|

استعفا؛ پاسخ کارمندان توییتر به اولتیماتوم ماسک

شبکه اجتماعی توییتر با بحرانی جدید روبه‌رو شده است؛ استعفای کارمندان و تعطیلی برخی از دفترهای این شرکت.

استعفا؛ پاسخ کارمندان توییتر به اولتیماتوم ماسک
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

دوباره توییتر و ایلان ماسک و ماجراهایشان به صفحه اول و صدر اخبار رسانه‌ها در آمریکا و اروپا بازگشته است. این بار اولتیماتوم ماسک به کارمندان برای کار بیشتر و یا ترک این شرکت سوژه شده است. استعفای کارمندان در واکنش به این دستور ماسک را به دردسر انداخته است. 

استعفای خانم پلوسی هم به شکلی دیگر رسانه‌ها را سرگرم خود کرده است. حتی رسانه‌های خاورمیانه‌ای را. روزنامه‌‌های این منطقه خبرهایی مثل سفر ولیعهد عربستان به کره جنوبی و قرارداد ۳۰ میلیارد دلاری این دو کشور و همچنین حواشی و اخبار میزبانی قطر و دردسرهای اقتصادی دولت بریتانیا را هم پوشش داده اند. 

 

گاردین

چالش سطح رفاه زندگی؛ از بد به بدتر 

پس از آن که وزیر خزانه‌داری انگلیس برنامه اقتصادی خود را برای گذر از شرایط فعلی اعلام کرد، شهروندان بریتانیایی به این نتیجه رسیده اند که با این فرمان از وضعیت بد وارد وضعیت بدتر می‌شوند. 

جرمی هانت به همان روش‌های سنتی مثل افزایش مالیات و کوچک‌تر کردن دولت روی آورده تا کسر بودجه را جبران و همچنین از بحران سطح رفاه زندگی گذر کند. 

اما واقعیت این است که افزایش مالیات و قیمت انرژی و کوچک کردن دولت بیش از همه از تسهیلات خانواده‌‌های فرودست جامعه انگلیس می‌کاهد و آنها را زیر فشار بزرگتر می‌گذارد. آنها به اندازه کافی متاثر از جنگ اوکراین و دوران پس از پاندمی زیر فشار هستند.

پیش‌بینی می‌شود با اجرای برنامه اقتصادی جرمی هانت انگلیس بالاترین نرخ تورمی خود را در چهار دهه اخیر تجربه کند و شرایط از آنچه هست، بدتر شود. 

 

نشنال

نانسی پلوسی کناره‌گیری کرد و تشویق شد

خانم نانسی پلوسی که از سال ۲۰۱۸ تا کنون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود، از سمت خود استعفا داد و البته از سوی نمایندگان ایستاده تشویق شد. 

این سیاستمدار دموکرات آمریکایی، ۸۲ ساله است. خانم پلوسی اعلام کرده است که دیگر نمی‌خواهد در رقابت ریاست مجلس شرکت کند. 

بالاخره پس از چند روز نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در بخش مجلس نمایندگان اعلام و مشخص شد جمهوری‌خواهان با رهبری کوین مک‌کارتی دست بالا را دارند. 

با استعفای نانسی پلوسی از رقابت در بخش ریاست مجلس، جمهوری‌خواهان سناتور میچ مک‌کانل را برای ریاست انتخاب کردند.  

 

نیویورک تایمز

استعفا؛ پاسخ کارمندان توییتر به اولتیماتوم ماسک

شبکه اجتماعی توییتر با بحرانی جدید روبه‌رو شده است؛ استعفای کارمندان و تعطیلی برخی از دفترهای این شرکت. 

ایلان ماسک پس از این که حدود نیمی از کارمندانش را تعدیل کرد، به آنها که سر کارشان باقی ماندند اولتیماتوم داد «طولانی‌تر و جدی‌تر کار کنید و یا بروید»! این دستور و در واقع ضرب‌الاجل باعث شد صدها کارمند توییتر نامه استعفای خود را امضا کنند و به دست ماسک برسانند. 

ایلان ماسک هرگز فکر نمی‌کرد کارمندانش ترجیح بدهند کار را تعطیل کنند و از توییتر بروند، اما این اتفاق امروز به اوج رسید و تعداد زیادی از کارمندان درخواست ترک کار کردند. اقدامی که باعث تعطیلی برخی از دفترهای توییتر شد. حالا ماسک برای نگهداشتن برخی از کارمندان تلاش می‌کند! 

توییتر با حضور ایلان ماسک هر روز یک ماجرا دارد. بخشی از این ماجراها با هدف خبرسازی و تلاش برای جلب توجه از سوی ماسک صورت می‌گیرد، اما بخش دیگر پرده از نابه‌سامانی توییتر پس از حضور ماسک بر می‌دارد. 

 

عرب نیوز

خشم فلسطینی‌ها از قاچاق‌بر‌‌ها و قایق‌های مرگ‌

«پرداخت هزینه‌های ۱۰هزار دلاری و نشستن درون قایق‌های ناامن و کم‌جا و در نهایت غرق شدن در آب‌های مدیترانه در راه اروپا». این تصویر مدت‌هاست در غزه تکرار می‌شود. تصویری که حالا دیگر باعث خشم فلسطینی‌ها شده است.

جوان‌های غزه به هوای رهایی از شر تحریم‌ها و محاصره منطقه و رسیدن به زندگی عادی پول خود را به قاچاق‌برها می‌دهند تا آنها را به آبهای اروپا برسانند، اما اغلبشان در این مسیر جان خود را از دست می‌‌دهند. آنها هم که جان سالم به در می‌برند، دستگیر می‌شوند و دوباره به غزه باز می‌گردند. 

مقامات فلسطینی‌ در واکنش به این چرخه عبث و مرگ‌بار از خانواده‌ها درخواست کرده اند مانع سفر ناامن فرزندانشان شوند. آنها می‌گویند قاچاق‌برها مافیایی بین الملی هستند و شبکه‌ای قوی از آنها حمایت می‌کند. 

غزه گرفتار وضعیت دشواری است و همچون لبنان و سوریه و افغانستان جوانان زیادی دارد که ترجیح می‌دهند پناه‌جوی اروپا باشند تا در سرزمین خود زندگی کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها