|

معرفی بهترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال

کیف‌پول یا اصطلاحا والت ارز دیجیتال، برنامه‌ای واسطه‌ای برای مدیریت سرمایه‌های دیجیتال است که تریدرها به وسیله آن دارایی‌های رمزارز خود را مدیریت می‌کنند.

معرفی بهترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال

تریدرها به وسیله ولت‌های رمزارز می‌توانند ارز دیجیتالی خریداری کنند، بفروشند یا آن را به ولت شخص دیگری منتقل کنند و از این لحاظ ولت‌های دیجیتال، کاربردی مشابه کیف پول‌های فیزیکی دارند.

ما در این محتوا در بخش‌های زیر، درمورد انواع ولت‌های رمزارز و ویژگی‌های هریک صحبت می‌کنیم و سه مورد از بهترین کیف پول ارز دیجیتال را معرفی خواهیم کرد.

انواع کیف‌پول ارز دیجیتال

والت ارز دیجیتال در واقع محل نگهداری ارزهای دیجیتالی است و به واسطه آن‌ها، می‌توان به صرافی ارز دیجیتال متصل شد و عملیات خرید و فروش کریپتو کارنسی را انجام داد.

 

 

 این ولت‌ها شامل یک کلید عمومی به عنوان آدرس و یک کلید خصوصی به عنوان رمز ورود به والت هستند.

ولت‌های دیجیتالی را بر اساس نوع دسترسی و نحوه استفاده از آن می‌توان به سه دسته زیر تقسیم‌بندی کرد.

•           ولت نرم‌افزاری

•           ولت سخت‌افزاری

•           کیف پول کاغذی

که در ادامه درمورد هریک از این سه نوع والت صحبت خواهیم کرد.

 

ولت نرم‌افزاری

والت‌های نرم‌افزاری در واقع یک برنامه نرم‌افزاری است که تریدرها آن را روی گوشی هوشمند یا سیستم خود نصب می‌کنند یا به عنوان افزونه به مرورگر کامپیوتر خود اضافه می‌کنند و از طریق همین نرم‌افزار سرمایه‌های دیجیتالی خود را مدیریت می‌کنند.

برای دسترسی به دارایی‌های دیجیتال خود کافی است یکی از نرم‌افزارهای کیف پول رمزارز مثل تراست ولت یا متامسک را نصب کرده و به اینترنت متصل شوید.

برای مدیریت سرمایه‌های دیجیتالی از طریق والت‌های نرم‌افزاری حتما باید به اینترنت متصل شوید که به همین دلیل به این نوع ولت‎‌ها، کیف پول گرم یا اصطلاحا hot wallet می‌گویند.

والت‌های نرم‌افزاری به دلیل سهولت در استفاده از آن‌ها، متداول‌ترین نوع از کیف‌های پول‌ رمزارز هستند.

222

ولت سخت‌افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری امن‌ترین نوع از ولت‌ها هستند که شامل یک قطعه سخت‌افزاری شبیه به فلش مموری یا usb است که کلید خصوصی یا همان رمز ورود به ولت، روی آن ذخیره شده است.

در این نوع ولت‌ها، با اتصال قطعه سخت‌افزاری به سیستم، کلید خصوصی ولت از روی همین قطعه خوانده می‌شود و امکان دسترسی به کیف پول سخت‌افزاری فراهم می‌شود.

کیف‌پول کاغذی

درکیف پول کاغذی، کلید عمومی و خصوصی ولت روی یک قطعه کاغذ چاپ می‌شود و با وارد کردن این کلیدها در سایت صرافی رمزارز، می‌توان به ولت دسترسی پیدا کرد.

 

ویژگی‌های بهترین کیف پول ارز دیجیتال

برای فعالیت در بازار جذاب کریپتوکارنسی، انتخاب یک والت مناسب اهمیت بالایی دارد که از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک والت مناسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•           امنیت کیف‌پول رمزارز مهم‎ترین معیار برای انتخاب یک والت مناسب است تا از سرقت یا از بین رفتن سرمایه‌های دیجیتالی افراد جلوگیری شود.

•           یک کیف‌پول رمزارز مناسب باید از ارزهای دیجیتالی متنوعی پشتیبانی کند تا تریدرها امکان معامله در طیف وسیعی از رمزارزها را داشته باشند.

•           یک والت کریپتو کارنسی خوب، باید ابزارهای مورد نیاز تریدرها را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا معامله گران با استفاده از همین ابزارها، بتوانند کارهای خود را به آسانی مدیریت کنند.

•           یک والت رمزارز مناسب باید واسط کاربری جذاب و ساده‌ای داشته باشد تا تریدرها به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

 

 

معرفی بهترین کیف‌های پول ارز دیجیتال

با گسترش روزافزون بازار جذاب کریپتو کارنسی، والت‌های مختلفی هم در این بازار پرنوسان ایجاد شده است که در ادامه برخی از بهترین والت‌های رمزارز را به شما معرفی می‌کنیم.

333

 

تراست ولت

کیف‌پول تراست ولت یکی از محبوبترین والت‌های غیر امانی یا اصطلاحا Custodial است که از رمزارزهای متعددی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از آن برای خرید ریپل و بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر استفاده کنید.

برای استفاده از این والت شناخته‌شده باید اپلیکیشن اندروید یا ios آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و پس از احراز هویت، شروع به ترید در بازار کریپتو کارنسی کنید.

Trust wallet به دلیل مزایای ویژه ای که دارد بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارد که از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر را بیان کرد.

  • رابط کاربری جذاب و قابل فهم برای کاربران
  • پشتیبانی از طیف وسیعی از رمزارزها
  • نصب و استفاده رایگان از اپلیکیشن آن

با این حال، Trust wallet در کنار مزایای جذابی که دارد معایبی هم دارد که از جمله این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • این والت از کیف پول سخت‌افزاری پشتیبانی نمی‌کند.
  • نسبت به برخی دیگر از والت‌ها، امکانات و ویژگی‌های کمتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

متامسک

متامسک از جمله والت‌های پرطرفدار در بازار کریپتو کارنسی است که می‌توانید اپلیکیشن آن را روی انواع گوشی‌های هوشمند اندروید یا ios نصب کنید یا افزونه آن را به مرورگر سیستم خود اضافه کنید.

MetaMask ابتدا در بستر بلاک‌چین اتریوم یا ERC-20 در سال 2016 طراحی شد ولی در ادامه، تیم توسعه این والت، بلاک‌چین‌های دیگر مثل پالیگان یا بایننس اسمارت چین(BSC) را به آن اضافه کردند.

متامسک به دلیل مزایایی که دارد، دارای بیش از 10 میلیون کاربر فعال است که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•           سازگار بودن با چندین بستر بلاک‌چین مختلف

•           استفاده رایگان از آن

از جمله ضعف‌های MetaMask هم می‌توان موارد زیر را نام برد:

•           عدم پشتیبانی از بیت‌کوین

•           سازگاری کمتر با بلاک‌چین‌های غیراتریومی

•           امنیت کمتر نسبت به ولت‌های سخت‌افزاری

اکسودوس

اکسودوس(Exodus) یکی از بهترین والت‌های نرم‌افزاری برای دسکتاپ است که برای استفاده از آن کافی است در سایت آن ثبت نام و احراز هویت کنید.

این والت غیرامانی یا اصطلاحا  Non-Custodial، از بیش از 100 رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید به راحتی دارایی‌های دیجیتالی خود را مدیریت کنید.

نتیجه‌گیری

 در این محتوا ضمن بیان ویژگی یک والت ارز دیجیتال مناسب، 3 مورد از بهترین ولت‌ها را معرفی کردیم و مزایای و معایب هریک از آن‌ها را برشمردیم.

دقت داشته باشید که انتخاب یک کیف‌پول ارز دیجیتال مناسب، برای فعالیت در بازار کریپتو کارنسی امری ضروری است تا بدون نگرانی بابت سرقت یا از دست رفتن دارایی‌های رمزارز خود، در این بازار فعالیت کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها