|
نویسنده: رضافتوح

در جلسه انجمن صنعت کفش در اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛

پارلمان بخش خصوصی اصفهان به عنوان متولدکننده نسل جدید اتاق‌های بازرگانی کشور شناخته می‌شود

در جلسه انجمن صنعت کفش تاکید شد : اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان ایجاد کننده نسل جدید اتاق‌ها در کشور شناخته می شود.

پارلمان بخش خصوصی اصفهان به عنوان متولدکننده نسل جدید اتاق‌های بازرگانی کشور شناخته می‌شود

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این جلسه با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی محل تعامل، هم‌اندیشی و توانمندسازی فعالین اقتصادی است، هدف از برگزاری جلسات با انجمن‌های ذیل اتاق بازرگانی را شبکه‌سازی میان فعالان اقتصادی به منظور کمک به رفع نیازهای یکدیگر، کمک به رفع مشکلات مبتلا‌به انجمن‌ها و فعالان اقتصادی از طریق تبادل نظر با کادر اجرایی اتاق و مهم‌تر از همه ایجاد ساز و کار اجرایی جهت حضور پررنگ در بازارهای جهانی به ویژه روسیه بیان و تصریح کرد: لازم است محصولاتی متناسب با این بازار، طراحی شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقلام وارداتی کشور روسیه در زمان حاضر، کفش و پوشاک است و باید اقدامات لازم برای افزایش سهم ایران در این بازار انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از توافق با سازمان‌های ذیربط جهت ایجاد زنجیره ارزش و تقسیم کار در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: با هدف‌گذاری درست ضمن اصلاح سبد صادراتی کشور، محصولات و کشورهای هدف صادراتی متنوع‌تری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گلشیرازی گفت: اتاق بازرگانی اصفهان در برنامه اقدام ملی، متولی صنعت کفش و پوشاک و گردشگری در تکمیل زنجیره ارزش به منظور نهادینه‌سازی در کل کشور شده است.

وی افزود: در حال حاضر 600 اقدام و پروژه در پارلمان بخش خصوصی اصفهان در حال اجرا می باشد و اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان ایجاد کننده نسل جدید اتاق‌ها در کشور شناخته می شود.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان با تاکید بر اینکه برای تحول در صنعت کفش باید ضمن تربیت تاجر نخبه شرکت‌های مدیریت صادرات ایجاد کنید افزود: در این راستا می‌توانید از خدمات اتاق بهره‌مند شوید.

 گلشیرازی تصریح کرد: تبدیل سازو کارهای سنتی به ساختاری مدرن از ضروریات فتح بازارهای جهانی است و در اتاق نهم ساز و کارهایی برای رسیدن به این اهداف فراهم شده است.

وی ضمن تشریح بخشی از خدمات ارایه شده در اتاق اصفهان خواستار انجام این اقدامات در برشی کوچک در انجمن‌ها به صورت تخصصی شد.

گلشیرازی در پایان سخنان خود تعریف پروژه‌های مشترک برای ایجاد برندی واحد در این صنعت را در موفقیت در بازار جهانی بسیار مهم دانست.  

سید رسول رنجبران عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز بر ضرورت تجهیز زیرساخت‌های تولیدی، صادراتی و... صنعت کفش اصفهان تاکید کرد و گفت: با کارِگروهی می توان مسایل را رفع کرد و برای حضور موفق در بازارهای بین المللی آماده شد. اتاق بازرگانی اصفهان نیز به عنوان پارلمان بخش خصوصی تمامی ظرفیت‌های خود را برای رفع نیازهای این صنعت به کار خواهد گرفت.

رنجبران با تاکید بر اینکه از پتانسیل‌های اتاق برای تجهیز خود استفاده کنید پیشنهاد داد چند تیم شتاب دهنده اتاق بازرگانی در این صنف مستقر شوند تا مسایل صادراتی آنها به نحو مطلوب پیش رود.

اصغر اخوان مقدم نایب رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و توسعه اقتصاد دانش بنیان نیز فعالیت گروهی و منسجم و ایجاد برندی مشترک را در موفقیت فعالان صنعت کفش در بازار جهانی حایز اهمیت دانست.

در ادامه رضا برادران رئیس کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه بازار خوبی در کشور روسیه برای کفش با چرم مصنوعی وجود دارد گفت: از ظرفیت مراکز تجاری ایران در روسیه برای حضور موفق در بازار این کشور استفاده کنید و کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان نیز آماده همراهی و حمایت از مسایل حقوقی تجار و فعالان اقتصادی در این کشور است.

همچنین آرش امامی دبیرکمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان به ارایه گزارشی از بازار کفش ایران، جهان و اصفهان پرداخت و گفت: ایران دارای رتبه اول منطقه از جهت تولید و مصرف کفش است.

وی عدم وجود شهرک تخصصی پوشاک و کفش، فرسودگی بیش از نیمی از ماشین آلات خطوط تولید و تخصیص ندادن اعتبار لازم برای نوسازی، توسعه و ایجاد، ضعف در طراحی و نوآوری و ضعف در آموزش روش های جدید در تولید و طراحی را از جمله تهدیدات موجود در صنعت کفش کشور بیان کرد و خواستار حمایت هر چه بیشتر از کسب و کارهای کوچک و متوسط از سوی دولت شد.

 

حق اصفهان در صنعت کفش مغفول مانده است

سید مهدی حسینی بهشتیان رییس هیئت مدیره انجمن صنعت کفش استان نیز در این جلسه خواستار پیگیری زمین شهرک تخصصی کیف و کفش و پوشاک، مساعدت در راستای بازسازی ساختمان شرکت تعاونی کفاشان اصفهان برای کاربری جدید به عنوان مرکز آموزش و تحقیق و توسعه صنعت کفش اصفهان، در نظر گرفتن انبارهای لجستیک محصولات تولیدی ایران در کشورهای هدف، فراهم کردن زمینه اعزام هیئتی از واحدهای پیشرو در این صنعت  به کشورهای هدف صادراتی، فراهم کردن شرایط صادرات مجدد از عمان، عراق، قطر یا چین به کشورهای حاشیه خلیج فارس با ثبت یک شرکت تجاری و برند عربی شد. وی افزود: تشکیل کنسرسیوم صادراتی یکی از الزامات حضور موفق صنعت کفش در بازارهای جهانی است و اتاق بازرگانی می تواند با احیای این کنسرسیوم قدمی بزرگ برای تحول این صنعت بردارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها