|

در مورد ترمیم کننده چه می دانید؟

پوست سالم یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورهای زیبایی به‌شمار می‌رود. مراقبت از پوست باید در روتین روزانه هر فردی قرار داشته باشد. زیرا داشتن پوستی سالم، علاوه بر زیبایی باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس در یک فرد می‌شود. ازآنجاکه پوست یک عضو خارجی در بدن محسوب می‌شود؛ همواره در معرض آسیب‌های زیادی است. آسیب‌هایی چون سوختگی، خراش‌های سطحی، زخم و جوش جزو مواردی است که همه انسان‌ها آن را تجربه کرده‌اند. هر یک از این آسیب‌ها ردی از خود روی پوست بر جای می‌گذارند. برای از بین بردن آثار به‌جامانده از آسیب‌های پوستی می‌توان از ترمیم کننده استفاده کرد

در مورد ترمیم کننده چه می دانید؟

پوست سالم  یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورهای زیبایی به‌شمار می‌رود. مراقبت از پوست باید در روتین روزانه هر فردی قرار داشته باشد. زیرا داشتن پوستی سالم، علاوه بر زیبایی باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس در یک فرد می‌شود. ازآنجاکه پوست یک عضو خارجی در بدن محسوب می‌شود؛ همواره در معرض آسیب‌های زیادی است. آسیب‌هایی چون سوختگی، خراش‌های سطحی، زخم و جوش جزو مواردی است که همه انسان‌ها آن را تجربه کرده‌اند. هر یک از این آسیب‌ها ردی از خود روی پوست بر جای می‌گذارند. برای از بین بردن آثار به‌جامانده از آسیب‌های پوستی می‌توان از ترمیم کننده استفاده کرد. اگر به فکر سلامت پوست خود و احیای آن هستید؛ بی شک استفاده از ترمیم کننده می تواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد. اما قبل از استفاده باید نکاتی در مورد آن بدانید و آن نکات را رعایت کنید تا دچار مشکلات پوستی جدیدی نشوید.

 

کرم ترمیم کننده چیست؟

کرم ترمیم کننده همان‌طور که از نامش پیداست؛ نوعی کرم است که به سبب مواد به‌کاررفته در آن می‌تواند به ترمیم پوست کمک کند. این کرم کمک می‌کند تا پوست نواحی آسیب‌دیده، بازسازی و ترمیم شوند. ترمیم‌کننده‌ها معمولاً با محافظت از زخم یا آسیب‌های پوست در برابر عوامل بیرونی به پوست مهلت می‌دهند تا خود را ترمیم کند. علاوه بر این، اغلب ترمیم‌کننده‌ها حاوی موادی هستند که سرعت بازسازی بافت پوست را افزایش می‌دهند.

نحوه استفاده از ترمیم کننده

در مورد نحوه استفاده از ترمیم کننده، باید به نکاتی توجه داشت که به شرح زیر می‌باشند:

  • درصورتی‌که برای بهبود زخم از این کرم استفاده می‌کنید؛ توجه داشته باشید که به‌هیچ‌عنوان روی زخم استفاده نشود. تنها در اطراف زخم از آن استفاده کنید.
  • قبل از استفاده بهتر است که پوست ناحیه موردنظر را با آب نیمه گرم و یک شوینده مناسب بشویید.
  • پوست خود را قبل از مصرف خشک کنید. استفاده از کرم روی زخم‌هایی که ترشح دارند، باعث از بین رفتن تأثیر آن می‌شود.
  • یک لایه نازک از کرم را روی ناحیه موردنظر ماساژ دهید. لازم نیست حجم زیادی از کرم را استفاده کنید.
  • کرم باید روی پوست ماساژ داده شود تا به خوبی جذب پوست شود و تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.
  • به‌طور معمول از این کرم‌ها روزی دو الی سه مرتبه استفاده می‌شود. اما تعداد دفعات برای هر کرم متفاوت است.
  • طول دوره درمان بسته به نوع زخم و عمر آن است. در کمترین حالت باید یک ماه از این کرم استفاده کرد.

مزایا استفاده از ترمیم کننده

از جمله مزایا استفاده از ترمیم کننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فعال کردن مکانیسم ترمیم پوست در نواحی که ترمیم به‌سختی انجام می‌شود.
  • از بین بردن جای زخم و بریدگی‌ها و تسریع روند بهبود زخم.
  • ضدعفونی‌کننده محل زخم و آسیب‌های پوستی.
  • کمک به ترمیم نقاطی از پوست که در اثر جوش، دچار آسیب شده‌اند.
  • ترمیم سوختگی و حتی آفتاب‌سوختگی.
  • کمک به بهبود التهابات پوستی و رفع قرمزی آن‌ها.
  • بهبود خشکی و خارش پوست.
  • کمک به درمان ترک‌های پوستی ناشی از تغییر سایز.

 

ترکیبات کرم ترمیم کننده

اصلی‌ترین ماده‌ای که در این کرم به‌کاررفته است؛ کلاژن است. همان‌طور که می‌دانید کلاژن ماده‌ای است که برای بازسازی پوست و خصوصاً برای از بین بردن چین‌وچروک کمک بسیاری می‌کند. لانولین یکی دیگر از ترکیبات مهم این کرم می‌باشد. مرطوب‌کننده و آب‌رسان نیز یکی از ملزومات این کرم برای بهبود زخم است. همچنین ویتامین E از ضروری‌ترین موارد برای این کرم محسوب می‌شود. این کرم به دلیل استفاده در کنار زخم، باید ترکیبات ملایم‌تری داشته باشد؛ ازاین‌رو معمولاً از ترکیبات و روغن‌های گیاهی در آن استفاده می‌شود. روغن آرگان و روغن هسته انگور و همچنین ترکیبات آلوئه ورا یکی از رایج‌ترین مواد در ساخت کرم ترمیم کننده است. این ترکیبات نه تنها موجب جوش زدن نمی‌شود؛ بلکه بسته به نوع پوست به ترمیم جای جوش نیز کمک می‌کند.

 

خرید کرم ترمیم کننده

همان‌طور که اشاره کردیم؛ برای تهیه ترمیم کننده باید از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید نمایید. یکی از معتبرترین فروشگاه‌هایی که به‌صورت تخصصی در زمینه مراقبت از پوست و مو و فروش پکیج‌های درمانی پوست و مو فعالیت می‌کند؛ فروشگاه ایطو به آدرس اینترنتی https://eitoo.ir/ می‌باشد. تمامی محصولات ارائه‌شده در این وب‌سایت اصل بوده و سفارش‌های مشتریان به‌همراه هدیه ارسال می‌شود. از اصلی‌ترین برتری‌های فروشگاه ایطو، می‌توان به امکان پرداخت درب منزل اشاره کرد که باعث می‌شود مشتریان خریدی راحت را تجربه کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها