|

ارز دیجیتال ویوز (Waves) چیست؟

در دنیای امروز بازار ارزهای دیجیتال طیف گسترده‌ای از رمزارزها را پوشش داده و سرمایه‌گذاران با توجه به سلیقه، نیاز و زمینه فعالیت نسبت به انتخاب ارز دیجیتال اقدام می‌کنند.

ارز دیجیتال ویوز (Waves) چیست؟

در دنیای امروز بازار ارزهای دیجیتال طیف گسترده‌ای از رمزارزها را پوشش داده و سرمایه‌گذاران با توجه به سلیقه، نیاز و زمینه فعالیت نسبت به انتخاب ارز دیجیتال اقدام می‌کنند. به‌طور قطع نمی‌توان گفت کدام‌یک از رمزارزها کیفیت، کارایی و سودآوری بالاتری دارند. زیرا همه آنها در بازار بین‌المللی ارزهای دیجیتال قرار دارند و به‌صورت شبانه‌روزی خرید و فروش می‌شوند. ارز دیجیتال ویوز نیز یکی از همین ارزهای الکترونیکی است که به لحاظ داشتن ویژگی و مزایای منحصر‌به‌فرد تا به‌حال توانسته توجه بسیاری از سرمایه‌داران جهان را به خود معطوف سازد. در این بخش سعی داریم علاقه‌مندان دنیای رمزارزها را با ارز ویوز آشنا کنیم.

 

ارز دیجیتال ویوز چیست؟

رمزارز ویوز بر پایه پلتفرم بلاک‌چین غیرمتمرکز بنا شده و عمدتاً برای تولید انواع توکن سفارشی به‌کار می‌رود. ارز دیجیتال ویوز یک صرافی متمرکز یا DEX را شامل می‌شود، که ارزهای جدید را با دیگر توکن‌های ارز Waves مبادله می‌کند. در واقع این رمزارز مدل تکامل یافته و منعطف توکن‌های سفارشی بلاک‌چین NXT است. از ویژگی‌های بارز ویوز می‌توان به ساده‌سازی آن اشاره کرد؛ به‌طوری که این ارز دیجیتال را نسبت با سایر رمزارزها متمایز ساخته و سبب برتری آن شده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که  ارز دیجیتال ویوز برای سه گروه توسعه‌دهندگان، تریدرها و سازمان‌ها مناسب است.

 

قابلیت‌های ارز دیجیتال ویوز

تعدد ارزهای دیجیتال سبب شده تا اکثر سرمایه‌گذاران این بازار جهانی بیش از پیش قابلیت‌های رمزارزها را مدنظر قرار دهند و بر این اساس رمزارز دلخواهشان را انتخاب کنند. ارز ویوز نیز از این قاعده مستثنی نیست و قابلیت‌های مختلفی دارد که با استفاده از آنها می‌توان معاملات خوبی را در این بازار بین‌المللی انجام داد و به یک سرمایه‌گذار موفق تبدیل شد. به‌طور کلی توکن‌های جدیدی که با پلتفرم ارز Waves ساخته می‌شوند، در تمامی تراکنش‌های بلاک‌چین کاربرد دارند و نیازی به ایجاد تغییر یا به روزرسانی در آن نیست. این در حالیست که بقیه رمزارزها مانند بیت کوین این قابلیت را ندارند و برای انجام هر نوع تراکنش جدید، می‌بایست کلاینت معامله‌گران به روزرسانی شود. این ویژگی منحصر‌به‌فرد سبب شده تا سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال ویوز با خیال راحت و در مدت زمان کوتاه معاملات خود را انجام دهند.

از آنجایی‌که به روزرسانی کردن کلاینت‌ها زمان‌بر است؛ این قابلیت Waves موجب شده تا سرعت انجام تراکنش‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد. با توجه به اینکه سرعت تراکنش یکی از نکات مهم در معاملات رمزارز است، می‌توان گفت عدم نیاز به به روزرسانی رمزارز ویوز زمینه مناسبی را برای تضمین تراکنش‌های سودآور فراهم کرده است. بسیاری از کاربران بازار ارزهای دیجیتال بر این عقیده‌اند که در گذشته انجام تراکنش رمزارزها مشکلات متعددی داشت. اما امروزه با ورود ارز دیجیتال ویوز این دسته از مشکلات برطرف شده و سرعت تراکنش‌ها افزایش یافته است.

 

طرز کار ارز دیجیتال ویوز (Waves)

در‌خصوص نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال ویوز باید گفت که این رمزارز به میزان کمی با ساختار سنتی دیگر شرکت‌های بلاک‌چین تفاوت دارد. بدین صورت که برای رفع مشکلات مقیاس‌پذیری، ساده‌سازی و افزایش سرعت انجام تراکنش‌ها از یک ساختار (معماری) دوگانه بهره گرفته است. در معماری ارز الکترونیکی ویوز لایت نودها و فول نودها قرار دارند که عملکرد هر دوی آنها در کنار هم موجب افزایش کارایی ارز دیجیتال و حفظ شبکه بلاک‌چین ویوز شده است.

براساس تحقیقات به عمل آمده، مشخص شده که لایت نودها هیچ دخالتی در دانلود بلاک‌چین شبکه ندارند و صرفاً برای تأیید تراکنش‌ها و برقراری ارتباط با شبکه بلاک‌چین از فول نودها کمک می‌گیرند. به‌عبارت دیگر می‌توان گفت جهت تسریع تراکنش‌ها و به وجود آوردن اعتماد دو‌طرفه بین فول نودها و لایت نودها از ارز دیجیتال ویوز استفاده می‌شود. ارز Waves لایت نودها با استفاده از وضعیت فعلی شبکه برای برقراری عملیات تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

 

جمع‌بندی

ارز دیجیتال ویوز یکی به لحاظ داشتن ویژگی و قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد نسبت به سایر رمزارزها می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب و سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال باشد. شما نیز می‌توانید با ثبت نام در یکی از صرافی‌های معتبر نظیر صرافی‌ کوینکس و تهیه کیف پول الکترونیکی وارد این بازار بین‌المللی شده و درآمد کسب کنید. البته به یاد داشته باشید که راهنمایی و مشاوره افراد با تجربه درصد موفقیت شما را افزایش می‌دهد و مسیر را برایتان هموارتر می‌سازد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها