|

سریع ترین سوپر ماشین جهان با قدرتی خیره کننده

جدال سوپر ماشین ها برای ربودن گوی رقابت در پیست های سرعت چنان داغ و پر هیجان است که با شنیدن نام هر کدام ابهت و بزرگی آنها پیش چشمانمان نمایان می شود.

سریع ترین سوپر ماشین جهان با قدرتی خیره کننده

جدال سوپر ماشین ها برای ربودن گوی رقابت در پیست های سرعت چنان داغ و پر هیجان است که با شنیدن نام هر کدام ابهت و بزرگی آنها پیش چشمانمان نمایان می شود. از بوگاتی و پاگانی گرفته تا فراری و لامبورگینی، هر کدام برای ثبت رکورد سریع ترین ماشین تلاش می کنند.

شرکت ایتالیایی پنین فارینا که در زمینه طراحی و تولید خودروهای لوکس فعالیت می کند به تازگی یک ابرماشین برقی به نام باتیستا معرفی کرده که به صورت رسمی توانسته است رکوردهای مربوط به شتابگیری و ترمزگیری را فقط با یک بار دور زدن دور  پیست آزمایش بشکند.

ابرماشین باتیستا (Battista) نخستین بار در نمایشگاه دبی اتودروم رونمایی شد و توانایی های پویا و فوق العاده خودش را به نمایش گذاشت. یک سیستم لانچ کنترل منحصر به فرد که روی خودرو تمام برقی باتیستا تعبیه شده است به آن کمک می کند تا سریع تر از ماشین های فرمول 1 شتاب بگیرد و به سریع ترین خودرویی تبدیل بشود که توانسته است به آن سرعت های رویایی دست بیابد. به تازگی باتیستا در یک دور زدن در پیست توانسته است ظرف 1.79 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و ظرف 4.49 ثانیه سرعتش را به  193 کیلومتر بر ساعت رساند. علاوه بر این، باتیستا توانسته در مدت 4.75 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست بیابد.

بدیهی است که خودروهای سریعی مانند باتیستا به یک سیستم ترمز بسیار قوی نیاز دارند و تست های رسمی که روی باتیستا انجام گرفته نشان می دهد این خودرو سریع برقی توانسته است پس از ترمزگیری با سرعت 100 کیلومتر در ساعت، با پیمودن مسافتی کمتر از 31 متر به طور کامل متوقف شود.

ابر ماشین باتیستا با نیرویی برابر با 1900 اسب بخار و گشتاور 2340 نیوتن متری، قدرتمندترین خودرو تمام برقی ایتالیایی است که تاکنون ساخته شده است. حداکثر سرعت باتیستا 350 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و با یک بار شارژ می تواند مسافتی برابر با 476 کیلومتر را بپیماید.

ابر ماشین باتیستا 2.25 میلیون دلار قیمت دارد و فقط 150 دستگاه از آن تولید خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها