|

ارسال راکت‌اندازهای بریتانیا به اوکراین

پس از مدتی که سوژه اوکراین در تیتر و عکس یک روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی کم‌رنگ شد، دوباره نام این کشور سر زبان‌ها افتاده است.

ارسال راکت‌اندازهای بریتانیا به اوکراین

پس از مدتی که سوژه اوکراین در تیتر و عکس یک روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی کم‌رنگ شد، دوباره نام این کشور سر زبان‌ها افتاده است. 

درگیری در شرق اوکراین و حمله موشکی روسیه به پایتخت این کشور باعث شده دولتهای غربی تجهیزات بیشتر و بهتری را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهند. این موضوعات در کنار وضعیت سیلابی در فلوریدا و همچنین برگزاری آخرین روز جشن چهار روزه ۷۰ سالگی سلطنت ملکه در بریتانیا موضوعات مورد توجه روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی هستند.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم دوباره به سوژه اوکراین بازگشته اند و همچنین به تنش‌های جدید میان اسرائیل و فلسطین توجه نشان داده اند. برخی از آنها نیم‌نگاهی هم به جشن‌های ۷۰ سالگی سلطنت ملکه الیزابت دوم داشته اند.

 

آرکانزاس دموکرات گزت

قایق‌سواری در خیابان‌های میامی

بارش باران‌های سیل‌آسا در سراسر ایالت فلوریدای آمریکا دردسرهای فراوانی برای اهالی ایجاد کرده است. آب‌گرفتگی خیابان‌ها، عبور و مرور خودروها و موتورها مختل کرده و جاده‌ها را در وضعیت هشدار قرار داده است.

مسئولان ایالتی به اهالی هشدار داده اند شهروندانی که قصد سفر دارند، برنامه‌شان را لغو کنند تا یدک‌کش‌ها خودروها را از جاده‌ها و خیابان‌های آب‌گرفته خارج کنند و پمپ‌های زهکشی فرآیند تخلیه را انجام دهند. قایق‌های بادی و سبک هم برای انتقال شهروندان گیر افتاده در این وضعیت به کار گرفته شده است. 

توفان پرسرعت و بارش‌های سنگین چند روزی هست که از سمت مکزیک به جنوب آمریکا حرکت و سراسر ایالت فلوریدا را درگیر کرده است.

 

نشنال

کارگران و‌ آتش‌نشانان قربانی انفجار انبار در بنگلادش

روز شنبه یکی از انبارهای لباس در جنوب بنگلادش منفجر شده و در پی آن دست کم ۴۹ نفر جان خود را از دست داده اند. حریق و عملیات اتفای آن همچنان ادامه دارد. 

از این ۴۹ نفر ۵ نفر مامور آتش‌نشنانی منطقه چیتاگونگ بوده اند. در گزارش‌های اولیه گفته شده حداقل ۳۰۰ نفر در این انفجار به شدت آسیب دیده و سوخته اند. بیمارستانهای چیتاگونگ دیگر تختی برای پذیرش مجروحان ندارند. 

منابع خبری اعلام کرده اند بیش از ۶۰۰ کارگر در لحظه انفجار در این انبار مشغول کار بوده اند. آتش گرفتن کانتینرهای مواد شیمیایی موجود در انبار باعث این فاجعه شده است.

 

گاردین

ارسال راکت‌اندازهای بریتانیا به اوکراین

با وجود تهدیدهای کرملین و روسیه برای غرب، بریتانیا کوتاه نمی‌آید و تجهیزات پیشرفته‌تر تسلیحاتی خود را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد این تجهیزات، توپخانه موشکی روسیه را در شرق اوکراین به راحتی بزند و بار بزرگی از دوش اوکراینی‌ها بر‌دارد. راکت‌اندازهای M270 بریتانیا، ۵۰ مایل یا کمی بیش از ۸۰ کیلومتر برد دارند.

بن والاس وزیر دفاع بریتانیا معتقد است چون تاکتیک‌های رزمی روسها در اوکراین تغییر می‌کند، پس تاکتیک‌های دفاعی غرب و اوکراین هم باید متناسب با این تغییرات باشد.

 

عرب نیوز

هشدار پوتین به غرب و حمله موشکی به کیف

رئیس‌جمهور روسیه پس از این که بایدن و جانسون اعلام کردند به اوکراین تجهیزات پیشرفته‌تر ارسال می‌کنند، به غرب هشدار داد. 

کرملین امیدوار است پیش از آن که این تجهیزات به دست اوکراینی‌ها برسد، جریان جنگ در این کشور تغییر کند. روسیه برای تحقق این هدف چند نقطه از کیف را با موشک هدف گرفته و خساراتی به بار آورده است.

تا هفته گذشته روسها در مناطق شرقی اوکراین دستاوردهایی داشتند و مشغول پیشروی بودند؛ تا حدی که زلنسکی گفت روسیه ۲۰درصد خاک اوکراین را در تصرف خود دارد. اما در روزهای اخیر خبر می‌رسد اوکراینی‌ها موفق شده اند چالش‌های جدیدی ایجاد کنند و از پیشروی روسها بکاهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها