|

وکیل تخلفات اداری و وکیل سرقفلی چه کارکردی می توانند داشته باشند؟

وکیل تخلفات اداری از جمله وکلای مهم حقوقی در جامعه امروز شناخته می شود.

وکیل تخلفات اداری و وکیل سرقفلی چه کارکردی می توانند داشته باشند؟

وکیل تخلفات اداری از جمله وکلای مهم حقوقی در جامعه امروز شناخته می شود. به طور کلی تخلفات اداری به تخلفاتی گفته می شود که فرد به سبب استفاده از موقعیت اداری ( دولتی ) که در اختیار دارد نسبت به انجام آن اقدام می کند. در واقع مهمترین تعریفی که می توانیم از کارکرد وکیل تخلفات اداری داشته باشیم این می تواند باشد که این وکیل با تخلفاتی سر و کار دارد که توسط کارمندان دولت انجام شده است.

در کنار این می توانیم از وکیل مهم دیگری در حوزه حقوقی نام ببریم. وکیل سرقفلی از جمله مهمترین وکلا در حوزه حقوقی و تجاری محسوب می شود. علت این موضوع این است که با پیشرفت مفاهیم اقتصادی روابط تجاری تحت تاثیر قرار گرفته است و افراد بسیاری در جامعه نسبت به حقوق خود در این روابط آشنا شده اند. حال استفاده از چنین حقوقی مانند سرقفلی می تواند باعث بروز انواع تعارضات مختلف شود. از این رو این روزها وکیل سرقفلی را می توان از مهمترین وکلا در حوزه قانون تجاری و حقوقی دانست.

فارغ از این که هر کدام از این وکلا چه کارکردی دارند و در چه مواردی می توانند به ما کمک کنند، شما می توانید به سادگی به واسطه گروه وکلای پارسا از نیاز واقعی و قانونی خودتان مطلع شوید و بر اساس این نیاز نسبت به انتخاب یک وکیل مجرب و با تجربه اقدام کنید. این خدمت مهم و بزرگی است که گروه وکلای پارسا در اختیار شما قرار می دهند.

وکیل تخلفات اداری چه اهمیتی دارد؟

اهمیت وکیل تخلفات اداری در این است که اساسا این وکیل در مسیری خارج از مسیر قضایی قدم برمی دارد. در کلام ساده تر وکیل تخلفات اداری با تخلفاتی سروکار دارد که توسط کارمندان دولت انجام شده است. این افراد کسانی هستند که بنا بر موقعیت شغلی خود وظایفی برعهده دارند و بر اساس این وظایف ابزارهایی نیز در اختیار دارند. از این رو تخلفات صورت گرفته در دو دسته مختلف قرار می گیرد.

دسته اول تخلفاتی است که مربوط به وظایف فرد می شود. در واقع اگر فرد ( کارمند ) نسبت به وظایف خود کوتاهی داشته باشد و یا به درستی این وظایف را انجام ندهد، عملا دچار نوعی تخلف اداری شده است. دسته دوم نیز تخلفاتی است که مربوط به سوء استفاده از موقعیت و ابزارهای شغلی است. به طور مثال فردی در یک اداره این قدرت را دارد که نسبت به اجازه ساخت و ساز مسکن دستورات لازم را صادر کند. حال اگر از این توانایی در جهت بهره مندی خود یا اطرافیان خود استفاده کند عملا در حال سوء استفاده از موقعیت شغلی خودش است. گرفتن رشوه و یا اختلاس از جمله مواردی است که می توان از آن به عنوان سوء استفاده از ابزارهای شغلی دانست.

در کنار این ها بد اخلاقی یا بزهکاری در محیط کاری و یا بد رفتاری یا داشتن رفتاری خارج از عرف نیز می تواند به نوعی مشمول تخلفات اداری شود. اما همه این ها در مسیری غیر قضایی و در همان حیطه اداری مورد بررسی و اعلام نظر قرار می گیرد. این مسئله است که به تنهایی کارکرد وکیل تخلفات اداری را مهم تر کرده است.

222222222222

وکیل سرقفلی در رابطه بین مستاجر و موجر

وکیل سرقفلی به خوبی می داند که رابطه بین مستاجر و موجر بر اساس یک نوع قرارداد صورت می گیرد. در این قرارداد طرفین نسبت به یک دیگر تعهداتی دارند که لازم الاجرا محسوب می شود. هدف از انعقاد چنین قراردادی این است که طرفین در این رابطه منافع خودشان را حفظ کنند و سود مورد نظر برسند. یکی از مهمترین منافع پنهان در رابطه موجر و مستاجر اماکن تجاری ارزش افزوده این ملک است.

در کلام ساده اگر بخواهیم بیان کنیم، املاک تجاری بنا بر تعداد مشتری و درصد فروشی که دارد، ارزش افزوده پیدا می کند. حال فرض کنیم که مستاجری بنا بر استعداد و تلاشی که دارد توانسته مشتری خوبی جذب این مغازه کند. حال با اتمام قرارداد اجاره مالک می تواند از فرصت استفاده کند و این مشتریان را برای کسب و کار خود حفظ کند. به نوعی این مالک می تواند از این ارزش افزوده به عنوان یک منفعت پنهان در این قرارداد به خوبی بهره مند شود.

بر اساس قانون مالک باید حق این ارزش افزوده را به مستاجر پرداخت کند. اما در این بین دو مسئله بسیار مهم و اساسی وجود دارد. اول این که مستاجر برای گرفتن حق سرقفلی باید این موضوع را در زمان انعقاد قرارداد به عنوان حقوق قابل پیگیری ذکر کرده باشد. نکته دوم تعیین مادی این ارزش افزوده است. این ها همه مواردی است که در حیطه کاری وکیل سرقفلی محسوب می شود.  

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها