|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 12 خرداد 1401 / 2 ژوئن 2022

لغو سقط جنین بر انتخاب ورزشکاران موثر است!

روزنامه‌های انگلیسی درگیر مسائل داخلی خود هستند و البته نتیجه دادگاه ایالتی آمریکا در ویرجینیا را که درباره دعوای جانی دپ و همسر سابقش امبر هرد تشکیل شده بود، پوشش می‌دهند.

لغو سقط جنین بر انتخاب ورزشکاران موثر است!

هنوز که هنوز است موضوع لغو احتمالی قانون سقط جنین در دیوان عالی ایالات متحده سوژه مورد توجه رسانه‌های آمریکایی است. مخالفان لغو این قانون هر روز یکی از تاثیرات آن را بررسی و سعی می‌کنند بر نظر نهایی دیوان عالی تاثیر بگذارند. این بار نقش لغو این قانون بر انتخاب ورزشکاران زن آمریکایی را بررسی کرده اند و درباره‌اش هشدار داده اند. 

روزنامه‌های انگلیسی درگیر مسائل داخلی خود هستند و البته نتیجه دادگاه ایالتی آمریکا در ویرجینیا را که درباره دعوای جانی دپ و همسر سابقش امبر هرد تشکیل شده بود، پوشش می‌دهند. دادگاه به نفع بازیگر مشهور هالیوود جانی دپ رای داد و از او اعاده حیثیت کرد. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای به مسائل هسته‌ای ایران، تنش‌های جدید در سرزمین‌‌های اشغالی و همچنین پروژه صلح یمن و سفر لاوروف به عربستان اشاره کرده اند.

 

گاردین

امبر هرد دادگاه را به جانی دپ باخت

دادگاه دعوای جانی دپ و امبر هرد، همسر سابق این بازیگر مشهور هالیوود در نهایت به نفع جانی دپ رای داد و از او اعاده حیثیت کرد. 

جلسات دادگاه ایالتی ویرجینیا در مجموع هفت هفته طول کشید و جزییات و کلیات آن به سوژه رسانه‌ای در سراسر جهان و البته آمریکا تبدیل شد.

در این دادگاه موضوع خشونت خانگی که ادعای امبر هرد بود بررسی و در نهایت مشخص شد که ادعای اشتباهی است و خانم هرد باید بیش از ۱۰ میلیون دلار خسارت بپردازد. 

 

عرب نیوز

زن فلسطینی به ضرب گلوله اسرائیلی‌‌ها کشته شد

شهروندان الخلیل جنازه غفران وارثنا را به دوش گرفته اند و در خیابان تشییع کرده اند. این زن ۳۱ ساله فلسطینی در اثر برخورد گلوله اسلحه یکی از سربازان اسرائیلی به سینه‌اش در کرانه باختری جان باخته است.

طرف اسرائیلی مدعی است غفران وارثنا چاقو در دست می خواسته به ماموران اسرائیلی حمله کند. 

مدتی است تنش میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در کرانه باختری و دیگر مناطق افزایش یافته است. مراسم پرچم اسرائیلی‌‌ها و همچنین پیش از آن برگزاری نمازهای جماعت فلسطینی‌ها در محوطه مسجدالاقصی در قدس هم با درگیری‌ها و زد و خورد شدید همراه بود.

 

یواس‌ای تودی

لغو سقط جنین بر انتخاب ورزشکاران موثر است!

این طور به نظر می‌رسد که اگر دیوان عالی آمریکا به لغو قانون سقط جنین رای بدهد و آن را معطوف به قوانین هر ایالت بداند، تغییرات زیادی در تصمیم ورزشکاران و انتخاب دانشگاه آنها داشته باشد.

نویسنده یادداشت معتقد است زنان ورزشکار آمریکایی در هر ایالت مترصد این هستند تا از قوانین سقط جنین آگاه شوند و آن گاه تصمیم بگیرند به کدام دانشگاه ایالتی بروند. 

ورزشکاران زن در صورت بارداری ۹ ماه از شرایط ورزشی دور خواهند شد و این به زندگی حرفه‌ای آنها صدمه خواهد زد. بنابراین قانون سقط جنین در هر ایالت مشخص می‌کند به کدام ایالت و به کدام دانشگاه بروند.

 

نشنال

توسعه گونه‌های برتر گیاهی و حیوانی در امارات

دولت ابوظبی تصمیم گرفته است برای ارتقای سطح کشاورزی و دامداری در این کشور پروژه اصلاح ‌ژنتیک را پیش ببرد. 

این پروژه در توسعه گونه‌های گیاهی و جانوری برتر و متناسب با شرایط زیست امارات نقش بزرگی خواهد داشت. 

یکی از اهداف بزرگ این برنامه در سه سال آینه، تشکیل بانک‌ ژنی در امارات است تا در نهایت به امنیت غذایی این کشور کمک کند. 

حواشی ایجاد شده در بازار مواد غذایی پس از دو سال پاندمی کرونا و همچنین جنگ اوکراین باعث شده امنیت غذایی در سراسر جهان به خطر بیفتد. دولت امارات این زنگ خطر را شنیده و برای چاره آن به پا خواسته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها