|

ترفندهای انتخاب بهترین آبسردکن برای محیط‌های اداری

با شروع فصل گرم ، استفاده از آب خنک افزایش پیدا میکند و این مورد بخصوص در محیط های اداری که دسترسی به یخچال و ... همچون منزل فراهم نمی باشد بسیار ضروری است. حال اگر تعداد کارکنان این محیط ها بالا باشد این نیاز نیز به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه به بررسی روش ها و فاکتورهای انتخاب ابسردکن مناسب برای چنین فضاهایی خواهیم پرداخت.

ترفندهای انتخاب بهترین آبسردکن برای محیط‌های اداری

با شروع فصل گرم ، استفاده از آب خنک افزایش پیدا میکند و این مورد بخصوص در محیط های اداری که دسترسی به یخچال و ... همچون منزل فراهم نمی باشد بسیار ضروری است. حال اگر تعداد کارکنان این محیط ها بالا باشد این نیاز نیز به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه به بررسی روش ها و فاکتورهای انتخاب ابسردکن مناسب برای چنین فضاهایی خواهیم پرداخت.

 

فاکتورهایی که باید در خرید آبسردکن اداری به آن توجه کنید

فاکتورهایی بسیاری وجود دارد که میتواند بر انتخاب یک ابسردکن مناسب اداری تاثیر گذار باشد. توجه به این فاکتورها و مقایسه ی آن با نیازهای مدنظر کاربر می تواند بهترین خرید را در پی داشته باشد .

- ظرفیت دستگاه :

ظرفیت یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب آبسردکن می باشد. این که دستگاه مد نظر برای محیطی با چه تعداد کاربر می باشد می تواند در تعیین نوع آبسردکن نیز تاثیر گذار باشد. اگر محیط مدنظر رفت و امد بسیاری داشته باشد و افراد متفرقه ی بسیاری از آب سردکن استفاده کنند، بدیهی است که ابسردکن هایی با مخزن کوچک پاسخگو نخواهد بود و نیاز به استفاده از ابسردکنی با مخزن بزرگتر می باشد.

آبسردکن های اداری که بیشتر به عنوان آبسردکن های فانتزی نیز شناخته میشوند، دارای ظرفیت محدودی می باشند و در محیطهایی که تعداد افراد زیادی نیاز به استفاده از آبسردکن دارند کارایی لازم را نخواهند داشت.

- بدنه دستگاه :

ابسردکن ها به صورت تمام وقت با اب و رطوبت سروکار دارند و از این رو از نظر زنگ زدگی بسیار اسیب پذیر می باشند. در نتیجه استفاده از بدنه هایی که ضدزنگ باشند در این دستگاه ها بسیار ضروری است. زنگ زدگی بدنه علاوه بر کاهش طول عمر دستگاه، الودگی های خطرناکی را نیز وارد دستگاه می کند که از نظر بهداشتی بسیار مشکل افرین می باشد.

از این رو توصیه میشود بدنه ی دستگاه از استیل نگیر و غیرمغناطیسی و یا از بدنه های بسیار فشرده شده ABS تولید شده باشد. بخصوص در دستگاه هایی که در محیط های اداری مورد استفاده قرار میگیرد، استفاده از ابسردکن های فانتزی با بدنه ی ABS بسیار مرسوم می باشد.

- دارا بودن یخچال :

یکی از ویژگی های جالبی که برخی از یخچال های فانتزی دارند، داشتن یخچال می باشد. به دلیل سیستم تولید سرما در دستگاه های ابسردکن ، تولید کنندگان یک یخچال کوچک نیز تعبیه کرده اند تا امکان نگهداری از مواد غذایی مختلف در این قسمت فراهم شود.

آبسردکن یخچالدار عموما از نوع ابسردکن های اداری و فانتزی می باشد که یخچال مدنظر در قسمت انتهایی ان قرار میگیرد.

 

85

- امکان تولید آب گرم یا آب ولرم :

در سری دستگاه های ابسردکن فانتزی، تولید کننده با توجه به شناختی که نسبت به محیط مورد استفاده دستگاه دارد، علاوه بر امکان برداشت اب خنک، امکان برداشت آب گرم را نیز قرار میدهد تا در صورت نیاز افراد حاضر در دفتر برای نوشیدن چای یا قهوه از این آب استفاده به عمل آید.

تولید این آب گرم فرایند مجزایی داشته و توسط سیستم گرمایشی دستگاه تولید میشود و از این رو مخزن مورد استفاده برای آب گرم و آب سرد کاملا متفاوت از یکدیگر می باشند.

- منبع آب :

به طور کلی دستگاه های ابسردکنی از دو نوع منبع برای اب استفاده میکنند ، یا اب به صورت مستقیم از لوله کشی به منبع دستگاه متصل میشود و عمل مکش و کنترل ان اتوماتیک صورت میگیرد و یا اینکه دستگاه دارای یک مخزن دبه ای شکل است که باید توسط اپراتور پر شده و در نتیجه اب خنک تولید شود.

استفاده از نمونه های لوله کشی شده بسیار به صرفه تر بوده اما هزینه ی تولید انتها نسبت به نمونه های مخزن دار بالا بوده و در نتیجه ممکن است برای استفاده در سالن های اداری بصرفه نباشند.

دستگاهی با بهترین موتور :

بررسی موتور دستگاه های آبسردکن به صورت مجزا و بخصوص توسط افرادی که اشنایی با مسائل فنی ندارند امکان پذیر نخواهد بود. بدین منظور دو راه کار وجود دارد ، یا باید به فروشنده اعتماد کنید و دستگاه را با توجه به توضیحات ایشان خریداری کنید ، یا با پرسجو از افرادی که پیش تر دستگاه های ابسردکن اداری داشته اند ، از مزایا و معایب برند های مختلف اشنا شده و سپس بهترین برند را انتخاب کنید.

 

گران نخرید ، بهترین را با توجه به بودجیتان انتخاب کنید

مشخص است که برندهای شناخته شده دارای دستگاه هایی بسیار پیشرفته و با کیفیت می باشند ولی قیمت تمام شده ی آنها بسیار بالاست. از این رو در انتخاب دستگاه های ابسردکن ، قیمت را مد نظر گرفته و خرید را به گونه ای انجام دهید که اگر به هر دلیل دستگاه دچار مشکلی در قسمت های مختلف خود شد، هزینه ای گزاف برای سرویس آن نپردازید.

 

به گارانتی و خدمات پس از فروش توجه کنید

گارانتی و خدمات پس از فروش با اینکه در کشور ما زیاد جدی گرفته نمیشود ولی وجود آن بخصوص برای دستگاه هایی همچون آبسردکن بسیار ضروری می باشد. گارانتی بیشتر شامل موارد و مشکلاتی میشود که در دستگاه در خط تولید خود داشته . در چنین مواردی تولید کننده باید تضمین دهد که دستگاه را تعویض کرده یا قطعه ی مدنظر ان را تعویض کند.

داشتن خدمات پس از فروش مناسب نیز امکان دسترسی به قطعات دستگاه را در سالهای پس از خرید آن را فراهم میکند که بخصوص در چنین دستگاه هایی، لزوم وجود آن بسیار ضروری است.

 

سخن پایانی :

در این مطلب به بیان برخی از فاکتورهایی که می تواند در انتخاب دستگاه ابسردکن مناسب برای شما مفید باشد بیان کردیم. توجه به این نکات و در نظر گرفتن شرایط محیط نگهداری و تعداد افرادی که از دستگاه مدنظر استفاده میکنند میتواند انتخابی بسیار مناسب و بهینه برای شما فراهم آورد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها