|
نویسنده: فاطمه شفیعی

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان تاکید کرد:

ضرورت کاهش ریسک‌ سرمایه‌گذاران در توسعه زیرساخت‌های شهر

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در توسعه شهر گفت: زیرساخت‌های کلانشهری را باید از طریق سرمایه‌گذاری مشارکت‌کنندگان توسعه داد و نسبت به کاهش خطرات حضور شرکت کنندگان در این عرصه اقدام کرد.

ضرورت کاهش ریسک‌ سرمایه‌گذاران در توسعه زیرساخت‌های شهر

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محسن رنجبر در خصوص بیمه سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان شهرداری برای توسعه زیرساخت‌ها اظهار کرد: برای پیشرفت و توسعه در شهر راهی جز مشارکت مردم وجود ندارد و به‌طور قطع در بحث توسعه زیرساخت‌های فیزیکی شهر، این موضوع بیشتر مشهود است.

وی با بیان اینکه مردم باید در مسائل خرد و کلان مربوط به توسعه در شهر مشارکت داشته باشند، افزود: زیرساخت‌های کلان شهری را باید از طریق سرمایه‌گذاری مشارکت‌کنندگان توسعه داد، از این‌رو باید ریسک شرکت در این بخش را برای افراد کاهش داد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان ازجمله این ریسک‌ها را کند شدن روند کار در بوروکراسی‌های اداری مرتبط با مسائل دولتی دانست و تصریح کرد: مثلا ممکن است پروانه ساختمانی صادر شده از طرف شهرداری مشکل پیدا کند، مجوزهایی که سرمایه‌گذاران برای انجام کارهای مربوطه در زمان خاص خود از دستگاه‌های دیگر لازم دارند، به آنها داده نشود یا پس از دریافت این مجوزها حتی در زمان خاص خود مشکلاتی بروز دهد و سرمایه‌گذار با مباحث مادی پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شود.

وی تأکید کرد: برای رفع این مشکلات باید بیمه خاصی را برای این مهم در نظر بگیریم تا زمانی‌که مشارکت‌کننده دچار مشکلاتی از این قبیل شد، از آن حمایت کنیم و به این منظور در حال رایزنی با چند بیمه‌گذار اصلی هستیم و مذاکرات اولیه در این خصوص تا حدودی پیش رفته است.

رنجبر با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بتوان ریسک‌های ناشی از اقدامات بوروکراسی را از سرمایه‌گذاران به سمت شهرداری منتقل کرد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار باید مطمئن شود به جز دغدغه موارد مرتبط با مسائل فنی و اقتصادی خود در این زمینه با مسئله دیگری روبه‌رو نخواهد شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این اقدام تمایل بیشتری برای همکاری سرمایه‌گذاران با این سازمان جهت توسعه زیرساخت‌ها ایجاد خواهد کرد، گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع را به انجام برسانیم تا مردم با خیالی آسوده در این عرصه حضور پیدا کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها