|

شیبا بخریم یا بفروشیم؟

بازار ارزهای دیجیتال در چند ماه ابتدایی سال 2022، شرایط خوبی را تجربه نکرده است. ارزهای زیادی از جمله ارز دیجیتال شیبا با کاهش‌ قیمت مواجه شده‌اند.

شیبا بخریم یا بفروشیم؟

بازار ارزهای دیجیتال در چند ماه ابتدایی سال 2022، شرایط خوبی را تجربه نکرده است. ارزهای زیادی از جمله ارز دیجیتال شیبا با کاهش‌ قیمت مواجه شده‌اند. ارز دیجیتال شیبا که امروزه بحث بر سر آن بسیار داغ است، تنها همین امسال کاهش قیمتی بیش از 50 درصد را تجربه کرد. اگر روند رو به کاهش آن را از اکتبر ۲۰۲۱ در نظر بگیریم،‌ شاهد سقوطی بیش از 70 درصد در قیمت آن خواهیم بود.

با این حال، این توکن در سال ۲۰۲۱ توانست حدود 1400 درصد سود را برای خریداران خود به ارمغان آورد.  اکنون که دیگر تب و تاب خرید و فروش شیبا فروکش کرده، خرید این رمز ارز منطقی‌تر به نظر می‌رسد. اما آیا واقعا خرید شیبا در این شرایط کار اشتباهی است؟ با توجه به قیمت شیبا اینو در حال حاضر چه استراتژی‌هایی در خرید و فروش آن توصیه می‌شود؟‌

 

آیا شیبا بالا میرود؟

در حال حاضر قیمت شیبا نسبت به سال گذشته ریزش زیادی داشته و در جایگاه خوبی برای خرید قرار دارد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که خرید ارزهای دیجیتالی مانند شیبا و دوج، ریسک زیادی دارد. قیمت ارز دیجیتال، به خصوص این ارزها، چندان تحلیل‌پذیر نیست و صرفا به جوی که در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌‌شود واکنش می‌دهد.

در حال حاضر ارزش کل بازار برای این رمز ارز چیزی در حدود 6 میلیارد دلار بوده و برای اینکه قیمت شیبا به ۱ دلار برسد، نیاز است که این ارزش تا حد ۵۸۹ تریلیون دلار افزایش یابد که بیش از کل ارزش در گردش ارزهای دیجیتال است. به عبارت دیگر، رسیدن ارزش این رمز ارز به ۱ دلار با عرضه کنونی عملا غیرممکن است.

اما با این شرایط تا چه اندازه می‌توان انتظار رشد قیمت را از ارز دیجیتال شیبا داشت؟ سرمایه گذاران می‌توانند هدف خود را بر روی ۰۰۰۰۸۹/۰ دلار که بالاترین قیمت توکن شیباست قرار دهند که به معنای رشدی حدود 500 درصدی است. این به این معنی است که اگر شیبا را امروز خریداری کنید و این ارز به بالاترین قیمت خود بازگردد، بیش از 500 درصد سود خواهید کرد.

000

 

آیا شیبا وارد متاورس میشود؟

در آغاز سال ۲۰۲۲، توسعه دهندگان ارز دیجیتال شیبا برای نخستین بار، متاورس مخصوص به خود یعنی شیبرس (Shiberse) را معرفی کردند که به‌عنوان یک میعادگاه مرکزی برای جامعه طرفداران رمز ارز شیبا عمل می‌کند. فرضیات از این امر پشتیبانی می‌کند که Shiberse دربردارنده زمین‌های مجازی و چندین و چند توکن غیرقابل‌معاوضه یا NFT بوده و می‌تواند با تسهیل انجام تراکنش‌ها، برای توکن شیبا ایجاد ارزش نماید. اگر شیبرس بتواند به موفقیت دست یابد،‌ بستری برای پذیرش بیشتر توکن‌های شیبا فراهم خواهد کرد. از همین رو ایجاد این فضای جدید برای سرمایه گذاران سودمند خواهد بود.

با این حال، احتمال شکست این پروژه نیز وجود دارد و مسیر توسعه شیبرس با عدم قطعیت زیادی همراه است. سرمایه گذارانی که می‌خواهند شانس خود را در خصوص رمز ارز شیبا امتحان کنند بهتر است این کار را در قالب جزئی از پورتفولیوی خود انجام دهند و تمام سرمایه خود را به این ارز اختصاص ندهند.

0000

 

شیبا یا دوج کوین؟

شیبا و دوج کوین هر دو شت کوین‌هایی هستند که قیمتشان بر اساس نظرات افراد مشهور  بازار ارزهای دیجیتال تغییر می‌کند. قیمت ارز دوج کوین در ماه می سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود یعنی ۷۴/۰ دلار دست یافت. از آن زمان به بعد علی رغم اینکه کمپانی‌های بزرگی چون تسلا، دوج کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفتند، ارزش این توکن تا ۱۵/۰ دلار نیز سقوط کرد. در زمان نگارش این مقاله، این ارز با ادامه روند نزولی خود، به قیمت 0.09 دلار رسیده است.

ارز شیبا، در ابتدا برای پیشی گرفتن از دوج کوین به وجود آمد اما تاکنون نتوانسته است به هدف خود دست یابد. برخی از کارشناسان، ارز شیبا را ارزی بهتری نسبت به دوج می‌دانند چرا که این ارز، از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کرده و تیم توسعه‌دهنده مشخصی دارد. در نقطه مقابل، ارز دوج کوین، از قدمت بیشتری نسبت به شیبا برخوردار است.

برای سرمایه‌گذاری بر روی این ارزها، ریسک‌های هر دو را در نظر گرفته و سپس از طریق یک صرافی معتبر اقدام کنید. صرافی ارزپایا، با کمترین نرخ کارمزد مکان مناسبی برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال، از جمله ارز دیجیتال شیبا و دوج کوین است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها