|

معرفی و آشنایی با شرکت ترکیه هلپر Turkeyhelper

شرکت ترکیه هلپر در سال 2012 در شهر استانبول توسط ۳ موسس ترک تاسیس شد. این شرکت در ابتدا به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی تبلیغات خود را شروع کرد.سپس با راه اندازی ۲ دفتر در شهر استانبول به طور رسمی آغاز به فعالیت کرد

معرفی و آشنایی با شرکت ترکیه هلپر Turkeyhelper

شرکت ترکیه هلپر در سال 2012  در شهر استانبول توسط ۳ موسس ترک تاسیس شد.

این شرکت در ابتدا به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی تبلیغات خود را شروع کرد.سپس با راه اندازی ۲ دفتر در شهر استانبول به طور رسمی آغاز به فعالیت کرد

در سال 2013  شرکت ترکیه هلپر تنها یکسال پس از فعالیت خود توانست تعداد نیروهای رسمی خود را به عدد ۲۳ برساند.

این شرکت در سال  2018 تغییرات اساسی را در شرکت ایجاد نمود.

با اضافه کردن مدیران ایرانی به این شرکت، ترکیه هلپر توانست به موفقیت های چشم گیری در زمینه واردات و صادرات کالا از ایران به ترکیه و بالعکس داشته باشد.

همچنین با کسب مجوزات لازم از دولت ترکیه توانست به فعالیت های خود رسمیت ببخشد.

 

کمک به دور زدن تحریم ها

 

با توجه به تحریم های سنگین ایران توانست در کارهای بانکی و افتتاح حساب کمک زیادی به ایرانیانی کند که نیازمند افتتاح حساب بین المللی در خارج ایران ( بر طبق مقاله لینک شده) بودند.

بنا بر اطلاعات مندرج در وبسایت این شرکت turkeyhelper.com.tr  تا سال ۲۰۲۱ این شرکت توانسته است به حدود ۳ هزار فرد ایرانی خدمات رسانی کند که همین آمار بسیار خوبی برای این شرکت محسوب می شود.

اهم فعالیت این شرکت کمک به رفع محدودیت ها و تحریم ها می باشد.

که به وسیله ثبت شرکت در ترکیه  (‌بر اساس مقاله لینک شده)  و افتتاح حساب بانکی برای ایرانیان تسهیل می شود.

دریافت پول های ایرانیان و انتقال به داخل ایران از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

ترکیه هلپر با مذاکره با بانک های ترکیه توانسته تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲۵۰۰ حساب بانکی (‌منبع : خبرگزاری ایلنا) برای افراد ایرانی افتتاح کند.

کاربرد اصلی این حساب ها دریافت درآمد های خارج از کشور برای ایرانیان می باشد.

این شرکت در سال ۲۰۲۰ در رسانه تجارت نیوز که یک خبرگزاری اقتصادی می باشد ۴ روش افتتاح حساب ارزی برای ایرانیان را منتشر کرد.

راه اندازی بخش آموزشی و توریستی

شاید دوران کرونا برای این شرکت توریستی و تجاری سیاه ترین دوران تاریخ خود باشد.

زیرا که در ۲ سال پاندمی عملا فعالیت های این شرکت متوقف شد.

اما بنا برگفته یکی از سرمایه گذاران این شرکت آقای Mehmet Ozcan  دوران کورنا فرصتی برای اصلاح فرآیندهای خدماتی در این شرکت شد و این شرکت توانست با راه اندازی یک آموزشگاه زبان در استانبول ترکیه فرصتی برای آموزش زبان ترکی و مهارت های آمادگی پیش از کنکور (یوس YOS) را برای ایرانیان ساکن شهر استانبول فراهم کند.

در سال ۱۳۹۸ با راه اندازی دفتر تهران خود توانست گام دیگری را برای تکمیل شعبات خود بردارد و انجام خدمات مشاوره ای را تسریع کند.

بعد از راه اندازی دپارتمان آموزشی ، در سال ۱۳۹۹ دپارتمان توریستی شرکت به طور رسمی افتتاح شد.

ترکیه هلپر با راه اندازی تورهای داخلی شهر استانبول توسط کشتی های خریداری شده واجاره ای خود توانست تورهای جزیره و تنگه بسفر را به صورت اختصاصی راه اندازی کند.

راه اندازی بخش توریستی پله ای مهم برای تبدیل این شرکت از مسئولیت محدود به سهامی خاص بود.

افتخارات و چشم انداز

منبع تصویر: اینستاگرام شرکت ترکیه هلپر

 

در سال ۱۴۰۰ با تکمیل دپارتمان های این شرکت توانست از اتاق تجارت ترکیه تقدیر نامه ای به عنوان شرکت برتر خارجی دریافت کند که افتخار مهمی برای این شرکت محسوب می شود.

با توجه به شعار ماموریت و چشم اندازی ترکیه هلپر، این شرکت در نظر دارد پا را فراتر گذاشته و بتواند به عنوان یک شرکت بین المللی در کشورهای آسیایی شعبه تاسیس کند و خدمات ترکیه را به صورت یکپارچه برای افراد با ملیت های مختلف انجام دهد.

در همین راستا مدیران شرکت با فراخوان هایی در راستای افزایش تعداد نیروی انسانی هستند تا بلکه بتوانند خود را در قاره آسیا به عنوان یک شرکت توریستی و سرمایه گذاری مطرح کنند.

جالب این است که بر خلاف سایر شرکت ها این شرکت ها سیاست مختلفی . گاها عجیبی را در پیش گرفته است که یکی از آن ها انجام خدمات مشاوره ای غیر رایگان است.

به گفته مسئولان ترکیه هلپر علت عدم رایگان بودن این مشاوره ها، استفاده از نیروی تخصصی برای انجام مشاوره ها می باشد.

باید دید تا چقدر این سیاست می تواند جوابگو باشد و آیا روند رو به پیشرفت این شرکت همچنان ادامه خواهد داشت .

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها