|

وکیل تغییر اسم چه کارکردی برای ما دارد؟

وکیل تغییر اسم یکی از انواع وکلا در حوزه حقوقی محسوب می شود. وکیل تغییر اسم به شما کمک می کند که بتوانید سریع تر و ساده تر اسم خودتان را تغییر دهید.

وکیل تغییر اسم چه کارکردی برای ما دارد؟

وکیل تغییر اسم  یکی از انواع وکلا در حوزه حقوقی محسوب می شود. وکیل تغییر اسم  به شما کمک می کند که بتوانید سریع تر و ساده تر اسم خودتان را تغییر دهید. این موضوع در خصوص تغییر نام خانوادگی اهمیت بیشتری دارد. زیرا قانون در این خصوص حساسیت بیشتری نسبت به اسم کوچک از خود نشان داده است.

به گفته وکیل تغییر نام داشتن نام و نام خانوادگی مناسب از اولین و مهمترین حقوق هر انسان در جامعه محسوب می شود. هر کسی که در این جامعه حضور دارد می تواند از این حقوق آزادانه بهره مند باشد. اما در برخی موارد ممکن است فرد نسبت به نام خود حساسیت خاصی داشته باشد و یا این که دوست داشته باشد به هر دلیل آن را تغییر دهد. اما این موضوع از دید قانونی به چه معنی است؟

به طور کلی می توان اینگونه گفت که داشتن نام و نام خانواده یک حق طبیعی در قانون برای هر فرد است و بر اساس این حق امکان تغییر آن بعد از سن قانونی ( 18 سالگی ) به فرد داده شده است. اما فرد چگونه می تواند از این حق استفاده کند؟ آیا باید مسیر خاصی را طی کند و یا با یک مراجعه ساده می تواند دست به چنین کاری بزند؟ بهتر این است که از یک وکیل تغییر اسم پاسخ این سوالات را بخواهید.

وکیل تغییر اسم و مخالفت قانون

وکیل تغییر اسم  به خوبی می داند برای تغییر نام مسیر چندان ساده ای وجود ندارد. در واقع مسیر تغییر نام، به خصوص تغییر نام خانوادگی چندان ساده نیست. علت این موضوع روشن است. نام و نام خانوادگی مهمترین و پایه ای ترین عنصر در هر قرارداد و سندی در قانون محسوب می شود. از این رو با تغییر نام و نام خانوادگی اساسا این اسناد و مدارک نیز باید تغییر کنند. از آن جایی که قانون دوست ندارد اسناد تغییر کند مانع از تغییر هویت می شود.

به بیان ساده تر قانون با توجه به اهمیت اسناد و مدارک قانونی و غیر رسمی سعی می کند تا جایی که می تواند این اسناد را حفظ کند. اما از طرف دیگر به فرد این حق را داده است که تنها برای یک بار می تواند اقدام به تغییر نام کند. در واقع قانون تنها یک بار اجازه تغییر نام را به افراد جامعه داده است. احتمالا اکنون می توان علت این موضوع را ساده تر درک کرد.

بنا بر همین حساسیت قانونی فرد باید به کمک وکیل تغییر اسم دادخواست تغییر نام خود را به دادگاه ارائه می داد و در کنار آن برای این تغییر نام دلایلی نیز می آورد. در واقع در دادگاه باید ثابت می کرد که این تغییر نام برای او و زندگی او لازم و ضروری است. همچنین دادگاه در انتخاب نام و نام خانوادگی جدید حساسیت های مختلفی به کار می برد. بنابراین در این جا راضی کردن دادگاه مهمترین کاری بود که می شد از وکیل تغییر اسم انتظار داشت که برای ما انجام دهد. اما این مسیر جدیدا تغییر کرده است. می خواهید از ویژگی های مسیر جدید تغییر نام مطلع شوید؟ گوشی را بردارید و گروه وکلای پارسا را شماره گیری کنید. مشاورین این گروه می توانند بهترین وکیل تغییر اسم را به شما معرفی کنند.

بلب

وکیل تغییر اسم در مسیر جدید

اما مسیر جدیدی که وکیل تغییر اسم همچنان می تواند در آن کارایی بالایی داشته باشد، این است که اساسا در دستورالعمل جدید نیاز به حضور در دادگاه و ارائه دادخواست نیست. ثبت احوال تمامی این مسیر را بر عهده گرفته است و این بار شما باید سعی کنید ثبت احوال را راضی به این تغییر نام کنید. اما مسئله ای که وجود دارد این است که در این مسیر مشخص نیست که فاکتورهای اساسی چیست و این سازمان و شورای مربوط به آن ( شورای نام ) چگونه اجازه لازم را صادر می کنند. به نظر می رسد بهتر باشد از یک وکیل تغییر اسم با تجربه که گروه وکلای پارسا به شما معرفی می کند بهره ببرید. به هر حال این دسته از وکلا علاوه بر دانش بالا، تجربه خوبی هم در این زمینه دارند و می دانند که یک روند برای تغییر نام به چه صورت شکل می گیرد. بنابراین اگر دوست دارید در سریع ترین زمان به نتیجه مطلوب برسید بهتر است مشورتی با کارشناسان گروه پارسا داشته باشید.   

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها