|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / 10 خرداد 1401 / 31 می 2022

موافقت اروپا با تحریم ۷۵درصدی نفت روسیه

شکست بن‌بست تحریم نفتی روسیه حتما یکی از مهمترین اتفاقات این روزهاست که خبر آن در صفحه اول رسانه‌‌های جهان به چشم می‌خورد.

موافقت اروپا با تحریم ۷۵درصدی نفت روسیه

شکست بن‌بست تحریم نفتی روسیه حتما یکی از مهمترین اتفاقات این روزهاست که خبر آن در صفحه اول رسانه‌‌های جهان به چشم می‌خورد. نزدیک به ۱۰۰ روز است که روسیه حمله به اوکراین را آغاز کرده و حالا اروپایی‌ها به توافق رسیده اند دو سوم واردات نفتی این کشور را ممنوع کنند تا ضربه مهلکی به کرملین و پوتین بزنند. 

روزنامه‌های انگلیسی مثل گاردین در صفحه اول به جشنواره موسیقی گلاستونبری و همچنین رابطه میان درختکاری برای ملکه در انگلیس و قطع درختان در برزیل می‌پردازد. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای به یمن و مذاکرات صلح در امان، کشف تابوتهای باستانی در مصر، حواشی اعتراضی فروریختن برج متروپل آبادان و قطع واردات نفتی روسیه به اروپا توجه کرده اند.

 

گاردین

درختکاری ملکه در انگلیس، جنگل‌زدایی در برزیل!

گروهی مردمی و فعال در زمینه حفاظت از محیط زیست متوجه طرح «سایه‌بان سبز ملکه» از سوی شرکت‌هایی حمایت می‌شود که دستی در جنگل‌زدایی و آسیب به محیط زیست دارند.

طرح سایه‌بان سبز ملکه، نام پروژه‌های است که به مناسبت هفتادمین سال سلطنت ملکه الیزابت دوم در انگلیس راه افتاد. در این طرح از شهروندان خواسته شد درخت بکارند و به این بهانه جنگل‌های از دست رفته بریتانیا را احیا کنند. 

کمپین مردمی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده پشت این طرح، شرکت پلاتینیومی حضور دارد که جنگل‌های همیشه سبز در برزیل را با هدف تامین ذخیره گوشتی مک‌دونالد از بین می‌برد.

 

نشنال

موافقت اروپا با تحریم ۷۵درصدی نفت روسیه 

بالاخره پس از کش و قوسها و مذاکرات اتحادیه اروپا تصمیم گرفت بخش عمده واردات نفت روسیه را تحریم کند. 

کشورهایی مثل مجارستان، چک و اسلواکی از این قاعده مستنا خواهند بود. این کشورها بیش از دیگر کشورهای به نفت روسیه وابسته هستند. 

تحریم نفتی روسیه از جمله راه‌کارهایی بود که پس از تجاوز این کشور به اوکراین پیش پای دولتهای غربی قرار گرفت. مذاکرات برای تحقق این هدف به بن‌بست کشیده شد تا این که بالاخره کشورهای عضو اتحادیه پذیرفتند دو سوم واردات نفتی روسیه را ممنوع کنند.

 

پاکستان تودی

پاکستان به سرمایه‌گذاری چین نیازمند است نه اعانه!

نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران چینی گفته رابطه میان کشورش و چین توفان‌ها را پشت سر گذاشته و حالا تقویت شده است. 

او در این نشست خطاب به شرکت‌های چینی گفته پاکستان نیازمند سرمایه‌گذاری دوستان چینی خود است و نه نیازمند اعانه آنها. 

چین از قدرتمندترین متحدان پاکستان است و سالهاست که در این کشور پروژه‌های بزرگ اغلب عمرانی را به عهده گرفته است. 

گروه‌های جدایی‌طلب پاکستان مثل گروه آزادیبخش بلوچستان مجموعه‌ای از بمب‌گذاری‌ها و عملیات انتحاری را به منظور مقابله با حضور چینی‌ها در پاکستان انجام داده است و می‌دهد.

 

عرب نیوز

کشف تابوت‌های ۲۵۰۰ ساله در مصر

گورستان مشهور سقاره در جنوب قاهره خبرساز شده است. کاوشگران در این منطقه صدها تابوت و مجسمه مربوط به دوران باستانی را کشف کرده اند. 

کاوشگران ۲۵۰ تابوت و ۱۵۰ مجسمه برنزی از خدایان و الهه‌های مصر باستان را که قدمتی ۲۵۰۰ ساله و بیشتر دارند بیرون کشیده اند. تابوت‌‌ها چوبی هستند و درونشان اجساد مومیایی‌شده دیده شده است. روی برخی تابوتها نقاشی‌هایی دیده می‌شود. 

دبیر شورای عالی آثار باستانی مصر می‌گوید گورستان سقاره در جنوب قاهره یکی از غنی‌ترین سایتها برای کشف آثار باستانی و نشانه‌های تاریخی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها