|

چه کسی جنگجویان آزوف را کشت؟

کشتار اسرای جنگی در زندانی در منطقه دونباس اوکراین یک بار دیگر نام این کشور و حواشی آن را به صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی آورد.

چه کسی جنگجویان آزوف را کشت؟

کشتار اسرای جنگی در زندانی در منطقه دونباس اوکراین یک بار دیگر نام این کشور و حواشی آن را به صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی آورد. این روزنامه‌ها علاوه بر اوکراین به موضوع تایوان، آبله میمونی و ممنوعیت سقط جنین هم پرداخته اند. 

تلاش وزیر خزانه‌داری انگلیس برای ورود به دفتر نخست‌وزیری این کشور هم سوژه روزنامه‌های انگلیسی است.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای از تصمیم روسیه برای قطع گاز به لتونی و دیگر کشورهای اروپایی متعجب شده اند و همچنین به موضوع سیلاب اخیر توجه نشان داده اند.

 

واشنگتن پست

چه کسی جنگجویان آزوف را کشت؟ 

هیچ کدام از طرف‌‌های درگیر در مناطق شرقی اوکراین مسئولیت حمله به زندان دونباس را به عهده نمی‌گیرند. روسها می‌گویند ارتش اوکراین با راکت اندازهای هیمارس این حمله را تدارک دیده است. اوکراینی‌ها گفته اند در منطقه محل استقرار بازداشتگاه یا زندان هیچ عملیاتی انجام نداده اند.

اما چیزی که مشخص است تعدادی از اسرای جنگی اوکراینی که در زندان منطقه دونباس نگهداری می‌شدند، جان خود را زیر حملات سنگین از دست داده اند. تعداد کشته‌ها دست کم ۵۳ نفر و تعداد زخمی‌ها ۷۵ نفر اعلام شده است. 

منابع اطلاعاتی ادعا کرده اند این اسرا، سربازانی از ارتش اوکراین بوده اند که در ماریوپل و در کارخانه آزوفستال ۸۰ روز مقاومت کردند و دست آخر اسیر روسها شدند.

 

گاردین

تلاش دوباره سوناک برای ورود به ساختمان شماره ۱۰

ریشی سوناک، وزیر خزانه‌داری سابق بریتانیا یک بار دیگر برای جانشینی بوریس جانسون و ورود به ساختمان شماره ۱۰ بخت خود را می‌آزماید. او با حمله به عوامل آتش‌افروز چپ‌گرایانه که هدفی جز سوزاندن ارزش‌های بریتانیایی ندارد، قرار است لیز تراس را عقب بزند. 

سوناک در رای‌گیری اولیه بالاترین آراء توری‌های پارلمان انگلیس را مال خود کرد، اما رقیبش لیز تراس وزیر خارجه بریتانیا همواره در صدر نظرسنجی‌های اعضای حزب بوده است. 

این طور به نظر می‌رسد سوناک بازی را به تراس که از حمایت بن والاس و توگندات هم برخوردار است، ببازد، اما او قرار است در کنار حمله به چپ‌ها، حملات دیگری را علیه برنامه مالیاتی تراس تدارک ببینند و بختش را دوباره بیازماید.

 

گلف نیوز

گازرسانی روسیه به لتونی قطع شد

روسیه در تازه‌ترین اقدام، صادرات گاز را به لتونی متوقف کرده است. گفته شده این اقدام به دلیل تخلف طرف لتونی صورت گرفته است. پیش از این گازرسانی روسیه به آلمان کاهش یافته و به دانمارک، لهستان، بلغارستان، فنلاند و هلند متوقف شده بود. 

نکته عجیب در برخورد گازی با لتونی این است که روسیه مشخص نکرده لتونی کدام شرایط دریافت گاز را نقض کرده است. 

معاون وزیر خارجه لتونی در واکنش به این موضوع گفته: اقدام روسیه تاثیر چندانی نخواهد داشت؛ به این دلیل که لتونی پیش از این تصمیم گرفته از ژانویه ۲۰۲۳ واردات گاز روسیه را ممنوع کند. لتونی عضو ناتو است.

 

پاکستان تودی

شهباز شریف در مناطق سیل‌زده حاضر شد

نخست‌وزیر پاکستان خودش را به مناطق سیل‌زده کشورش رسانده و به شهروندان این مناطق گفته دولت در کنارشان ایستاده است و آنها را رها نخواهد کرد. 

سیلاب خانه‌ها، زیرساخت‌ها و دام‌ها را در بخش بلوچستان پاکستان از بین برده و خسارات جانی و مالی بسیاری به جا گذاشته است. دولت دستور داده در وهله اول کمپی پزشکی بهداشتی در منطقه مستقر شود و به بازماندگان رسیدگی کند. 

سیلاب اخیر در پاکستان جان بیش از ۳۰۰ نفر را گرفت و به ۱۴ شهر در سراسر این کشور خسارت زد. ۵هزار و ۶۰۰ خانه مسکونی در اثر سیلاب اخیر پاکستان آسیب دید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها