|

وکیل خیانت در امانت چه کارکردی در جامعه دارد؟

وکیل خیانت در امانت کسی است که با یکی از مهمترین جرایم موجود در سطح جامعه به صورت مستقیم در ارتباط است.

وکیل خیانت در امانت چه کارکردی در جامعه دارد؟

وکیل خیانت در امانت کسی است که با یکی از مهمترین جرایم موجود در سطح جامعه به صورت مستقیم در ارتباط است. در واقع خیانت در امانت در دسته از جرایمی قرار می گیرد که مصداق های بسیاری در سطح جامعه دارد. از این رو می توان گفت که وکیل خیانت در امانت تهران کارایی مهمی می تواند داشته باشد.

در واقع اگر بخواهیم مصداق های خیانت در امانت را مورد بررسی قرار دهیم احتمالا تعجب خواهید کرد که تا چه اندازه این جرم به زندگی روزمره ما نزدیک است. برای درک بهتر این موضوع بهتر است به ماده 674 قانون مجازات اسلامی نگاه کنیم. در این قانون خیانت در امانت صرفا محدود به سپردن اموال به فردی دیگر نشده است. در واقع به نظر این ماده قانونی جرم خیانت در امانت می تواند شامل هر نوع مال منقول یا غیر منقول و یا هر نوشته یا سندی از قبیل چک باشد. شرط اصلی که در این قانون برای اثبات جرم خیانت در امانت ذکر می شود، شرط استرداد آن مال یا سند است. در واقع اگر قرار بوده باشد که آن مال یا سند یا هر چیز دیگری که به امانت گذاشته شده عینا به صاحب مال بازگردانده شود و چنین نشود! جرم خیانت در امانت رخ داده است. این جرم می تواند به نفع امین ( امانت گیرنده ) و یا به ضرر صاحب مال باشد. به هر حال عدم استرداد مال به هر دلیل اعم از تلف شدن آن به عنوان جرم خیانت در امانت شناخته می شود. اینجاست که وکیل خیانت در امانت می تواند کارایی خودش را نشان دهد.

اما برای درک بهتر کارکرد وکیل خیانت در امانت باید به چند نکته توجه داشته باشیم. اولا این که خیانت در امانت یک جرم محسوب می شود. بنابراین باید بدانیم که جرم از دید قانون چیست و چگونه یک جرم در مسیر قانونی اثبات یا رد می شود. ثانیا باید بدانیم که این جرم چگونه رخ می دهد و چه مصادیقی در جامعه دارد. با توجه به این نکات است که می توانیم با کارکرد وکیلی مانند وکیل خیانت در امانت آشنا شویم.

02020202

وکیل خیانت در امانت و نگاه به مفهوم جرم

وکیل خیانت در امانت به خوبی می داند که خیانت در امانت یک جرم است. بنابراین این وکیل در حوزه کیفری فعالیت می کند. حوزه کیفری دقیقا همان حوزه ای است که به مفهوم مهم جرم می پردازد. از دید بسیاری از ما جرم به هر کار خلاف قانون گفته می شود. اما این تعریف از دید قانونی قابل قبول نیست. قانون خود سعی کرده است جرم را تعریف و روش اثبات آن را بیان کند. وکلا در گروه کیفری مانند وکیل خیانت در امانت معمولا سعی می کنند بر اساس همین مفهوم و تعریف از موکل خود دفاع کنند.

برای اثبات جرم در قانون لازم است که رکن به صورت همزمان اثبات شود. یک وکیل در حوزه کیفری بر اساس این سه رکن سعی می کند که جرم را اثبات یا رد کند. این سه رکن عبارتند از رکن مادی، رکن معنوی و رکن قانونی. رکن مادی به فعل و اثرات آن نگاه می کند. اگر این فعل اثر مخربی داشته باشد و این اثر قابل اثبات باشد رکن مادی اثبات می شود. به طور مثال در خصوص جرم خیانت در امانت، این صاحب مال است که از نظر مادی متضرر می شود. بنابراین رکن مادی در چنین حالی اثبات می شود.

در رکن معنوی نیز قانون گذار به فاعل عمل نگاه می کند. در واقع قانون در این بخش می خواهد بداند آیا عمدی در کار بوده است و یا بر اساس شرایطی این چنین اتفاقی افتاده است و عملا فرد به صورت سهوی دست به چنین کاری زده است؟ عمده کارکرد یک وکیل خیانت در امانت معمولا در این رکن است.

در رکن قانونی نیز معمولا به این سوال باید پاسخ داده شود که آیا قانون صحبتی در خصوص این فعل داشته است یا خیر. همانطور که در بالا تر بیان کنیم قانون مجازات اسلامی در ماده 674 به طور کامل از جرم خیانت در امانت و مصداق های آن صحبت کرده است. زمانی که این سه رکن برای یک فعل مانند خیانت در امانت رخ بدهد عملا می توانیم بگوییم که جرم اثبات شده و برای مجرم مجازات متناسبی تعیین می شود.

030303

وکیل خیانت در امانت و مصداق های عملی

اما همانطور که گفتیم خیانت در امانت جزو جرایمی محسوب می شود که بیش از آن که فکر می کنید در جامعه نمود دارد. یکی از بارزترین آن ها را می توان در مسئله ای به نام چک یا سفته ضمانتی دانست. در واقع در برخی از قرارداد ها برای اطمینان از درست انجام شدن تعهدات یکی از طرفین چک یا سفته ای به عنوان ضمانت به فرد مقابل می دهد. این چک یا سفته زمانی قابل استفاده است که اولا طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده باشد و در ثانیه دستور دادگاه و قاضی مبنی بر استفاده از آن وجود داشته باشد. حال اگر فرد بدون در نظر گرفتن این شرایط بخواهد از این چک استفاده کند مرتکب جرم خیانت در امانت شده است. بنابراین همانطور که می بینید این جرم می تواند به سادگی رخ بدهد.

مانند این مثال را می توان بارها و بارها در جامعه مشاهده کرد. در واقع در این لحظه مهم این نیست که بخواهیم این مصادیق را پیدا کنیم مهم این است که بدانیم راه حل عبور از آن چیست؟ وکیل خیانت در امانت دقیقا کسی است که شما می توانید به کمک آن این مسیر را عبور کنید. گروه وکلای پارسا با در اختیار داشتن بهترین وکلا در حوزه های مختلف کیفری و حقوقی از جمله در خصوص جرم خیانت در امانت می تواند گزینه خوبی برای همراهی باشد. در واقع این گروه معتبر به نیاز شما را می شنوند و بر اساس این نیاز بهترین راهکارها را به شما ارائه می دهند. بنابراین اگر به دنبال بهترین وکیل خیانت در امانت هستید و نمی دانید که کجا باید دنبال آن باشید، گروه وکلای پارسا می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. تنها کافی است یک بار در این مسیر با گروه وکلای پارسا همراه باشید. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها