجرت به کانادا در کنار سپری‌کردن مراحل آن، تأثیر بسیار زیادی در مدت‌زمان مهاجرت دارد. کسانی که می‌خواهند اطلاعات دقیقی درباره مدت‌زمان مهاجرت به کانادا به دست بیاورند؛ باید بهترین راه یعنی مراجعه به مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا را انتخاب کنند.

مؤسسه پارسی کانادا سابقه بسیار زیادی در امر مهاجرت و به سرانجام رساندن پرونده‌های مهاجرتی دارد. این مؤسسه بهترین وکلا و مشاوران را در اختیار متقاضیان می‌گذارد تا بر اساس شرایط و وضعیت آنها، زمان دقیق اخذ ویزا و مهاجرت را به آنها اعلام کند. این مشاوران در کار خود بسیار حرفه‌ای هستند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا در کمترین زمان ممکن ویزای موردنظر افراد را اخذ کنند.

سخن نهایی

یکی از موضوعات بسیار مهم در امر مهاجرت به کانادا که افراد می‌خواهند درباره آن اطلاعات دقیقی کسب کنند؛ مدت‌زمان مهاجرت با استفاده از روش‌های مختلف است. در این مطلب مدت‌زمان اخذ ویزا با استفاده از محبوب‌ترین روش‌ها را بیان کردیم تا با اطلاعات دقیق‌تری کارهای مهاجرت خود را انجام دهید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها