|

مراحل و هزینه ثبت شرکت + بازکردن حساب در کشور ترکیه

پیشرفت‌ها و رشد قابل توجه کشور ترکیه در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد و نرخ مناسب مالیات، باعث شده‌است که بسیاری از سرمایه‌داران از تمام کشورهای جهان از جمله ایران برای ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب در ترکیه اقدام کنند. آن‌ها با این اقدام می‌توانند اقامت پنج ساله دریافت کنند.

پیشرفت‌ها و رشد قابل توجه کشور ترکیه در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد و نرخ مناسب مالیات، باعث شده‌است که بسیاری از سرمایه‌داران از تمام کشورهای جهان از جمله ایران برای ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب در ترکیه اقدام کنند. آن‌ها با این اقدام می‌توانند اقامت پنج ساله دریافت کنند. افراد متقاضی برای ثبت شرکت در این کشور ابتدا باید با افراد کارشناس مشورت کنند تا با توجه به نوع کسب و کار مناسب، نوع شرکت را به ثبت برسانند؛ زیرا شرکت‌ها انواع مختلفی دارند و برای ثبت آن‌ها باید مراحل مختلفی را سپری کرد. قبل از افتتاح حساب در ترکیه نیز، باید با قوانین مراحل باز کردن حساب در ترکیه آشنا شوند. چون به هر حال برای ثبت شرکت حتما باید در یکی از بانک‌های ترکیه حساب داشته‌باشند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب در ترکیه در اختیار علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این کشور قرار دهیم. کسانی که با شرایط و هزینه ثبت شرکت در ترکیه آشنا باشند، مراحل آن را راحت‌تر سپری خواهند کرد. پیش تر در مقاله ای با عنوان "مراحل افتتاح حساب برای ثبت شرکت در کشور ترکیه" به طور کامل درباره این موضوع صحبت کرده ایم.

1

 

شرایط و هزینه ثبت شرکت در ترکیه به چه صورت است؟‌

همان‌طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، یکی از کم‌هزینه‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت دائم در کشور ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب در ترکیه‌ است. قبل از هر گونه اقدامی برای این کار، باید با شرایط و هزینه ثبت شرکت در ترکیه و هم‌چنین مراحل باز کردن حساب در ترکیه به خوبی آشنا شوید و بدانید که به چه مدارکی نیاز دارید. اقتصاد ترکیه روند رو به رشدی را طی می‌کند و نرخ بیکاری در این کشور پایین است. بر اساس رتبه‌بندی‌های اخیر سازمان اطلاعاتی آمریکا، ترکیه جزو بیست کشور پیشرفته دنیا محسوب می‌شود. این کشور در صنایعی مانند صنعت کشاورزی، ساخت و ساز، خدمات مالی و بانکی، گردشگری، ارتباطات و فناوری پیشرو است و در صادرات محصولاتی مانند وسایل نقلیه، لوازم الکتریکی از جمله کامپیوتر، آهن و فولاد، منسوجات بافتنی، ماشین آلات و تجهیزات الکتریکی، سنگ‌های قیمتی، فلزات باارزش، سوخت‌هایی مانند نفت، پلاستیک، لباس و غیره، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تمام این شرایط ایده‌آل، تاثیر به‌سزایی در ترغیب افراد به سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب در ترکیه دارد.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه به این صورت است که ابتدا باید محل راه‌اندازی شرکت را مشخص کرده و نام آن را نیز انتخاب و رزرو نمایید. تهیه برنامه تجاری یا بیزنس پلن، محضری کردن اسناد و مدارک مورد نیاز، تکمیل فرم‌های ثبت تجاری شرکت، دریافت شماره مالیاتی از اداره مالیات ترکیه جهت پرداخت مالیات، دریافت اساسنامه ثبت شرکت از یکی از دفاتر رسمی کشور ترکیه، چاپ کردن آگهی در روزنامه بعد از ثبت نام در اتاق بازرگانی، دریافت کارت بازرگانی، افتتاح حساب در ترکیه برای واریز سرمایه اولیه در آن، ثبت نام در بیمه بازنشستگی و بیمه درمانی، مراجعه به اداره دارایی کشور ترکیه و تکمیل فرم پیش ثبت نام برای تایید کردن آدرس شرکت، ارسال بازرس از طرف اداره املاک برای تایید آدرس شرکت، دریافت رسید بانکی واریز سرمایه اولیه برای ارائه و معرفی یک فرد به عنوان مشاور مالیاتی یا حسابدار، مراحل بعدی ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب در ترکیه هستند.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب در ترکیه شامل هزینه‌های مربوط به سرمایه اولیه، هزینه ترجمه پاسپورت، هزینه حق امضا، هزینه وکالت نامه، هزینه پرداخت حقوق حسابدار رسمی شرکت‌، هزینه تعیین حقوق کارمندان شرکت، هزینه اجاره دفتر برای افتتاح شرکت با توجه به شهر، محل و متراژ دفتر، هزینه‌های مربوط به آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت شرکت و هزینه مالیات بر درآمد است. به این نکته هم توجه داشته‌باشید که به ازای هر یک کارمند غیر ترک، باید پنج نفر از شهروندان ترکیه‌ای را به عنوان کارمند استخدام کنید و پرداخت بیمه آن‌ها را هم تقبل نمایید. مدت زمان قرارداد هر یک از کارمندان یک سال است و دوره آزمایشی آ‌ن‌ها هم دو ماه‌ است. در طول این دو ماه هم کارمند و هم رییس شرکت در صورت عدم رضایت از شرایط و عملکرد می‌توانند همکاری خود را به اتمام برسانند.

2

برای ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب در ترکیه به چه مدارکی نیاز است؟‌

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب در ترکیه شامل پاسپورت دارای شش ماه اعتبار، دو قطعه عکس پرسنلی با پس زمینه سفید، اساسنامه شرکت و مشخص کردن درصد سهام هر یک از سهامداران شرکت‌ و تعیین کردن مدیر یا تعداد مدیران شرکت است. اگر برای ثبت شرکت در ترکیه چند نفر سرمایه‌گذار با هم شریک باشند، باید مدارک شناسایی، عکس و پاسپورت هر یک از آن‌ها به صورت جداگانه ارائه شود. مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در ترکیه نیز عبارتند از: ارائه اصل پاسپورت به همراه کپی، کد مالیاتی، مهر ثبت شده در پاسپورت پس از آخرین ورود فرد متقاضی افتتاح حساب در ترکیه، ارائه شماره سیم کارتی با پیش شماره کشور ترکیه، وجه مورد نیاز برای باز کردن حساب یا دپوزیت و قبض آب یا برق محل سکونت. برای دریافت کد مالیاتی باید به ورگی دایرسی یا اداره مالیات ترکیه مراجعه کنید. در این اداره باید یک فرم شامل مشخصات و آدرس خود را تکمیل کرده و تحویل دهید. کد مالیاتی یک رقم ده عددی است که بر روی یک کارت سفید مهمور درج شده‌است. بهترین بانک‌هایی که برای ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب در ترکیه می‌توان از خدمات آن‌ها استفاده کرد، عبارتند از: بانک زراعت، بانک ایش و بانک واکیف. از نظر شرایط و مراحل بازکردن حساب در ترکیه، از بین این سه بانک بانک زراعت مناسب‌تر و راحت‌تر است.

3

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب در ترکیه توضیح دادیم. متقاضیان می‌توانند با آماده‌کردن مدارک مورد نیاز برای راه‌اندازی شرکت‌های سهامی، سهامی عام، سهامی خاص یا آنونیم، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت‌های مختلط، شرکت‌های گروهی، شرکت‌های شخصی و موسسات مالی یا صرافی در ترکیه اقدام کنند. آزادی در انتخاب شرکا، امکان دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب در ترکیه، رفت و آمد آسان به ایران، مقرون به صرفه بودن، مالیات منصفانه، موقعیت جغرافیایی مناسب و مشابه بودن فرهنگ ایران و ترکیه از مهمترین مزایای ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب در ترکیه به شمار می‌روند. امیدواریم از مطالعه این مقاله اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده‌باشید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها