|

عربستان بحث افزایش تولید نفت را رد کرد

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی سعودی هرگونه مذاکره برای افزایش تولید روزانه نفت را تکذیب کرد.

عربستان بحث افزایش تولید نفت را رد کرد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

با این که فوتبال/ساکر هیچ‌وقت موضوع داغ روزنامه‌های آمریکایی نبوده، اما جام جهانی و هیجانات آن باعث می‌شود این روزنامه‌ها هم به آن سرگرم شوند. تیم ملی ایالات متحده نخستین بازی خود را مقابل ولز برگزار کرد و به مساوی رسید. بحث‌های فنی و غیرفنی این مسابقه در صفحه اول روزنامه‌های آمریکا به چشم می‌خورد. 

روزنامه‌های چاپ انگلیس هم در کنار پرداختن به برد پر گل تیم ملی کشورشان مقابل تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی قطر، به رفتارهای توهین‌آمیز وزیر دادگستری اشاره کرده اند و البته زلزله مرگ‌بار جاوه در اندونزی.

زلزله اندونزی در صفحه اول رسانه‌های خاورمیانه‌ای هم مورد توجه قرار گرفته است. از آن گذشته شکست پرگل تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در بازی نخست خود در جام جهانی و مقابل انگلیس همچنین گزارش نهادهای خیریه درباره کشته شدن کودکان در یمن و اظهارات وزیر نفت عربستان و … هم موضوعات مورد توجه دیگر در این روزنامه‌هاست. 

 

گاردین

انتشار گزارش‌های جدید از قلدری آقای وزیر

اسنادی به دست آمده است که نشان می‌دهد دومینیک راب وزیر دادگستری کابینه ریشی سوناک نه تنها با کارمندان خودش که با افراد در وزارتخانه‌های دیگر هم قلدرمابانه و تحقیر‌آمیز برخورد می‌کند. 

به تازگی اسنادی به دست روزنامه گاردین رسیده که شرحی است بر دیدار راب به عنوان وزیر دادگستری با مقامات وزارت کشور انگلیس در دوره‌‌ای که پریتی پتل وزیر بوده است. 

در این اسناد تاکید شده رفتار دومینیک راب به قدری بد و توهین‌آمیز بوده که هیات همراه او مجبور به عذرخواهی شده است. پیش از این گزارشی از رفتارهای بد راب با کارمندان زیردستش منتشر شده بود. 

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس هنوز نسبت به این گزارش‌ها و انتقادات واکنشی نشان نداده است.

 

نشنال

جاوه لرزید و بیش از صد نفر جان باختند

زلزله‌ای به بزرگی پنج و شش دهم ریشتر جاوه در اندونزی را لرزاند و جان بیش از صد نفر را گرفت. 

نیروهای امداد این کشور می‌گویند تا کنون جنازه ۱۶۲ نفر از این اتفاق به‌دست آمده است. جستجو‌ها ادامه دارد. آنها برای نجات افرادی که زیر آوار مانده اند تلاش می‌کنند. 

آژانس مقابله با بلایای طبیعی اندونزی می‌گوید انتظار دارند ۲۵ نفر زیر آوار ساختمان‌‌‌ها محبوس باشند. او درباره این که انتظار دارد این افراد زنده باشند و یا جان خود را از دست داده اند، حرفی نزده است.

زلزله نسبتا پرقدرت جاوه باعث شده بسیاری از ساختمان‌های این منطقه فرو بریزد. نهادهای مسئول می‌گویند آمار تلفات انسانی بیش از این خواهد شد. 

 

عرب نیوز

عربستان بحث افزایش تولید نفت را رد کرد

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی سعودی هرگونه مذاکره برای افزایش تولید روزانه نفت را تکذیب کرد. 

او می‌‌‌گوید تصمیم کاهش تولید روزانه اوپک در جلسه رسمی اتخاذ شده است و طبق وعده تا پایان سال ۲۰۲۳ برقرار خواهد بود.

عبدالعزیز بن سلمان به صراحت گفته کاملا روشن است که اعضای اوپک پلاس چنین رسمی ندارند که قبل از برگزاری جلسات و بدون هماهنگی از تصمیمات خود حرف بزنند. 

به تازگی خبرهایی منتشر شده بود که وزیر نفت دولت سعودی در مذاکراتی حضور دارد که نتیجه‌اش افزایش ۵۰۰هزار بشکه‌ای تولید روزانه اعضای اوپک پلاس باشد.

 

نیویورک تایمز

تیم ملی آمریکا؛ این تیم دیر و سخت گل می‌زند

برگزاری نخستین بازی تیم ملی ایالات متحده در جام جهانی قطر و مقابل تیم ولز واکنش کارشناسان فوتبال این کشور را در پی داشته است. آنها می‌‌گویند تیمشان سخت و دیر گل می‌زند. 

تیم ملی آمریکا با این که یک بر صفر بازی را پیش بود، اما در قایق پایانی و از روی نقطه پنالتی گل خورد و در نهایت به تساوی رضایت داد. 

حرف کارشناسان فوتبال آمریکا این است که تیمشان بیش از پیش وقت تلف می‌کند تا به دروازه حریف برسد و ضربه نهایی را وارد کند. گویی فقط به موقعیت‌های صد در صدی فکر می‌کنند.

آنها معتقدند تیمی که تصمیم گرفته به دور دوم بازی‌ها صعود کند باید بیش از این فرصت‌طلب باشد و قدر موقعیت‌‌های به ظاهر بی‌ارزش را بداند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها