|

گفت‌و‌گوی «شبکه شرق» با خانواده یکی از دانش‌آموزان مسموم شده در مدرسه‌ منطقه تهرانسر:

دو مدرسه هاجر و سیزده آبان هم به لیست مسمومیت‌ها اضافه شدند / مسئولان مدرسه فقط به دنبال خالی کردن مدرسه و آرام کردن اوضاع بودند/ بوی تخم‌مرغ گندیده فضا را پر کرده بود/ بچه‌ها کف بالا می‌آوردند

یکی از والدین دانش‌آموزان تهرانسر گفت: «بچه من کمی حالت تهوع داشت که الان خیلی بهتر شده است اما بچه‌هایی را دیدم که حالشان خیلی بدتر بود. کف بالا می‌آوردند، حالت استفراغ داشتند، چشمانشان می‌سوخت و اشک‌آلود بود.

دو مدرسه هاجر و سیزده آبان هم به لیست مسمومیت‌ها اضافه شدند / مسئولان مدرسه فقط به دنبال خالی کردن مدرسه و آرام کردن اوضاع بودند/ بوی تخم‌مرغ گندیده فضا را پر کرده بود/ بچه‌ها کف بالا می‌آوردند
ثمر فاطمی خبرنگار اجتماعی شبکه‌شرق

به گزارش شبکه شرق، مسمومیت دانش‌آموزان حالا به یکی از تکراری‌ترین و البته مهم‌ترین اخبار روز ایران تبدیل شده، مسمومیت‌هایی که از قم شروع شد و حالا به شهرهای مختلف کشور رسیده‌است. چنانچه به گفته عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی حداقل ۱۰تا ۱۵ شهر درگیر ماجرای مسمومیت شده‌اند. مدرسه «سیزده آبان» دوره متوسطه و مدرسه «هاجر» مقطع دبستان دو مدرسه‌ای هستند که در منطقه تهرانسر تهران درگیر این ماجرا شده‌اند. بنابه گفته خانواده یکی از دانش‌آموزان این مدرسه، این دو مدرسه کنار هم هستند و دانش‌آموزان هر دو مدرسه درگیر مسمومیت شده‌اند.

او در گفت‌و‌گو با «شبکه شرق» درباره آنچه اتفاق افتاده توضیح داد: «من سر کار بودم و وقتی خبر را شنیدم، سریع به مدرسه رفتم. وقتی رسیدم ون اورژانس زیاد بود و اتوبوس‌های اورژانس و مادرانی که دنبال بچه‌هایشان این طرف آن طرف می‌رفتند و آدم‌هایی که در حال سامان دادن به اوضاع بودند».
 

بچه‌ها کف بالا می‌آوردند 

او همچنین درباره وضعیت سلامت دانش‌آموزان گفت: «بچه من کمی حالت تهوع داشت که الان خیلی بهتر شده است اما بچه‌هایی را دیدم که حالشان خیلی بدتر بود. کف بالا می‌آوردند، حالت استفراغ داشتند، چشمانشان می‌سوخت و اشک‌آلود بود. تازه با وجود اینکه من مقداری دیرتر از اتفاق رسیدم کل منطقه را بوی تخم گندیده گرفته بود، یک چیزی شبیه گاز اشک آور و داشتند بچه‌ها را یکی یکی سوار می‌کردند و به اورژانس می‌بردند.» 

او توضیح داد: «چون جفت مدرسه‌ها بغل هم بودند، هر دو آسیب دیدند. چیزی که من به صورت مشترک از والدین بچه‌ها و شاهدان عینی شنیدم، صحبت از دو زن با «ویژگی خاص» بود که آمدند و درحالیکه یک ماشین دم مدرسه حاضر منتظر آنها بود، از مدرسه فرار کردند و هرچه مردم تلاش کردند اینها را بگیرند، موفق نشدند و متواری شدند و رفتند». 

والد یکی از دانش‌آموزان مدرسه سیزده آبان درباره عملکرد مسئولان مدرسه گفت: «مدیر مدرسه که اصلا حضور نداشت. ۳ تا از معاونان مشغول ساماندهی بچه‌ها و مادران نگران بودند. بیشتر تلاش‌ها بر این بود که ماجرا زودتر جمع شود و شرایط عادی شود.» 

او که علاوه بر فرزندش، خواهرزاده‌اش هم در دبستان هاجر با این مسئله مواجه شده، توضیح داد: «خواهرزاده‌ام در مدرسه کناری درس می‌خواند و به آنها حتی اجازه ندادند کیف‌ها را از مدرسه بیرون بیاورند. یعنی کیف‌های بچه‌ها در مدرسه مانده و بهشان گفتند فقط سریع از مدرسه بیرون بیایید. وقتی هم که مادرها دنبال کیف رفته بودند و گفته بودند بچه‌ها وسایلشان را لازم دارند و می‌خواهند آخر هفته درس بخوانند، گفته بودند بروید و  شنبه بیایید، الان نمی‌شود.»

 

لباس‌ شخصی‌ها می‌گفتند شعار ندهید

به گفته او، ماموران انتظامی و ماموران راهنمایی رانندگی در محل حضور داشتند و مشغول سامان دادن به اوضاع و خلوت‌ کردن محیط بودند. همچنین تعدادی لباس شخصی هم حضور داشتند و سعی می‌کردند فضا را آرام کنند، می‌گفتند شعار ندهید، بچه‌ها را ببرید.

بنا بر توضیحات این والد یکی از دانش‌آموزان مدرسه سیزده آبان، دختر او مقداری کف بالا آورده و از آنجا که خیلی حالش بد نبوده او را به خانه آورده‌اند: «شوهرخواهر من خودش مدیر بهداشت است و هم دختر من ، هم دختر خودش را بعد از آمدن به خانه، با آبلیمو شست و شوی معده داد اما مدرسه برای گرفتن آزمایش و پیگیری وضعیت سلامتی بچه‌ها کاری انجام نداد. آنها فقط می‌خواستند وضعیت را آرام و مدرسه را خالی کنند. اصلا به این فکر نبود که چه کسی حالش بد است، چه کسی حالش خوب است. حتی از  مدرسه به من اطلاع ندادند که همچین اتفاقی افتاده. خواهرم به من زنگ زد و اطلاع داد که از مدرسه دخترش با او تماس گرفته‌اند و گفته‌اند چنین اتفاقی افتاده. خیلی از مادران هم به همین دلیل مستاصل بودند. بچه‌هایی هم که حالشان بد بود بعد از خروج از مدرسه، می‌بردند داخل آمبولانس سرمی چیزی بهشان میزدند. اما یکی دوتا از بچه‌هایی که حالشان بد بود را خانواده‌هایشان شخصا منتقل کردند به بیمارستان». 

تلاش‌های خبرنگار شبکه شرق برای برقراری ارتباط با مسئولان مدرسه نتیجه‌ای نداشت و اسدی، یکی از معاونان مدرسه حاضر به پاسخگویی و ارائه توضیح درباره این موضوع نشد و گوشی تلفن را قطع کرد. در ادامه ساعتی بعد از بروز این حادثه خبرگزاری میزان، به نقل از رئیس اورژانس تهران اعلام کرد که  «حال دانش‌آموزان تهرانسر پایدار است».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها