|

وکیل انحصار وراثت و هزاران کاری که انجام می دهد

انحصار وراثت یکی از مهمترین مسائل در حوزه قوانین خانواده محسوب می شود.

وکیل انحصار وراثت و هزاران کاری که انجام می دهد

انحصار وراثت یکی از مهمترین مسائل در حوزه قوانین خانواده محسوب می شود. این دسته از قوانین عمدتا بر پایه اسلام و شرع تدوین شده است. از این رو می توان گفت که عمده ترین و اصلی ترین قوانین حوزه انحصار وراثت بر اساس اسلام است. مسائلی مانند نحوه تقسیم ارث، تعیین وراث، درجه بندی وراث و ... هر کدام مباحثی است که در قرآن نیز می توانیم آن ها را پیدا کنیم. نکته ای که وجود دارد این است که وکیل انحصار وراثت در این موظف است بر اساس قوانین کشور و قوانین شرعی و فقهی حقوق موکل یا موکلین خود را در دعاوی مربوط به انحصار وراثت زنده نگه ندارد و مانع از این شود که حقی از موکل او در این پرونده ضایع شود.

نکته مهمی که در مورد دعوی های انحصار وراثت وجود دارد این است که این دعوی ها گاها بسیار کش دار می شود و می تواند تا ماه ها و سال ها به طول بیانجامد. این روند نسبتا فرسایشی علاوه بر هزینه های مالی می تواند هزینه روانی بزرگی نیز به افراد و در نهایت به جامعه وارد کند.

در همین ابتدا می توان بیان کرد که یکی از مهمترین کارکرد های وکیل انحصار وراثت در تهران این است که بتواند هر چه سریع تر موکل یا موکلین خود را به نتیجه برساند. وقتی شما از یک وکیل انحصار وراثت کارکشته و خوب استفاده کنید، می توانید امیدوار باشید که در سریع ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه خواهید رسید. این وکلا را می توانید از طرق مختلف پیدا کنید. گروه وکلای پارسا نیز می تواند در این مسیر به شما کمک کند.

2222

وکیل انحصار وراثت و چند نکته از این معنی!

اما بیایید ببینیم که حوزه قوانین انحصار وراثت تا به کجاست و ما در چه زمینه هایی می توانیم از یک وکیل انحصار وراثت بهره ببریم.

مالکیت هر فرد قانونا تا لحظه ای که خودش نخواهد به فرد دیگری منتقل نمی شود مگر با دستور قضایی و بر اساس قوانین و دلایل مشخص. این مالکیت تنها زمانی از فرد سلب و به فرد دیگر منتقل می شود که مالک از دنیا رفته باشد. در این صورت این اموال باید صاحبی برای خود داشته باشد.

اینجا اسلام با توجه به اهمیت این موضوع سعی کرده است رده بندی از وارثین مالک ارائه دهد. به طور مثال فرزندان و سپس همسر به عنوان اولین وراث شناخته می شوند. بعد از آن پدر و مادر و خواهران و برادران را می توان به عنوان وارثان در رده های بعدی قرار داد.

نکته ای که وجود دارد این است که انحصار وراثت چیزی شبیه به حل کردن یک معمای ریاضی است. در این معما ابتدا دادگاه به کمک وکیل انحصار وراثت باید اثبات کند که وراث چه کسانی می توانند باشند. بعد از آن نوبت به این موضوع می رسد که به هر کدام از این وراث چه سهمی باید تعلق بگیرد.

حال در این بین اگر فردی از مالک فوت شده طلبی داشته باشد و یا این که همسر مالک فوت شده بخواهد مهریه خود را دریافت کند، کمی این معادلات به هم می خورد. زیرا پرداخت این مطالبات در اولویت قرار دارد و بدون انجام آن انحصار وراثت صورت نمی گیرد.

یادتان باشد مادامی که انحصار وراثت اتفاق نافتد عملا هر مسئله مادی و اقتصادی که به آن مرحوم مرتبط باشد به صورت قانونی ضبط می شود. به طور مثال تمامی حساب های بانکی این فرد مسدود خواهد شد و همچنین هیچ خرید و فروشی نیز در مورد مال و اموال منقول یا غیر منقول این فرد نمی توان انجام داد. از این رو بسیاری به دنبال استفاده از وکیل انحصار وراثت هستند. نظر شما چیست؟ 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها