|

خودروسازی هنسی از سریع ترین ماشین جهان رونمایی کرد

رقابت بر سر تولید سریع ترین خودروی جهان در میان خودروسازان در هر زمان بیش از پیش بالا گرفته است.

خودروسازی هنسی از سریع ترین ماشین جهان رونمایی کرد

رقابت بر سر تولید سریع ترین خودروی جهان در میان خودروسازان در هر زمان بیش از پیش بالا گرفته است. از بوگاتی و پاگانی گرفته تا لامبورگینی و فراری همه خودروسازان در تلاش هستند تا سریع ترین ماشین جهان را به بازار عرضه کنند.

در این میان، کمپانی هنسی به این معروف است که خودروهایی اسپرت با عملکردی بالا تولید و مدام نیز آن ها را سریع تر و سریع تر می کند. با این حال، آخرین ماجراجویی این خودروساز آمریکایی یک شاهکار جدید به نظر می رسد چون هنسی ونوم اف 5 (Hennessey Venom F5) حتی از بوگاتی شیرون نیز سریع تر است.

کمپانی هنسی به عنوان یک خودروساز هدف خودش را دستیابی به سریع ترین خودرو جهان قرار داده است و به نظر می رسد هم اکنون به هدف خودش رسیده باشد.  این کمپانی مدعی است خودرو کوپه هنسی ونوم اف 5 سریع ترین خودرو جهان و قوی ترین خودرو کوپه است و می تواند به سرعت 482 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نیروی پیشران هنسی ونوم اف 5 را یک موتور هشت سیلندر 6.6 لیتری تأمین می کند که 1800 اسب بخار نیرو دارد و به این خودرو اجازه می دهد ظرف 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت دست بیابد.

تاکنون فقط 24 دستگاه هنسی ونوم اف 5 ساخته شده است و بلافاصله پس از عرضه آن در سال 2021 تمامی آن ها به فروش رسید. در سال 2021 قیمت این کوپه اسپرت 1.5 میلیون دلار بود و طبق اعلام کمپانی هنسی در زمستان 2022 تعداد دیگری از آن تولید خواهد شد که انتظار می رود با قیمتی حدود 3 میلیون دلار به فروش گذاشته بشود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها