|

نخست‌وزیر فنلاند: من فقط رقصیده‌ام و آواز خوانده‌ام

روزنامه‌های انگلیسی هم موضوع اوکراین را دنبال می‌کنند. از جمله ماجراهای نخست‌وزیر فنلاند که در مهمانی شرکت کرده و فیلمش منتشر شده و متهم شده به استفاده از مواد مخدر.

نخست‌وزیر فنلاند: من فقط رقصیده‌ام و آواز خوانده‌ام

روزنامه‌های آمریکایی در کنار پرونده ترامپ، همچنان پیگیر وقایع اوکراین هستند. وقایعی که باعث افزایش فشار بر روسیه و پوتین شده است. 

روزنامه‌های انگلیسی هم موضوع اوکراین را دنبال می‌کنند. از جمله تحلیل رئیس سازمان اطلاعاتشان از شکست روسیه در جنگ سایبری علیه اوکراین و همچنین ماجراهای نخست‌وزیر فنلاند که در مهمانی شرکت کرده و فیلمش منتشر شده و متهم شده به استفاده از مواد مخدر. او برای رد این ادعا آزمایش داده و منتظر جوابش است. 

خاورمیانه‌ای‌ها در کنار خبرهای اوکراین، یمن و فلسطین، به نخستین میزبانی عربستان از مسابقات بوکس حرفه‌ای زنان پرداخته اند.

 

نیویورک تایمز

افزایش فشارهای داخلی بر پوتین و کرملین

حملات و انفجارهای پیاپی در شبه جزیره کریمه باعث افزایش فشارهای داخلی بر روسیه شده است. روسها هنوز که هنوز است حمله نظامی علیه اوکراین را « عملیات ویژه » یاد می‌کنند و شرایط داخلی خود را عادی جلوه می‌دهند. اما در واقعیت این‌طور نیست. 

شش ماه از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد، نه تنها روسها موفق نشده اند چیزی را به عنوان دستاورد این حمله شناسایی کنند که انفجارهای کریمه می‌‌گوید « خاک روسیه » هم دیگر امن نیست. 

منظور از خاک روسیه همان شبه جزیره کریمه است که در سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و به روسیه ضمیمه شد. انفجارهای پیاپی در این منطقه باعث شده ادعاهای روسیه در مسکو به چالش کشیده شود و شهروندان روسی اعتمادی به این ادعاها نداشته باشند.

 

ایندیپندنت

نخست‌وزیر فنلاند: من فقط رقصیده ام و آواز خوانده ام 

نخست‌وزیر فنلاند یک مهمانی رفت و حالا باید عواقبش را هم تحمل کند. خانم سانا مارین مجبور شده تست مواد مخدر بدهد تا مشخص شود در مهمانی با اینفلوئنسرهای فضای مجازی و سلبریتی‌ها و هنرمندان خلاف قانون عمل نکرده است. 

او با ۳۶ سال سن، جوان‌ترین نخست‌وزیر جهان است و نامش به خاطر حضور در یک مهمانی و انتشار فایل تصویری آن بیش از پیش سرزبان‌ها افتاده است. خانم نخست‌وزیر در آن مهمانی می‌رقصد و به همین دلیل با اتهام مصرف مواد مخدر غیرقانونی نظیر کوکائین مواجه شده است. 

او می‌گوید با این که این اتهامات منصفانه نیست، اما تست مواد می‌دهم تا ثابت کنم هرگز غیرقانونی عمل نکرده ام. من فقط رقصیده ام و آواز خوانده ام که کار غیر قانونی محسوب نمی‌شود.

 

گاردین

شکست روسیه در جنگ اطلاعاتی علیه اوکراین

رئیس سازمان اطلاعات بریتانیا مدعی است جنگ روسیه و اوکراین علاوه بر زد و خورد معمول همه جنگ‌ها به صورت سایبری هم پیش می‌رود و هر دو کشور از قابلیت حملات سایبری علیه یکدیگر استفاده می‌کنند. 

جرمی فلمینگ می‌‌نویسد تقریبا شش ماه از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، اما روسها در جبهه حملات سایبری به طور کامل ناامید شده و شکست خورده اند. تهیه بدافزار ویسپر گیت از جمله اقداماتی که است روسها برای تخریب ساختارهای دولتی در اوکراین انجام داده اند.

البته این مقام اطلاعاتی بریتانیا هشدار می‌دهد شکست روسها به این معنی نیست که فعالیت‌های آنها را در زمینه انتشار اخبار دروغ و جعلی نادیده بگیریم. انتشار اخبار جعلی و دروغ و همچنین توهین و تحقیر طرف مقابل روشی است که روسها پیش از این در ماجراهای سوریه و جنگ بالکان هم استفاده کرده اند.

 

عرب نیوز

نخستین میزبانی عربستان از بوکس حرفه‌ای زنان

برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری مسابقات حرفه‌ای بوکس زنان، عربستان میزبانی این رویداد را به عهده گرفت. شهر جده محل برگزاری این مسابقات بود. دولت عربستان برای تشویق زنان عربستان برای پرداختن به رشته ورزشی بوکس این مسابقات را میزبانی می‌کند.

خانم راملا علی، بوکسور سومالیایی - بریتانیایی موفق شد حریف خود، کریستال گارسیا نوا را شکست دهد و برنده از رینگ جده خارج شود. او در همان راند اول حریف دومنیکنی خود را ناک اوت کرد.

راملا علی یک پناه‌جوی سومالیایی است که به انگلیس رفته و مبارز این کشور شده است. او برای تشویق و ترغیب زنان سعودی به بوکس کلاسی آموزشی در عربستان برگزار می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها