|

کپی تریدینگ در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

فعالیت در بازارهای مالی جهانی به‌ویژه کریپتوکارنسی به دلیل امکان کسب درآمد دلاری، جذابیت بسیار بالایی برای کاربران ایرانی دارد. علاوه بر مزیت گفته شده، تریدر می‌تواند با داشتن یک لپ‌تاپ و اینترنت در هر نقطه از جهان خرید و فروش‌های خود را انجام دهد و از این بازار کسب درآمد کند.

کپی تریدینگ در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

فعالیت در بازارهای مالی جهانی به‌ویژه کریپتوکارنسی به دلیل امکان کسب درآمد دلاری، جذابیت بسیار بالایی برای کاربران ایرانی دارد. علاوه بر مزیت گفته شده، تریدر می‌تواند با داشتن یک لپ‌تاپ و اینترنت در هر نقطه از جهان خرید و فروش‌های خود را انجام دهد و از این بازار کسب درآمد کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، اطلاعاتی را در مورد انواع روش‌ معامله و کسب درآمد از بازار رمزارزها با شما به اشتراک بگذاریم. اگر قصد دارید فعالیت خود را آغاز کنید به شما توصیه می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید؛ زیرا نقشه راهی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با استفاده از آن دچار سردرگمی نشوید.

 

ارز دیجیتال چیست؟

اجازه دهید قبل از معرفی انواع روش‌ ترید در بازار کریپتوکارنسی‌ها، تعریفی کلی از ارزهای دیجیتال را به شما ارائه دهیم. این دارایی‌ها ماهیت فیزیکی ندارند و کاربران می‌توانند برای نگهداری و جابه‌جایی این توکن‌ها از کیف پول‌هایی که برای این منظور طراحی شده است، استفاده کنند. در ادامه به برخی از نکات مهم این کوین‌ها اشاره می‌کنیم:

  • این دارایی‌ها به‌صورت الکترونیکی هستند و فقط از طریق کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.

  • ارزهای دیجیتال، غیرمتمرکز هستند؛ به همین دلیل هزینه تراکنش‌های انجام شده در شبکه آن‌ها بسیار کم‌تر از سایر روش‌هاست.

  • تمام ارزهای دیجیتال موجود در بازار، رمزنگاری شده نیستند؛ اما خلاف این موضوع صادق است.

ترید چیست؟

شاید بارها کلمه ترید به گوشتان خورده باشد. اگر بخواهیم تعریفی ساده از این کلمه ارائه دهیم،  ترید کردن در کریپتوکارنسی یعنی معامله‌کردن در بازارهای مالی مختلف مثل ارز دیجیتال که باهدف کسب سود انجام می‌شود. به معامله ارز دیجیتال، ترید ارز دیجیتال (ترید یا معامله؛ Trade) گفته می‌شود و هدف از آن، کسب سود در بازه‌های زمانی مختلف است. انواع گوناگونی از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش دارد که هر فرد می­‌تواند به دلخواه، با یکی از آن­ها شروع به معامله کند. شما می‌توانید به‌عنوان یک Trader، توکن‌های مختلفی را در بازار کریپتوکارنسی‌ها خریدوفروش کنید. به این نکته توجه داشته باشید که تریدر و سرمایه‌گذار دو مفهوم کاملاً متفاوت هستند. در حالت اول فرد به‌صورت مکرر اقدام به خریدوفروش توکن‌های مختلف می‌کند تا سود بیشتری به دست آورد؛ ولی در حالت دوم سرمایه‌گذار یک رمزارز را برای بازه‌ای طولانی‌مدت خریداری کرده و آن را نگهداری می‌کند تا به قیمتی که مدنظرش است، برسد.

تریدر کیست؟

می‌توان گفت تریدر معامله‌گری کوتاه‌مدت است که باهدف کسب سود اقدام به خرید و فروش دارایی‌های مختلف در بازارهای مالی می‌کند. این فرد برای پیداکردن نقاط مناسب خریدوفروش، اخبار بازار و نمودار مربوط به دارایی‌های مختلف را بررسی می‌کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک Trader را بررسی می‌کنیم:

  • توانایی تحلیل داده‌ها و اطلاعات آماری که در اختیارش قرار داده می‌شود.

  • علاقه‌مند و مشتاق به یادگیری مطالب روز دنیا

  • توانایی بررسی سناریوهای مختلف در مورد یک دارایی

  • منظم و صبور جهت شکار فرصت‌های مناسب

  • داشتن پلن معاملاتی و فعالیت بر اساس آن

  • توانایی تشخیص روندها در بازار مالی

 

بررسی انواع روش‌ ترید ارز دیجیتال

یکی از ویژگی‌های فعالیت در بازار رمزارزها، امکان Trade به روش‌های مختلف است. در ادامه قصد داریم انواع آن‌ها را به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی در مورد هر کدام در اختیار شما قرار دهیم.

  • اسکلپینگ

  • معامله روزانه

  • نوسان‌گیری

  • موقعیت‌گیری

  • کپی‌تریدینگ

اسکلپینگ

اسکلپینگ روشی است که معامله‌گر با هدف کسب سود اقدام به خریدوفروش در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه می‌کند. این بازه‌ها می‌تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه باشد. برای استفاده از این روش شما باید به تحلیل تکنیکال کاملاً مسلط باشید یا از ربات‌های معامله‌گر و پلتفرم معاملاتی خودکار استفاده کنید. اگر به‌تازگی فعالیت خود را در بازارهای مالی آغاز کرده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم از این روش استفاده نکنید.

معامله روزانه

یکی دیگر از روش‌های ترید، انجام معامله روزانه است. در این حالت فرد برای کسب سود، دارایی را خریداری کرده و حداکثر زمانی که آن را نگهداری می‌کند یک روز است. هدف معامله‌گر در این روش، شناسایی سود در پایان روز کاری است. کسانی که از این روش استفاده می‌کنند، باید به مفاهیم اصلی و مهم تحلیل تکنیکال مسلط باشند و یک استراتژی معاملاتی مناسب برای خود طراحی کنند. در غیر این صورت نمی‌توانند برای بلندمدت در بازار فعالیت کنند.

نوسان‌گیری

روشی که فرد به‌منظور کسب سود، موقعیت‌های مناسب معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال را پیدا کرده و اقدام به ترید می‌کند. تفاوت این روش با معامله روزانه در بازه زمانی است. Trader در این روش، موقعیت‌های خریدوفروش در بازه زمانی بیش از 2 هفته را شناسایی می‌کند. توجه داشته باشید که حداکثر زمان نگهداری یک توکن در این حالت 2 ماه است و پس از آن معامله باز شده باید بسته و سود و ضرر آن مشخص شود. برخی از ویژگی‌های این روش عبارت هستند از:

  • استرس کم‌تر

  • جلوگیری از فرسودگی به دلیل خریدوفروش بیش از حد

  • بسته‌نشدن معامله به دلیل نوسانات شدید رمزارزها

موقعیت‌گیری

روشی که شما با استفاده از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال یک موقعیت معاملاتی خوب را شناسایی کرده و اقدام به سرمایه‌گذاری در آن می‌کنید. در واقع برای ترید شما باید پارامترهای بنیادی و تکنیکال را به طور هم‌زمان بررسی کنید و اگر با یکدیگر همخوانی داشتند، باتوجه‌به تحلیل خود اقدام به خریدوفروش کنید. بازه زمانی مناسب برای این روش بین 3 تا 12 ماه است. انجام این کار در نگاه اول بسیار آسان به نظر می‌رسد؛ ولی کنترل هیجاناتی که به دلیل نوسان قیمت دارایی ایجاد می‌شود، کار بسیار دشواری است.

کپی‌تریدینگ

در کپی‌تریدینگ ممکن است شما اطلاعات اندکی از روش‌های تحلیل در بازار داشته باشید؛ به همین دلیل میزان سوددهی افراد مختلف را بررسی کرده و بر این‌ اساس یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنید. سپس باید تمام کارهایی که آن شخص در حین ترید ارز دیجیتال انجام می‌دهد را موبه‌مو کپی کنید. برخی از پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که فرد موردنظر خود را انتخاب و با فعال‌سازی گزینه‌ای به‌صورت خودکار معاملات او را کپی کنید.

جمع‌بندی

ترید در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات بسیار بالا برای سرمایه‌گذاران بسیار جذاب است. آن‌ها با استفاده از روش‌های مختلف سعی می‌کنند روند بازارها را شناسایی کرده و اقدام به خریدوفروش دارایی‌های مختلف کنند؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله روش‌های مختلف انجام این کار مثل اسکلپینگ، کپی ترید و ... را به شما معرفی کنیم تا به توجه به هدف خود، بهترین سبک را انتخاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید در این بازار سود مستمر به دست آورید، باید در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کنید و دانش خود را افزایش دهید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها