|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 24 خرداد 1401 / 14 ژوئن 2022

پارلمان عراق در جستجوی جایگزین حزب صدر

روزنامه‌های انگلیسی بعد از مدت‌ها دوباره به اوکراین توجه کرده اند. در کنار آن چالش میان جانسون و اتحادیه اروپا درباره مرزهای ایرلند شمالی و برگزیت هم بررسی می‌شود.

پارلمان عراق در جستجوی جایگزین حزب صدر

توافق درباره قانون محدودیت حمل اسلحه، شیوع محسوس آبله میمونی در جامعه همجنسگرایان و همچنین حواشی جنگ اوکراین همچنان مهمترین موضوعات صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی هستند. 

روزنامه‌های انگلیسی بعد از مدت‌ها دوباره به اوکراین توجه کرده اند. در کنار آن چالش میان جانسون و اتحادیه اروپا درباره مرزهای ایرلند شمالی و برگزیت هم بررسی می‌شود. 

در صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای وقایع سیاسی عراق، هشدار دولت اسرائیل به شهروندانش که در ترکیه به سر می‌برند و همچنین شیوع کووید ۱۹ در امارات و بررسی بودجه سال ۲۰۲۲- ۲۰۲۳ پاکستان مورد توجه قرار گرفته است.

 

گاردین

فارغ‌التحصیلی در میان خرابه‌های چرنیهیو

دانش‌آموزان اوکراینی آخرین روز مدرسه را با حضور در میان خرابه‌های شهر گذرانده و مراسم فارغ‌التحصیلی را برگزار کرده اند. شهری که زیر حملات روسیه ویران شده و گوشه‌گوشه‌اش نشان موشک و گلوله و آتش دارد.

آنها با ویرانی‌های به جا مانده از حمله روسیه به اوکراین عکس می‌گیرند تا فراموش نکنند کشورشان چگونه مقاومت کرده و دشمن متجاوز را به عقب رانده است. آنها با تانکهای زمین‌گیر شده روسی عکس می‌گیرند تا یادشان نرود چگونه دشمن 

بیش از ۱۱۰ روز از حمله روسیه به اوکراین گذشته است، اما روسها همچنان درگیر مناطق شرقی هستند.

 

نشنال

اماراتی‌ها دوباره ماسک می‌زنند

با افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ و بستری در بیمارستان‌ها، قانون استفاده از ماسک در امارات دوباره اجرا می‌شود. 

آمارهای منتشر شده می‌گویند در کمتر از یک هفته موارد ابتلا به کووید ۱۹ در امارات صد در صد افزایش داشته و باعث نگرانی شده است. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران امارات می‌‌گوید قانون پوشیدن ماسک در محیط‌های سربسته با جدیت اعمال می‌شود و خاطیان باید ۳هزار درهم جریمه بپردازند. 

این مقام اماراتی می‌گوید فراموش کردن قانون ماسک در فضاهای سربسته باعث بروز موارد جدید ابتلا شده است.

 

واشنگتن پست

دو راهی آبله میمونی مقابل مقامات آمریکایی‌

نحوه هشدار درباره شیوع آبله میمونی به یکی از مشکلات مقامات‌ آمریکایی در این کشور تبدیل شده است. آنها دنبال راه حلی هستند تا بتوانند با کلمات بهتر و با تاثیر درست برخی راه‌های انتقال این ویروس را برای شهروندان شرح دهند. 

به نظر می‌رسد روابط جنسی میان مردان همجنسگرا بیشتر از روابط جنسی میان زنان و مردان در انتقال این ویروس نقش دارد، اما مقامات آمریکایی می‌ترسند با هشدار به مردان همجنسگرا باعث خیال‌راحتی دیگران شوند. یا با این توصیه‌ها پنهان‌کاری مردان همجنسگرا را بیشتر کنند و … 

در حال حاضر بیش از ۵۰ مورد ابتلا به آبله میمونی در ایالات متحده ثبت شده است. نکته مهم این که ۱۷ مورد از آنها در اثر روابط جنسی مردان همجنسگرا منتقل شده است.

 

عرب نیوز

پارلمان عراق در جستجوی جایگزین حزب صدر

سرانجام پس از کش و قوس‌های سیاسی، نمایندگان حزب صدر عراق کناره‌گیری کردند تا مسیر بن‌بست تشکیل دولت باز شود. 

حزب صدر برنده انتخابات پارلمانی عراق بود و کرسی‌های پرشماری را در مجلس به خود اختصاص داده بود، اما گیر و گرفت‌های سیاسی و عدم همراهی دیگر احزاب مانع از تشکیل دولت و تعیین تکلیف عراق شده بود. 

با استعفای نمایندگان این حزب به درخواست مقتدا صدر،‌ به نظر می‌رسد گره کور تشکیل دولت باز شود. رئیس مجلس عراق می‌گوید جایگزین حزب صدر را طی فرآیند قانونی معرفی خواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها