|
نویسنده: رضافتوح

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در همایش فعالان صنعت بیمه:

مبنای صنعت بیمه صداقت و پشتیبانی است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نخستین همایش فعالان صنعت بیمه که به مناسبت بزرگداشت روز ملی بیمه، با شعار «صنعت بیمه آینده ای مطمئن، آرامشی پایدار» برگزار شد، مبنای صنعت بیمه را صداقت و پشتیبانی بیان کرد.

مبنای صنعت بیمه صداقت و پشتیبانی است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این همایش با تاکید بر اینکه توسعه، محقق نمی شود مگر اینکه تمامی چرخ‌های توسعه بایکدیگر به گردش درآیند افزود: با یک چرخ چرخه نمی‌چرخد و بیمه آرامش خاطر و آینده مطمئن برای آحاد جامعه ایجاد خواهد کرد و از آنجا که صنعتگران، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار نیازمند دور کردن ریسک از کسب و کار خود می‌باشند، صنعت بیمه برای اطمینان بخشی به فعالیت‌ها بسیار حایز اهمیت است.

مسعود گلشیرازی بر ضرورت پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز تاکید و تصریح کرد: باید ساز و کارهای این حوزه مشخص شود و نگاه عمیق‌تر به صنعت بیمه در استفاده حداکثری از فرصت‌ها بسیار مهم است.

وی همچنین بر نقش بیمه در تعیین راهبرد تعامل فعالان اقتصادی با همتایان خود در کشورهای مختلف تاکید کرد و گفت: با توجه به بحران سیاسی روسیه در تعامل با اروپا باید از بازار این کشور برای ارتقاء سطح تولید ناخالص داخلی و سرانه درآمد مردم استفاده کرد که در این میان اتاق بازرگانی اصفهان از طریق امضاء توافقنامه ایجاد دفاتر تجاری مشترک در اتاق‌های بازرگانی سن پترزبورگ و مسکو و متقابلا دراصفهان به منظور تسهیل برقراری تعاملات فعالان اقتصادی دو کشور، به ایفای نقش پرداخته و لازم است صنعت بیمه نیز در این حوزه به ایفای نقش بپردازد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در ادامه صداقت را ضامن تحقق آینده مطمئن دانست و افزود: در بازار رقابتی امروز جذب مشتری به هر نرخی موجب ایجاد خسارت بین نسلی و عدم تداوم فعالیت خواهد شد. مبنای صنعت بیمه صداقت و پشتیبانی است و نباید رقابت میان بیمه‌ها وجهه بیمه را در بین فعالان اقتصادی خدشه دار کند. وی ابراز امیدواری کرد با دقت نظر شرکت‌های بیمه شاهد تقویت تعامل فعالان اقتصادی با این صنعت به عنوان یکی از مهم‌ترین چرخ‌های توسعه ای باشیم.  

نقش صنعت بیمه در ارتقاء GDP

در ادامه دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی اصفهان در راستای مطالبه‌گری پارلمان بخش خصوصی از دستگاه‌های مختلف به منظور بهبود محیط کسب و کار و رفع مشکلات فعالان حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و بازرگانی تشکیل شده است افزود: کمیته‌های پول و سرمایه و بانکی و بیمه در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شده که فعالان اقتصادی مشکلات خود در این زمینه‌ها را در جلسات مربوطه طرح کرده و با توجه به جایگاه قانونی اتاق، این موارد به حاکمیت منعکس و قوانین و ساختار مورد نظر اصلاح خواهد شد.

بهنام ابراهیمی با اشاره به نقش خانواده 15 هزار نفره فعال در حوزه صنعت بیمه و نقش آنها در GDP استان افزود:  بنابراین اتاق بازرگانی، خود را متولی این افراد نیز می‌داند و در حقیقت می تواند پیگیر مطالبات شرکت‌های بیمه از حاکمیت باشد.

تقویت منابع اعتباری و ارزیابی و پرداخت غرامت به موقع مورد توجه قرار گیرد

همچنین منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر تقویت خدمات رسانی در حوزه بیمه به مردم و تسهیل در امور بیمه گری تاکید کرد و گفت: هدف از تشکیل این همایش ارایه خدمات موثر به جامعه آسیب دیده از حوادث است.

وی در ادامه بر نقش آموزش در مدیریت بحران تاکید و تصریح کرد: در روز 8آذر -روز ایمنی در برابر زلزله- 980 هزاردانش آموز در سراسر استان پناهگیری در برابر زلزله و خروج اضطراری را تمرین کردند. شیشه فروش افزود: در سال 98 قانون سازمان مدیریت بحران مورد بازنگری قرار گرفت و تکلیف تمامی دستگاه‌ها در زمان بحران مشخص شد. با توجه به اینکه وزارت امور اقتصاد و دارایی و مجموعه‌های ذیربط آن مسئولیت کمک رسانی و پشتیبانی بعد از حوادث را عهده دار هستند در این راستا بیمه می‌تواند نقش موثری در جبران خسارات داشته باشد.  

بیمه ظرفیتی برای افزایش امید به زندگی

مجتبی آخوندی رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان نیز در این همایش با اشاره به سابقه 110 ساله صنعت بیمه در کشور گفت: همایش مذکور به منظور تقدیر از زحمات و تلاش‌های فعالان این حوزه، تبیین برنامه‌ها و خدمات صنعت بیمه برای بیمه گذاران و توسعه و پیشرفت این صنعت برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به حادثه خیز بود ایران، نقش صنعت بیمه در پوشش حوادث طبیعی کاملا واضح است. از سوی دیگر حوادث دیگری مانند آتش سوزی، انفجار، حوادث رانندگی و... نیز خسارات سنگینی را به دنبال دارد و برای پوشش این خسارات نیازمند ظرفیت بیمه هستیم. ضمن اینکه باید بتوانیم سطح رفاه اجتماعی را نیز در فعالیت خود ارتقاء دهیم که بیمه‌های درمان، عمر و حوادث در افزایش امید به زندگی و تجربه بهتر از زندگی تاثیرگذار است.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان همچنین با بیان اینکه شرکت‌های بیمه در طول فعالیت این صنعت با همراهی یکدیگر توانسته اند پوشش‌های مختلفی را برای آحاد جامعه، سرمایه‌گذاران و صنعتگران ایجاد نمایند افزود: همچنین توانسته ایم با استفاده از مکانیزم بیمه اتکایی، علاوه برپوشش ریسک در صنایع بزرگ کشور و جبران خسارات، از خروج ارز نیز جلوگیری کرده و فعالیت صنعتگران را تضمین نماییم.

آخوندی ضمن اشاره به دستاوردهای این صنعت ابراز امیدواری کرد با همکاری شورای هماهنگی بیمه با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی بتوانیم بگوییم هیچ واحد صنعتی استان از بیمه بی بهره نیست.

وی در پایان سخنان خود از فعالیت 25 شرکت بیمه ای با 69 شعبه در سطح استان اصفهان خبر داد و گفت:استان اصفهان در سال گذشته با صدور بیش از 800 هزار فقره بیمه‌نامه رتبه دوم کشور را پس از استان تهران به خود اختصاص داده است. همچنین در سال گذشته بیش از 2 میلیون  و 500هزار فقره حواله در حوزه خسارات با مشارکت صندوق تامین خسارات بدنی در پرداخت بخشی از خسارتها در حوزه تصادفات در حدود 4هزار میلیارد تومان خسارت در سطح استان پرداخت شده که رتبه اول کشور را در این زمینه کسب کرده ایم و ضریب نفوذ بیمه در استان تقریبا معادل میانگین کشوری است.

وی از اعلام آمادگی بیمه استان برای همکاری با دستگاه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی  برای تنوع بخشی به خدمات و محصولات بیمه ای برای گسترش فرهنگ بیمه دراستان خبر داد.

در ادامه این همایش احمدنقابی آینده پژوه حوزه بلاکچین اکونومی و کاربردی به بیان مطالبی در خصوص ضروریات صنعت بیمه و بیمه دانش بنیان و ارتباط آن با تکنولوژی بلاکچین پرداخت. همچنین از خانواده فعالان صنعت بیمه که در دوران کرونا در گذشته اند، پیشکسوتان، نمایندگان برگزیده و شرکت‌های بیمه به عنوان حامی معنوی تقدیر شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها