|

قطری‌ها آموختند پول تضمین پیروزی در فوتبال نیست

هنوز سوت پایان بازی افتتاحیه جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در استادیوم البیت الخور به صدا در نیامده بوده، که مردان ثروتمند و متنفذ قطری سوار خودروهای گران‌قیمت و پرسرعت خود شدند و صندلی‌ها‌یشان را ترک کردند.

قطری‌ها آموختند پول تضمین پیروزی در فوتبال نیست
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

به نظر می‌رسد رسانه‌ها در سراسر جهان پس از برگزاری نخستین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر فرصت را مهیا دیده اند تا طعنه‌ها و پرسش‌ها و حرفهایشان را به گوش قطری‌ها برسانند. اغلب گزارش‌ها و خبرها حتی گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های خاورمیانه‌ای مانور بر هزینه بالای برگزاری این تورنومنت در قطر و نمایش ضعیف و بد فنی تیم ملی فوتبال قطر است. 

این روزنامه‌ها علاوه بر موضوع افتتاحیه جام جهانی و برگزاری بازی نخست، به نشست مبارزه با تغییرات آب و هوایی شرم الشیخ، گزارش گروه‌های حقوق بشری درباره رفتار حوثی‌ها در یمن، تیراندازی مرگ‌بار در کلورادوی آمریکا و البته وقایع اوکراین پرداخته اند.

 

گاردین

قطری‌ها آموختند پول تضمین پیروزی در فوتبال نیست

هنوز سوت پایان بازی افتتاحیه جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در استادیوم البیت الخور به صدا در نیامده بوده، که مردان ثروتمند و متنفذ قطری سوار خودروهای گران‌قیمت و پرسرعت خود شدند و صندلی‌ها‌یشان را ترک کردند. 

شب تلخ و دردناکی برای قطری‌ها بود. تیم فوتبالشان در یکی از مهمترین رقابت‌ها و در بازی افتتاحیه دو بر صفر مقابل اکوادور شکست خورد، اما هواداران قطری درس بزرگی گرفتند. 

قطری‌ها یاد گرفتند با پول می‌شود استادیوم‌های رنگارنگ و پیشرفته ساخت، میزبان بزرگترین‌ رقابت‌ها شد. با پول می‌شود معماری‌های تاثیر‌گذار بنا کرد و نگاه‌ها را خرید، اصلا با پول می‌شود خیلی‌ کارها کرد، اما با پول نمی‌شود تضمین داد تیم ملی کشورتان حتما از هر رقابتی پیروز بیرون می‌آید. آنها نخستین میزبان ادوار جام جهانی هستند که در افتتاحیه شکست خوردند.

 

نشنال

تقویت صنعت در امارات با شاخص هوشمند

دپارتمان توسعه اقتصادی امارات برای کمک به ارتقاء شرکت‌های صنعتی در بخش خصوصی، شاخص هوشمند را به یاری گرفته است. 

این شاخص در واقع باعث می‌شود شرکت‌های صنعتی هر چه بیشتر و سریعتر به سمت استفاده از فناوری‌های پیشرفته حرکت کنند و به روز شوند. 

دولت امارات در ماه ژوئن گذشته نزدیک به سه میلیارد دلار در بخش صنعت و ارتقاء برنامه‌‌های صنعتی سرمایه‌گذاری کرده است تا تولید این کشور را تا سال ۲۰۳۱ به دو برابر برساند. 

شاخص هوشمند به کمک امارات می‌آید تا با به‌کار‌گیری روش‌های به روز و پیشرفته این هدف محقق شود و صنعت در امارات به آن چه در دنیای پیشرفته جریان دارد، نزدیک شود. 

 

نیویورک تایمز

چرا روز بزرگ قطری‌ها مطابق انتظارات نبود؟

ترک زودهنگام استادیوم البیت از سوی هواداران قطر در بازی افتتاحیه باعث تعجب خبرنگاران خارجی شده است. خبرنگاران خارجی انتظار نداشتند هواداران تیم ملی قطر به عنوان میزبان بازی‌ها وقتی هنوز سوت بازی به صدا درنیامده، استادیوم را ترک کنند.

این خبرنگارها ابتدا فکر کرده اند هواداران رفته اند نماز بخوانند، اما بعد از گفت و گو با خبرنگاران قطری متوجه شده اند خوردن دو گل از اکوادور و بازی نچندان درخور باعث شده آنها صندلی‌های البیت را زودتر از موعد ترک کنند و به خانه‌هایشان بروند. 

قطری‌‌ها چند صد میلیارد دلار خرج کردند، ۱۲ سال انتظار کشیدند، اما روز نخست و در بازی افتتاحیه به عنوان میزبان شکست خوردند تا همه چیز مطابق خواسته آنها پیش نرود.

آنها پس از این مسابقه لقب نخستین میزبان جام جهانی را گرفتند که در بازی افتتاحیه شکست می‌‌خورد. آنها پس از ۱۲ سال انتظار نامشان را با شکست در تاریخ ثبت می‌کنند.

 

عرب نیوز

شکست قطر حال جشن افتتاحیه را گرفت

شکست قطر به عنوان قهرمان آسیا در بازی افتتاحیه بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ آن هم در حضور هواداران خودی و در خانه تعجب خیلی‌ها را درپی داشته است. 

این که نام قطر در تاریخ میزبانی بازی‌ها با شکست در بازی افتتاحیه ثبت شده به کنار، اما ظاهرا هواداران فوتبال انتظار داشتند قطر با عنوان قهرمان آسیا بازی بهتری مقابل تیم نچندان اسم و رسم دار اکوادور ارائه دهد. 

بازی بد و ضعیف قطری‌ها و متعاقبش باخت دو بر صفر در بازی افتتاحیه رنگ و بوی جشن آغاز مسابقات را زائل کرده و ظاهرا هرچه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفته را شسته و برده است.

مسئولان قطری در بیانیه‌ها و سخنرانی مراسم افتتاحیه از تلاش این کشور برای توسعه و نمایش خود به عنوان یک میزبان درجه یک جام جهانی گفته اند، اما نتیجه بازی باعث شده رسانه‌ها مدام تکرار کنند این همه هزینه مادی و معنوی برای این نمایش فنی میزبان؟

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها