|

العالم فی 60 ثانیة

از اجلاس رسانه‌های عرب 2024 در دبی تا پوشش اجباری دانشجویان عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الصباح، البیان، روسیا الیوم، عکاظ عربستان والجزیره.

از اجلاس رسانه‌های عرب 2024 در دبی تا پوشش اجباری دانشجویان عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

 

البیان:

 آغاز "اجلاس رسانه های عرب 2024" در دبی

باشگاه مطبوعاتی دبی، برگزار کننده اجلاس رسانه های عرب 2024، اعلام کرد اجلاس رسانه های عرب از 27 تا 29 می 2024 در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می شود، این اجلاس شامل دودوره ازجمله مجمع رسانه ای جوانان عرب (دوشنبه، 27 مه)، و 22مین مجمع رسانه های عربی (28 تا 29 مه)است. 

بیست و دومین نشست مجمع رسانه های عربی بیش از 4000 تن از بزرگان رسانه های عربی، برجسته ترین چهره ها و شخصیت های رسانه ای، سردبیران، سازندگان محتوا و نویسندگان ارشد را از امارات ومنطقه وجهان برای بحث در مورد آینده صحنه رسانه در منطقه را گرد هم می آورد.

مجمع رسانه ای جوانان عرب همچنین شاهد حضور چهره های برجسته، درزمینه های مختلف، از جمله سازندگان محتوای دیجیتال در بخش رسانه خواهد بود.

 

روسیا الیوم : 

بدون تشکیل فلسطین، اسرائیل هم وجود نخواهد داشت

 فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، تأکید کرد که اسرائیل باید بپذیرد که بدون وجود کشور فلسطین، خودش هم وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه عربستان در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه نروژ و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی  اتحادیه اروپا پس از مذاکرات 5 وزیر خارجه عرب با مقامات اروپایی، تأکید کرد که تمرکز ما بر راه حل دو کشوری است، توافقی بین‌المللی وجود دارد بر اینکه تنها راه تأمین حقوق فلسطینیان و اسرائیل، راه حل دو کشوری است، اسرائیل هم باید بپذیرد که این راه حل به نفع خودش و در راستای منافع خودش است.

وی ادامه داد: گر اسرائیل این را متوجه نمی‌شود، موجب نگرانی واقعی است.

 

الجزیره: 

توقف توسعه بزرگ‌ترین میدان گازی مصر 

برخی منابع در شرکت انی ایتالیا گفتند که این شرکت مجبور شده کشتی حفاری «سایبم سانتورینی» را از میدان گازی «ظهر» مصر خارج کند.

بنا به گفته این منابع، دلیل خروج این کشتی، عدم دریافت 1.6 میلیارد بدهی از سوی دولت مصر است.

یک منبع مصری نیز گفت پس از آنکه شرکت انی ایتالیا نپذیرفت کار را بدون دریافت حقوق خود ادامه دهد، اکنون توسعه این میدان گازی به طور کامل متوقف شده است.

پایگاه انرژی امریکا اعلام کرده است که در سایه خروج انی از این میدان گازی، طرح های توسعه میدان ظهر (بزرگ‌ترین میدان گاز در مصر) متوقف شده است و این مساله مانع از افزایش تولید در مهم ترین منبع تولید گاز در کشور می شود.

 

الصباح:  

منطقه ویژه گردشگری «اور» آماده افتتاح

تدارکات و مقدمات گسترده‌ای در استان ذی قار برای گشایش شهر گردشگری «اور» به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فرهنگی کشور عراق در زمینی به وسعت ۲۲۵ هکتار در دست اقدام است.

این مرکز گردشگری در استان ذی قار شامل عبادتگاه، کتابخانه و سالن‌های تئاتر است و انتظار می‌رود این مراسم با استقبال گسترده دولت و ستارگان جامعه فرهنگی و هنری عراق همراه شود.

محمد الزیدی، رئیس صندوق بازسازی ذی قار در این خصوص اعلام کرد: شهر گردشگری «اور» نمادی از معماری و خلاقیت و ابتکار درخور و شایسته میراث و تاریخ و تمدن و روح اصالت سومری و حلقه اتصال تمدنی و فرهنگی در عراق و خارج از عراق خواهد بود.

 

عکاظ عربستان: 

بعد از کارمندان الزام دانشجویان به پوشیدن لباس رسمی عربستان

در گامی برای حفظ هویت ملی و افزایش تعلقات ملی، دانشگاه‌های دولتی عربستان شروع به ملزم کردن دانشجویان خود به پوشیدن لباس رسمی عربستان کردند. این امر در اجرای فرمان سلطنتی است که تعهد دانشجویان دانشگاه های دولتی را بر پوشیدن لباس عربستان تأکید می کند.

در پی این دستور دانشگاه ها بر اهمیت رعایت قوانین لباس توسط دانشجویان در حین حضور در دانشگاه، در سخنرانی ها و کلاس های درس، یا در هنگام بازدید از هر بخش،  یا شعبه دانشگاه تاکید کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها