|
نویسنده: فاطمه شفیعی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در مراسم تقدیر از مدرسان مرکز آموزش و توسعه سرمایه انسانی مطرح کرد؛

رشد 10 برابری سرانه آموزش در اتاق بازرگانی اصفهان طی چهار سال

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در مراسم تقدیر از مدرسان مرکز آموزش و توسعه سرمایه انسانی این اتاق و جمعی از اعضای شورای راهبردی آن از رشد 10 برابری سرانه آموزش در اتاق اصفهان طی چهار سال گذشته خبر داد.

رشد 10 برابری سرانه آموزش در اتاق بازرگانی اصفهان طی چهار سال

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست دانش‌افزایی اعضا را یکی از  رسالت‌های اتاق‌های بازرگانی دانست.

وی با اشاره به بهبود شاخص محیط کسب‌وکار استان افزود: با مجموعه اقداماتی که انجام شد، هم‌اکنون اصفهان از منظر شاخص محیط کسب‌وکار در میان پنج استان اول کشور قرار دارد. این در حالی بود که در سال ۹۸ طی پایش محیطی که توسط اتاق اصفهان انجام گرفت، مشخص شد کمتر از 20 درصد فعالان اقتصادی اصفهان با سازوکارهای قانونی تسهیل‌گر مرتبط با حوزه کسب‌وکار خود آشنایی دارند؛ بنابراین دانش‌افزایی اعضای اتاق را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف خود دنبال کرده و از سازوکارهای گوناگون متداول برای اطلاع‌رسانی به اعضا بهره گرفتیم.

گلشیرازی با بیان اینکه جریان یافتن علم در اکوسیستم کسب‌وکار منجر به بهبود محیط کسب‌وکار می‌شود، ادامه داد: این امر موجب بالندگی جامعه، افزایش درآمد بنگاهها و مردم، افزایش شادی و نشاط در جامعه خواهد شد؛ همان‌طور که توجه به سرمایه اجتماعی یکی از مهم‌ترین اهداف اصلی اتاق نسل سوم است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران مرکز آموزش و توسعه سرمایه انسانی این اتاق گفت: سرانه آموزش در اتاق اصفهان طی چهار سال 10 برابر شده و این آموزش‌ها طبق نظرسنجی‌های صورت‌گرفته از سوی واحد پایش این اتاق، از نظر کیفی نیز ارتقا پیدا کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد این مرکز به سرمایه و مدل موفقی در استان و کشور تبدیل شود.

ارائه ماهیانه هشت هزار نفر-ساعت آموزش در اتاق اصفهان

علی مهذب، سرپرست واحد توسعه کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان نیز مرکز آموزش و توسعه نیروی انسانی را  یکی از نقاط عطف فعالیت‌های اتاق اصفهان دانست و گفت: این مرکز با ارائه آموزش در حوزه‌های گوناگون اثرگذاری بالایی در اکوسیستم کسب‌وکار استان داشته است. خوشبختانه اتاق بازرگانی اصفهان در سه سال گذشته در میان اتاق‌های کشور حائز رتبه برتر شده و در حوزه آموزش نیز رتبه نخست کشور را دارد.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا بسیاری از مراکز آموزشی رو به تعطیلی رفت، ادامه داد: در همان دوران فعالیت مرکز آموزش اتاق بازرگانی اصفهان افزایش یافت و هم‌اکنون ماهیانه حدود هشت هزار نفر-ساعت آموزش در این اتاق ارائه می‌شود. دوره مدیریت کسب‌وکار (MBA) نیز بر اساس نیازسنجی صورت‌گرفته و با همکاری دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود که با استقبال خوبی از سوی متقاضیان روبه‌رو شد.

نادره راست قلم، دبیر مرکز آموزش و توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی نیز با بیان اینکه انتخاب مدرسان برگزیده از میان اساتیدی که با این مرکز همکاری داشتند چالش‌برانگیز بود، مدت همکاری، تعداد همکاری و همچنین نظرسنجی از شرکت‌کنندگان در دوره‌های مختلف را معیارهای انتخاب برگزیدگان دانست.

 

برگزاری دوره‌های آموزشی مبتنی بر نیازسنجی و الگوهای آموزشی روز دنیا

همچنین محمدعلی نادی، عضو شورای راهبردی مرکز آموزش و توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد مراکز آموزشی اتاق‌های بازرگانی در دنیا تربیت و به‌روزرسانی دانش، مهارت و نگرش نیروهای فعال در حوزه بازرگانی، صنعت، خدمات، معدن و کشاورزی را وظیفه کلیدی خود می‌دانند که این امر موردتوجه اتاق بازرگانی اصفهان نیز قرار گرفت.

وی با اشاره به استفاده از مفهوم سرمایه انسانی به‌جای نیروی انسانی در اتاق اصفهان افزود: این امر متأثر از هدف‌گذاری شورای راهبردی مرکز آموزش و توسعه سرمایه انسانی اتاق بود و اولین مرکز توسعه سرمایه انسانی نیز در اتاق بازرگانی اصفهان شکل گرفت. بهبود فضای کسب‌وکار، عدم ایجاد فضای رقابت با دیگر مراکز آموزشی مرتبط و برگزاری دوره‌های آموزشی مبتنی بر نیازسنجی و الگوهای آموزشی روز دنیا از جمله ویژگی‌های بارز دوره‌های آموزشی این مرکز است.

فتحی، نماینده دانشگاه اصفهان نیز با بیان اینکه این دانشگاه تقریباً از سال 1355 فعالیت خود در رشته مدیریت را آغاز کرد، گفت: با پشتوانه طولانی که دانشگاه اصفهان در تربیت دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکترا در گرایش‌های گوناگون مانند بازاریابی، مهندسی مالی، مدیریت صنعتی، کارآفرینی و غیره داشته و دارد، مرکز توسعه و مشاوره مدیریت این دانشگاه ‌همکاری خود را با سازمان‌های گوناگون آغاز کرد.

وی با تقدیر از پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان و زمینه‌سازی برای ایجاد ارتباط موثر با دانشگاه اصفهان، جزئیات برگزاری دوره مدیریت کسب‌وکار را تشریح کرد که شامل چهار حوزه مدیریت استراتژیک، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی و مدیریت عمومی است و هر جلسه آن شامل یک مرحله تجربه‌نوردی نیز خواهد بود.

در پایان این مراسم نیز از سرپرست واحد توسعه کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان، دبیر مرکز آموزش و کارشناسان این مرکز، مدرسان دوره‌های آموزشی مرکز آموزش و توسعه سرمایه انسانی اتاق اصفهان و جمعی از اعضای شورای راهبردی آن تقدیر به عمل آمد و دوره آموزشی مدیریت کسب‌وکار به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها