|
نویسنده: فاطمه شفیعی

رئیس اداره پژوهش شهرداری اصفهان خبر داد:

درخشش شهرداری اصفهان در چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری

رئیس اداره پژوهش شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) و نهمین جشنواره آموزش و پژوهش در مدیریت شهری و روستایی با ارائه چهار طرح پژوهشی موفق به کسب رتبه برتر شد.

درخشش شهرداری اصفهان در چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، دیبا هاشمی با اعلام این خبر افزود: جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) به صورت مشترک با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و با مشارکت شورای عالی استان‌ها، شهرداری تهران، مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و همکاری دانشگاه‌ها و نهادهای علمی و تحقیقاتی برگزار شد.

وی ادامه داد: ۹ محور علمی و تخصصی این جشنواره عبارتند از توسعه مدیریت و حکمروایی شهری، خدمات شهری و محیط زیست، شهرسازی و معماری، ایمنی و مدیریت بحران، اجتماعی و فرهنگی، مالی و اقتصاد شهری، مدیریت توسعه روستایی (و سکونتگاه‌های غیررسمی)، امور زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک و نوآوری شهری و هوشمندسازی.

هاشمی با بیان اینکه در این دوره از بین 27 اثر منتخب، چهار طرح پژوهشی شهرداری اصفهان حائز رتبه برتر شد، تصریح کرد: این آثار شامل سه پروژه پژوهشی و یک پایان نامه مورد حمایت مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان است.

رئیس اداره پژوهش شهرداری اصفهان درباره این آثار توضیح داد: «طرح جامع ریز پهنه بندی زلزله و مدیریت ریسک لرزه‌ای شهر اصفهان در حوزه تحلیل خطر و ریز پهنه‌بندی شهر اصفهان» توسط دکتر همایون صفایی در محور ایمنی و مدیریت بحران ارائه شد.

وی افزود: در محور اجتماعی و فرهنگی نیز طرح پژوهشی «تدوین الگوی بازطراحی و زینت آرایی فضای طبیعی تخت فولاد اصفهان مبتنی بر الگوی باغ ایرانی اسلامی با تأکید بر گردشگری معنوی (نمونه مورد مطالعه: مسیر شماره یک گردشگری؛ مسیربهشت)» توسط آقای دکتر محمدصالح شکوهی ارائه شد.

هاشمی، از انتخاب دو اثر دیگر به عنوان آثار شایسته تقدیر در این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: «تهیه سند راهبردی ارتقای وضعیت فرهنگی اجتماعی زنان شهر اصفهان» و «تحلیل و ارزیابی دسترسی به فرصت‌های شهری با رویکرد شهر اسلامی و با تأکید بر اصل عدالت از دیدگاه شهید صدر (مطالعه موردی: شهر اصفهان)» دو اثر شایسته تقدیر شناخته شدند که اثر اول توسط دکتر زهرا امیری در قالب طرح پژوهشی و اثر دوم توسط خشایار موگویی در محور توسعه مدیریت و حکمرانی شهری و در قالب پایان‌نامه ارائه شدند.

لازم به ذکر است، اداره پژوهش شهرداری اصفهان زیرمجموعه مدیریت پژوهش خلاقیت و فناوری‌های و از جمله بخش‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان به شمار می‌رود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها