|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / 17 خرداد 1401 / 7 ژوئن 2022

جانسون در ساختمان شماره ۱۰ می‌ماند!

روزنامه‌های چاپ انگلیس هم درگیر جلسه رای عدم اعتماد پارلمان به بوریس جانسون بوده اند و گرچه نخست‌وزیر ماندنی شده، اما رسانه‌ها از تحقیر او و از دست رفتن اکثریت حامیانش نوشته اند.

جانسون در ساختمان شماره ۱۰ می‌ماند!

مذاکرات محدودیت حمل اسلحه در آمریکا اوج گرفته و باعث شده است رسانه‌های این کشور بیش از پیش به موضوع توجه نشان دهند. از سوی دیگر موضوع اوکراین هم جایگاه خود را در این رسانه‌ها دارد. 

روزنامه‌های چاپ انگلیس هم درگیر جلسه رای عدم اعتماد پارلمان به بوریس جانسون بوده اند و گرچه نخست‌وزیر ماندنی شده، اما رسانه‌ها از تحقیر او و از دست رفتن اکثریت حامیانش نوشته اند.

خاورمیانه‌ای‌ها هم به ماجرای جانسون توجه نشان داده اند. در کنار آن، موضوع رشد اقتصاد امارات و همچنین سرقت یک زمین‌شناس انگلیسی از سایت کاوشگری عراق هم سوژه صفحه اول بوده است.

 

یواس‌ای تودی

امکانات ورزشکاران زن و مرد در آمریکا برابر نیست

نتیجه تحقیق مفصلی درباره برابری امکانات و فرصت‌‌های ورزشی برای زنان و مردان ورزشکار آمریکایی منتشر شده است که نشان می‌دهد در بسیاری از نقاط ایالات متحده این برابری وجود ندارد. 

نکته مهم در این تحقیق نسبت میان فارغ‌التحصیلان با ورزشکاران است که موضوعی مهم برای مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکایی است. مثلا دانشگاهی مثل دانشگاه ایالتی کنتاکی که ۶۰ درصد فارغ ‌التحصیلان آن را زنان تشکیل می‌دهند، اما درصد کمی از آنها زنان ورزشکار هستند. علت این اتفاق کم بودن زمین‌های تمرین و تسهیلات ورزشی زنانه در این ایالت است. 

تحقیق به طور مشخص و مجزا برای هر ایالت عدد کمبود زمین و تسهیلات ورزشی را مشخص کرده و در اختیار دولت فدرال گذاشته است. به طور کلی برای ۱۱۰ مدرسه در سراسر آمریکا حدود ۱۱هزار زمین و فضای ورزشی زنانه دیگر باید ساخته شود تا فرصت‌های برابر برای ورزشکاران به وجود بیاید.

 

نشنال 

پیش‌بینی رشد ۵درصدی برای اقتصاد امارات

موفقیت امارات در گذر از دوران پاندمی کووید ۱۹ و کنترل آن باعث شده است تا بانک مرکزی این کشور پیش‌بینی کند رشدی ۵/۴ درصدی در پایان سال ۲۰۲۲ در  انتظار اقتصاد امارات باشد. 

مطالعات نشان می‌دهد اقتصاد امارات در سال ۲۰۲۰ و در اوج پاندمی بیش از ۴درصد افت کرد. آنها برای سال ۲۰۲۱ تنها ۳درصد رشد کردند و با کنترل کامل پاندمی به رشدی بالای ۵درصد خواهند رسید. 

اماراتی‌ها می‌گویند سیاست‌های کنترلی برای کووید ۱۹ و واکسیناسیون گسترده و همچنین حمایتهای شرکت‌های بیمه‌ای و بانکی باعث شده است اقتصاد این کشور  با قدرت به مسیر صعودی خود ادامه دهد.

 

گاردین

جانسون در ساختمان شماره ۱۰ می‌ماند!

بالاخره هم‌حزبی‌های بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا موفق شدند خواسته‌شان را در پارلمان این کشور عملی کنند؛ برگزاری جلسه عدم رای اعتماد به نخست‌وزیر.

نتیجه این جلسه آن چیزی که مخالفان جانسون می‌خواستند، نشد. ۲۱۱ نماینده محافظه‌کار و هم‌حزبی جانسون موسوم به توری‌های پارلمان در موافقت با او رای دادند و ۱۴۸ نفر هم از آنها به نخست‌وزیر رای عدم اعتماد دادند که در نهایت تنها ۴۱ درصد آراء را شامل می‌شود. 

در نهایت با این که جانسون با ۱۴۸ رای مخالف تحقیر شد، اما نه جایگاهش را در رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس از دست داد و نه کرسی نخست‌وزیری را.

 

آرکانزاس دموکرات گزت

توافق در مذاکرات قانون محدودیت اسلحه؟

جواب این سوال نه است، اما قطعیت آن هرگز به اندازه سال‌های گذشته نیست. در واقع سناتورهای آمریکایی چه جمهوریخواه و چه دموکرات بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده اند تا شاید قانون محدودیت حمل اسلحه را تصویب کنند.

تیراندازی‌های پرشمار در سال‌‌های اخیر در مدارس و دانشگاه و تجمعات آمریکایی و کشتار کودکان و دیگر شهروندان باعث شده تلاش برای محدود کردن قانون حمل اسلحه شدت بیشتری بگیرد. 

دست کم این که تعداد سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات بیشتری به هم پیوندند برای تصویب این قانون. قانونی که به کل حمل اسلحه را برای شهروندان آمریکایی ممنوع نمی‌کند، اما حداقل خرید و فروش و حمل آن را برای گروه‌های سنی و … محدود می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها