|
نویسنده: فاطمه شفیعی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

آغازبه‌کار دو ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با احداث دو دستگاه سنجش آلایندگی هوا تعداد دستگاه‌های شهرداری اصفهان به 11 ایستگاه افزایش یافت.

آغازبه‌کار دو ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در اصفهان

وی با بیان اینکه هر گونه تحلیل علمی در زمینه آلودگی هوا و تصمیم‎گیری در مورد کاهش و کنترل آن به داده‌های مربوطه نیاز دارد، افزود: به همین منظور ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها باید در مکان‌هایی قرار گیرند که نمایش درستی از وضعیت آلودگی را نشان دهد، بنابراین موقعیت مکانی ایستگاه‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اصفهان نصب شده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ دو دستگاه دیگر به ارزش ۲۷ میلیارد ریال خریداری و در محل‌های پرتراکم و پرتردد همچون میدان استقلال (دانشگاه صنعتی) و سپاهان شهر که معمولاً به نظر می‌رسد از آلودگی‌های زیست محیطی بالایی برخوردار هستند، نصب شد.

حق شناس افزود: با نصب این دو سامانه در ایستگاه‌های مذکور و آزمون و خطای صورت گرفته پس از گذشت یک سال، امروز این ایستگاه‌ها به چرخه گزارش دهنده‌های آلودگی هوا اضافه شد و تعداد آنها به ۱۱ ایستگاه رسید.

او خاطرنشان کرد: سنجش آلودگی هوا شامل ذرات معلق، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، مونو اکسید کربن و اوزون است که این ذرات حاصل سوخت مازوت و سوخت ناقص خودروهای سنگین، نیمه سنگین، خودروهای سبک و موتورسیکلت هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها