|

درخواست کمک ملیکای 12‌ساله از مردم برای داشتن یک سرپناه

شرق: درد بی‌پناهی دختر 12‌ساله آن‌قدر بزرگ است که او برای رسیدن به یک سرپناه از مردم کمک خواسته است. ملیکا دختری 12‌ساله است که پدر و مادرش متارکه کردند و مادرش به دلیل اعتیاد شدیدی که دارد در کمپ ترک اعتیاد بستری است. ملیکا برادری 14‌ساله دارد که در بهزیستی است و خودش هم در یک انجمن مردم‌نهاد زندگی می‌کند.

درخواست کمک ملیکای 12‌ساله از مردم برای داشتن یک سرپناه

شرق: درد بی‌پناهی دختر 12‌ساله آن‌قدر بزرگ است که او برای رسیدن به یک سرپناه از مردم کمک خواسته است. ملیکا دختری 12‌ساله است که پدر و مادرش متارکه کردند و مادرش به دلیل اعتیاد شدیدی که دارد در کمپ ترک اعتیاد بستری است. ملیکا برادری 14‌ساله دارد که در بهزیستی است و خودش هم در یک انجمن مردم‌نهاد زندگی می‌کند. انجمن مردم‌نهاد کیانا قصد دارد برای این دختر و دو برادرش که یکی بزرگ‌تر و یکی کوچک‌تر از خودش هستند، خانه‌ای اجاره کند تا این بچه‌ها از بی‌سرپناهی خارج شوند و برای این کار نیاز به یاری مردم دارد. هدا اوغازی‌مقدم، مددکار ملیکا در انجمن کیانا، درباره وضعیت این سه خواهر و برادر گفت: ملیکا و برادرش با مادر معتادشان زندگی می‌کردند که ما آنها را پیدا کردیم. برادر بزرگ‌تر به بهزیستی سپرده شد. آنها در خیابان زندگی می‌کردند. ما ملیکا را پیش خودمان آوردیم و پسربچه کوچک‌تر که یک‌و‌نیم‌ساله است نیز فعلا با خانواده‌ای مطمئن زندگی می‌کند تا بتوانیم سرپناهی برای این بچه‌ها درست کنیم و خانوادگی با هم زندگی کنند. می‌شود این بچه‌ها را کلا به بهزیستی سپرد اما کارکردی که خانواده در ایجاد امنیت روانی برای افراد دارد قطعا انجمن‌ها و نهادهای دیگر ندارند؛ به همین دلیل سعی داریم برای این بچه‌ها خانه‌ای اجاره کنیم تا زیر نظر مددکاران و روان‌شناسان انجمن به زندگی عادی برگردند. ما خانه‌ای برای این بچه‌ها در همسایگی انجمن در نظر گرفتیم تا بتوانیم روی تربیت بچه‌ها نظارت داشته باشیم. برای اجاره آن خانه نیاز به 50 میلیون تومان پول داریم. تاکنون بخش اندکی از این پول تأمین شده و ما درخواست داریم مردم کمک کنند تا بتوانیم این بچه‌ها را به سامان برسانیم.

مادر این بچه‌ها در کمپ ترک اعتیاد است. اینکه مادر به بچه‌ها برگردد یا خیر به مسیری که او طی خواهد کرد بستگی دارد. اگر اطمینان حاصل کنیم او به بچه‌ها آسیبی وارد نمی‌کند، حتما زیر نظر روان‌کاوان انجمن در کنار فرزندانش خواهد بود و اگر حس کنیم به بچه‌ها آسیب وارد می‌شود، او از بچه‌ها دور می‌ماند تا به سلامت کامل برسد. برای بچه‌ها بسته‌های آموزشی در نظر گرفته‌ایم تا بتوانند به مدرسه بروند و عقب‌افتادگی را جبران کنند. همچنین سلامت جسم و روان آنها زیر نظر متخصصان است تا زخم‌هایی را که با خود حمل می‌کنند، بهبود دهند. دست یاری به سمت مردم دراز می‌کنیم تا از تبدیل چند کودک به فردی آسیب‌رسان جلوگیری شود. خیرانی که تمایل دارند به ملیکا و دو برادرش کمک کنند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب 5047061056960913 بانک شهر به نام شهرزاد همتی‌پل‌سنگی از همکاران معتمد روزنامه «شرق» واریز کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها