|

بهترین وکیل حقوقی و کیفری در تهران

وکیل کیفری از جمله مهمترین مفاهیم قانونی در سیستم قضایی ایران محسوب می شود.

بهترین وکیل حقوقی و کیفری در تهران

وکیل کیفری از جمله مهمترین مفاهیم قانونی در سیستم قضایی ایران محسوب می شود. اگر بخواهیم واقع بینانه تر بیان کنیم وکیل حقوقی از دو حیطه کاری کاملا متفاوت تشکیل شده است. به نوعی که می توان گفت که وکیل حقوقی و کیفری از دو گروه وکلای حقوقی و وکلای کیفری ساخته شده است. بنابراین برای درک کارکرد یک وکیل کیفری بهتر است هر کدام از مفاهیم کیفری و حقوقی را جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

به طور کلی قانون از دو بخش عمده حقوقی و کیفری تشکیل شده است. به بیانی دیگر هر آن چیزی که در قانون ایران وجود دارد تحت یکی از مفاهیم حقوقی یا کیفری بیان می شود. بنابراین زمانی که از عنوان وکیل حقوقی  استفاده می شود می توان به این نتیجه رسید که اگر یک وکیل وکیل حقوقی و کیفری باشد بدین معنی است که این وکیل در تمامی بخش های حقوقی و قانونی وارد است. از این رو می توان گفت که اساسا چنین وکیلی در قانون ایران وجود ندارد. هر وکیلی در یک یا چند مورد از شاخه های حقوقی یا کیفری فعالیت می کند. با این حال بهتر است در ادامه کمی در خصوص حقوقی و کیفری بودن قانون صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

0303030303

وکیل حقوقی و کیفری، بخش حقوقی

حقوقی آن بخش از قانون است که به حقوق هر فرد در جامعه پرداخته است. در واقع در این بخش از قوانین مشخص می شود که هر انسان در جامعه باید نسبت به مفاهیم دیگر جامعه چه رفتاری از خود داشته باشد. تا جای ممکن قانون سعی کرده است موقعیت های زمانی و مکانی مختلفی را پیش بینی کند و برای این موقعیت ها قوانین متناسبی را وضع کند.

در واقع می توانیم ذات اصلی قانون را در بخش حقوقی آن بدانیم. وقتی یک وکیل حقوقی و کیفری، در حوزه حقوقی فعالیت می کند بدین معنی است که این وکیل به دنبال رسیدن به حقوق موکل خودش است. حال ممکن است این حقوق در بخش قوانین خانواده باشد و یا این که در خصوص ارث و میراث دعوی به وجود آمده باشد. در هر صورت کار اصلی این وکیل این است که از حقوق موکل خود در این حوزه دفاع کند.

نکته ی دیگری که در این حوزه وجود دارد این است که اساسا در این حوزه قانونی تنها امکان طرح  تخلف و جریمه وجود دارد و نه چیز بیشتر. اگر شما نمی دانید که دعوی یا نیاز قانونی خودتان در حوزه حقوقی است یا خیر. بهتر است با مشاوران برجسته وکلای پارسا در تماس باشید. اگر نیاز قانونی شما در حوزه حقوقی باشد، این مشاورین می توانند بهترین وکلای حقوقی را به شما معرفی کنند. باور کنید.

وکیل حقوقی و کیفری، بخش کیفری

اما در شناخت وکیل حقوقی و کیفری نوبت به بررسی بخش کیفری قانون است. از دید بسیاری بخش کیفری جذابیت بسیار بالایی دارد. اما واقعیت این است که در این بخش چیزی جز مفهوم جرم وجود ندارد. این جرم است که در این بخش همه چیز را تعریف می کند.

به بیان ساده تر هر چیزی که بر خلاف قانون باشد را می توان جرم تلقی کرد. در واقع در این بخش قانون به نوعی تدوین شده است که جرم مشخص و بر اساس آن مجازاتی نیز برای مجرم در نظر گرفته شده باشد. گرچه ذات واقعی قانون را می توان در بخش حقوقی کشف کرد. اما این بخش کیفری است که اثرگذاری مهمتری دارد. در واقع در این بخش حتی برای زنده ماندن یا نماندن یک فرد تصمیم گیری می شود. همین موضوع حساسیت دادگاه های کیفری را بیشتر از دادگاه های حقوقی کرده است.

 وقتی در این بخش از قانون با مفاهیمی مانند جرم، مجازات و ... سروکار داریم و وقتی حساسیت های دادگاه های کیفری به اندازه ای بالاست که حتی ممکن است در برخی از آن ها برای زنده ماندن یا نماندن یک فرد تصمیم گیری شود این وکیل کیفری خوب است که می تواند کارساز باشد. این موضوع به اندازه ای مهم است که در برخی از دادگاه های کیفری داشتن وکیل یک الزام قانونی محسوب می شود. آیا شما می خواهید بهترین مسیر قضایی در دادگاه های کیفری را در سریع ترین زمان ممکن طی کنید؟ از وکلای پارسا بخواهید بهترین وکیل کیفری را به شما معرفی کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها