|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / 15 فروردین 1401 / 4 آوریل 2022

کاهش موج مهاجرت از اوکراین

هنوز هم اوکراین سوژه اول و مهم صفحه اول رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی است. فاجعه بوچا تیتر یک این روزنامه‌‌ها را به خود اختصاص داده است.

کاهش موج مهاجرت از اوکراین

هنوز هم اوکراین سوژه اول و مهم صفحه اول رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی است. فاجعه بوچا تیتر یک این روزنامه‌‌ها را به خود اختصاص داده است. با این حال موضوعات دیگری هم مثل پیگیری پرونده برگزاری مهمانی در دوران قرنطینه کووید ۱۹ در دفتر نخست‌وزیری و همچنین تلاش برای برابری حقوق ورزشکاران زن و مرد در آمریکا و … در این روزنامه‌‌ها مورد توجه قرار گرفته است. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای علاوه بر توجه آداب و رسوم ماه رمضان درگیر چالش‌های منطقه مثل یمن و پاکستان هم هستند.

 

گاردین

جریمه برای برگزارکنندگان مهمانی در ساختمان شماره ۱۰ 

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان اسکاتلندیارد،‌ پلیس انگلیس تصمیم گرفت نخستین حکم جریمه را برای پرونده برگزاری مهمانی و دورهمی در دفتر نخست‌وزیری صادر کند. 

مجموعه مهمانی‌های برگزار شده در ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ استریت لندن در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ درست در روزهایی که انگلیس در محدودیت کووید ۱۹ بوده است، جنجال‌های فراوانی درست کرد؛ کار به مداخله اسکاتلندیارد رسید و البته نخست‌وزیر هم عذرخواهی کرد. 

حکم جریمه صادر شده از سوی اسکاتلندیارد برای مجموعه‌ای از کارمندان دفتر نخست‌وزیری است که شب قبل از برگزاری مراسم خاکسپاری شاهزاده فیلیپ،‌ همسر ملکه الیزابت قوانین قرنطینه را رعایت نکرده اند.

 

نشنال

آشفتگی سیاسی در پاکستان

وضعیت عجیب و غریبی در عرصه سیاسی پاکستان حاکم شده است؛ از یک سو پارلمان منحل شده و از سوی دیگر هم نخست‌وزیر جایگاه خود را از دست داده است و به‌طور موقت مجری قوانین جاری خواهد بود تا تکلیف آینده سیاسی این کشور روشن شود. 

نمایندگان مجلس پاکستان در پی مشکلات اقتصادی دولت،‌ روز یکشنبه عمران خان، نخست‌وزیر این کشور را به پارلمان احضار کردند تا پاسخ‌گوی ناکارآمدی‌ها باشد، اما رای عدم اعتماد آن‌ها رد شد. پس از آن نخست‌وزیر از عارف علوی رئیس‌جمهور خواست تا پارلمان منحل و شهروندان هم برای انتخابات زودهنگام آماده شوند. 

نمایندگان هم از دیوان عالی حکم برکناری نخست‌وزیر را درخواست کردند و در نهایت کار به اینجا رسید که عمران خان تا برگزاری انتخابات زودهنگام مجری قوانین جاری باشد.

 

عرب نیوز

آتش‌بس دو ماهه یمن نقض شد 

به‌نظر می‌رسد آتش‌بس یمن شروع نشده، نقض شده است. طبق توافق گروه‌‌های درگیر قرار بود به مناسبت رسیدن ماه رمضان عملیات نظامی در یمن یه مدت دو ماه متوقف شود. این خبر را فرستاده ویژه سازمان ملل تایید کرده بود. 

اما حالا گزارش رسیده که نیروهای یمنی در مناطقی خارج از تعز دو حمله را دفع کرده اند. این نیروها حوثی‌ها را به نقض آتش‌بس متهم کرده اند. آنها مدعی اند علاوه بر تعز در حدیده هم موارد نقض آتش‌بس گزارش شده است.

خبر آتش‌بس در یمن باعث شده بود ارزش واحد پولی این کشور ( ریال یمنی ) پس از مدت‌ها ۱۳درصد افزایش یابد!

 

یواس‌ای تودی

کاهش موج مهاجرت از اوکراین

مقاومت سربازان اوکراینی مقابل تجاوز روس‌ها به این کشور، نه تنها باعث شده نیروهای روسیه در برخی مناطق عقب‌نشینی کنند که باعث افزایش روحیه شهروندان اوکراینی و تمایل آنها به ماندن در کشورشان شده است. 

تجاوز روسیه به خاک اوکراین باعث شده حدود ۴ میلیون اوکراینی کشورشان را ترک کنند و به کشورهای مجاور مثل لهستان و مجارستان و … بروند. 

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی درباره چنین اتفاقی هشدار داده بودند، اما حالا به نظر می‌رسد موج مهاجرت کمی سبک‌تر شده است. 

از حرف‌های شهروندان اوکراینی باقی‌مانده در خاک این کشور می‌شود فهمید اعتماد آنها به ارتش اوکراین بیش از پیش افزایش یافته است. آنها روحیه گرفته اند و برای روس‌ها خط و نشان می‌کشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها