|

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری چه کاری انجام می دهد؟

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری از جمله وکلایی محسوب می شود که تقریبا هیچگاه در مسیر دادگاه نمی توانید ایشان را پیدا کنید.

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری چه کاری انجام می دهد؟

 

 

 

 

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری چه کاری انجام می دهد؟

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری از جمله وکلایی محسوب می شود که تقریبا هیچگاه در مسیر دادگاه نمی توانید ایشان را پیدا کنید. این دسته از وکلا غالبا در مسیرهای شهرداری در حال بالا و پایین کردن پرونده های مختلف هستند. بگذارید کمی ساده تر توضیح دهیم، ماده 100 شهرداری را می توان به نوعی ماده مجازات ها و تخلفات ساختمانی دانست. در واقع هر تخلفی که در زمینه ساختمان سازی در شهر رخ بدهد کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده صد شهرداری تشکیل می شود. این کمیسیون بر اساس قوانین شهرداری و بر اساس شرایط حال حاضر در مورد تخلفات صورت گرفته تصمیم گیری می کند. وظیفه اصلی  وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ این است که دقیقا در این کمیسیون شرکت کند. این وکیل باید به دنبال این باشد که از موکل خود در برابر شرایط و قوانین این کمیسیون دفاع کند. قوانینی که اگر به درستی با آن ها رو به رو نشوید می تواند پایان کار ساختمان شما را تا سال ها به تعویق بیاندازند! از این روست که وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری برای برخی ها اهمیت بسیاری دارد.

 

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، مهمتر از بسیاری از وکلا

امروز مسکن نه تنها به عنوان یک نیاز بلکه به عنوان یک بازار اقتصادی نیز شناخته می شود. در این بازار نیز درست مانند بسیاری دیگر از بازارهای اقتصادی مسئله خرید و فروش و سود و زیان از اهمیت بسیاری برخوردار است. به بیان ساده تر کسانی که وارد این بازار می شوند نمی توانند قبول کنند که بنابر دلایل خاص و غیر اقتصادی متحمل ضررهای خاصی شوند.

کمیسیون ماده 100 شهرداری دقیقا یکی از عوامل قانونی و غیر اقتصادی است که می تواند این ضرر را به مالک وارد کند. در واقع شهرداری به عنوان متولی شهر موظف است بر نحوه ساختمان سازی شهری نظارت داشته باشد. ماده 100 ابزاری بسیار قوی در اختیار شهرداری است که بر اساس آن می تواند تا چند ده میلیارد تومان یک ملک را جریمه کند! البته با وجود این که هدف از این قوانین بازدارندگی از تخلف خواسته یا ناخواسته در ساختمان سازی است، اما واقعیت این است که این کمیسیون امروز خود به عنوان یک منبع درآمد نسبتا خوب برای شهرداری تبدیل شده است. به بیان ساده تر با وجود این که مجازات های دیگری هم در این ماده عنوان شده، اما این مجازات مالی  است که توجه این کمیسیون ها را در شهرداری ها به خود اختصاص داده است.

 در این موقعیت از وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری چه انتظاری می توان داشت؟ به نوعی می توان گفت که وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری موظف است بر اساس قوانین شهرداری و قوانین مدنی کشور از موکل خود دفاع کند.

 

کارکرد وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری

کار وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری انکار تخلف ساختمانی صوت گرفته نیست، بلکه کار اصلی وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری این است که بتواند بر اساس قوانین تخلف را به درستی تعریف کند و درست متناسب با آن مجازات را از کمیسیون دریافت کند.

البته شرکت در این دادگاه های غیر رسمی، انجام کارهای اداری و ... از دیگر کارهایی است که می توان از وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری انتظار داشت برای موکل خود انجام دهد.

بنابراین این وکیل علاوه بر این که باید بر قوانین شهرداری و شهرسازی آگاه باشد باید بر قوانین مدنی کشور نیز مسلط باشد. از طرف دیگر این وکیل باید نسبت به برخی مباحث فنی ساختمان سازی نیز آشنا باشد. تمام این تخصص ها بدون تجربه تقریبا فایده ای برای شما ندارد. این تجربه است که می تواند شما را سریع تر به هدف برساند. این دقیقا همان کسی است که گروه وکلای پارسا می خواهد آن را به شما معرفی کند. آیا قبول می کنید؟

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها