|

نقش براک پیرس کارآفرین مشهور آمریکایی در پروژه تتر

نقش براک پیرس کارآفرین مشهور آمریکایی در پروژه تتر این مقاله داستان جالبی را در مورد آغاز به کار تتر و بنیان‌گذاران آن از جمله براک پیرس، روایت خواهد کرد.

نقش براک پیرس کارآفرین مشهور آمریکایی در پروژه تتر

این مقاله داستان جالبی را در مورد آغاز به کار تتر و بنیان‌گذاران آن از جمله براک پیرس، روایت خواهد کرد. براک پیرس کارآفرین مشهور آمریکایی است که پروژه‌های برجسته‌ای را در صنایع رمز ارزی و سرگرمی بنیانگذاری کرده است. او در سال ۲۰۱۳ شرکت سرمایه‌گذاری Blockchain Capital را تاسیس کرد. این مقاله جذاب را تا انتها مطالعه کنید؛ زیرا اطلاعات مفیدی در مورد رهبر استیبل‌کوین‌های بازار و بنیان‌گذاران آن به شما خواهد داد.

براک پیرس

براک پیرس (Brock Pierce) در سال 1980 و در ایالت مینه‌سوتا متولد شد. او زندگی حرفه‌ای خود را در کودکی به عنوان بازیگر خردسال در فیلم اردک‌های توانا (The Mighty Ducks) و بیش از 12 فیلم دیگر آغاز کرد. او در سال 1997 بازیگری را کنار گذاشت و به کار‌آفرینی در حوزه بازی‌های آنلاین، تکنولوژی و بعدها کریپتوکارنسی تبدیل شد. او یکی از اولین سرمایه‌گذاران بیت کوین است.

در سال 2013، پیرس در بنیان‌گذاری "بلاک چین کپیتال - Blockchain Capital" همکاری کرد؛ یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر که روی شرکت‌های بلاک چین تمرکز کرده‌ است. سال بعد او در بنیانگذاری تتر، رمز ارزی که آن را "اولین استیبل‌کوین و رمز ارز وثیقه‌دار" می‌داند، شرکت کرد.

براک در سال 2017 بنیادی را به نام اینتگرو (Integro) تاسیس کرد تا به کشور پورتوریکو در مقابله با طوفان ماریا (Hurricane Maria) کمک کند. او همچنین بنیاد براک پیرس را تاسیس کرده‌ است و قرار است از بنیاد حقوق فردی در تحصیلات، مرکز حقوق فردی، مرکز حقوق بشر "برنان" و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا پشتیبانی کند.

او در سال 2020 به عنوان نامزدی مستقل در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شرکت کرد؛ اما در تاریخ 3 نوامبر همان سال در انتخابات عمومی شکست خورد.

تاریخچه تتر

تتر (USDT) در تاریخ ششم اکتبر 2014 به صورت رسمی و با نام ریِیل کوین (RealCoin) توسط سه نابغه به نام‌های براک پیرس (Brock Pierce) کارآفرین، ریو کالینز (Reeve Collins) و کریگ سلرز (Craig Sellars) برنامه‌نویس و عضو بنیاد Omni متولد شد و راه خود را به بازار ارزهای دیجیتال باز کرد. حضور سلرز در این تیم، به آن‌ها این امکان را داد که ایده خود را روی پروتکل Omni پیاده‌سازی کنند. پروتکلی که کاربران را قادر می‌سازد تا رمز ارزهای بر پایه قراردادهای هوشمند را روی بلاک چین بیت کوین ایجاد و معامله کنند.

23

 

تاریخچه جنجالی تتر با عرضه آن به بازار آغاز می‌شود. در ژانویه 2015، صرافی بیت‌فینکس (Bitfinex) به کاربران امکان داد که با خرید تتر (USDT)، اولین استیبل‌کوین بازار را برای اولین بار در پلتفرم این صرافی معامله کنند. حجم توکن‌های تتر به سرعت در شبکه بلاک چین افزایش یافت؛ تراکنش‌های دلار آمریکا از طریق بانک‌های تایوانی انجام می‌شد که آنها نیز سپس تراکنش‌ها را به به بانک ولز فارگو (Wells Fargo) منتقل می‌کردند. این امر تا سال 2017 ادامه داشت.

در 18 آپریل 2018 نقل و انتقالات تتر توسط بانک‌های آمریکا مسدود شد. عدم شفافیت در اطلاعات منجر به این اتفاق شد و به دنبال آن در بحبوحه اتهامات دستکاری بازار، افشاگری‌های مانند اسناد بهشت (Paradise Paper) انجام شدند. این اتفاقات دست‌به‌دست هم دادند تا شک و تردید به دل کاربران راه پیدا کند؛ آیا واقعاً ذخایری برای پشتیبانی از تتر وجود دارد؟ یا قرار است این استیبل‌کوین از بین برود؟ سال 2017، سال خوبی برای تتر نبود. زیرا برداشت این استیبل‌کوین در پلتفرم‌های مهمی به حالت تعلیق درآمد و شک و تردید‌ها به یقین نزدیک و نزدیک‌تر شد. در همان زمان بود که بیشترین نوسان در تاریخ رمزارز تتر به وجود آمد.

از ژانویه 2017، مقدار توکن‌های معوق تتر (USDT) از 10 میلیون دلار به حدود 2.8 میلیارد دلار در سپتامبر 2018 افزایش یافت. پس از آن در آوریل 2019 شکایتی توسط دادستان کل نیویورک، لتیتیا جیمز (Letitia James) که بیت‌فینکس و تتر را متهم به سوء‌استفاده می‌کرد، تسلیم مراجع قضایی شد. آن‌ها موافقت کردند که در سال 2021، 18.5 میلیون دلار جریمه بپردازند.

تتر با قدرت ادامه می‌دهد

با وجود همه اتفاقات چیزی نتوانسته‌ است جلوی رشد و پیشرفت تتر را بگیرد. امروز در سال 2022 و پس از گذراندن آن‌همه فراز و نشیب، تتر نه تنها بزرگترین استیبل‌کوین بازار ارزهای دیجیتال است؛ بلکه بعد از بیت کوین و اتریوم بیشترین ارزش سرمایه در اختیار دارد و از این نظر سومین رمزارز بزرگ دنیا در میان همه رمز ارزهای دیگر است. بالاتر از بایننس‌کوین، سولانا، ریپل، کاردانو و… .

معامله‌گران ایرانی نیز با خرید USDT از صرافی‌های معتبری مانند والکس به معامله‌گری می‌پردازند. زیرا مزایا و خدمات بی‌نظیری را از این صرافی دریافت می‌کنند که اصولاً در جاهای دیگر یافت نمی‌شود و یا آنطور که باید و شاید قوی نیست. تعداد بالای کاربران این صرافی، نشان از اعتبار، اعتماد و کیفیت عالی خدمات این صرافی است. حجم معاملات 100 میلیاردی در والکس نقدشوندگی دارایی کاربران را تضمین می‌کند. برای خرید تتر والکس را در گوگل جستجو کنید و در کمتر از 5 دقیقه احراز هویت شوید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها