|

مروری بر رسانه‌های انگلیسی / 11 خرداد 1401 / 1 ژوئن 2022

درخواست ماکرون از پوتین برای همکاری با سازمان ملل

روزنامه‌های آمریکایی در کنار ماجراهای تیراندازی در تگزاس و کشته شدن کودکان و معلم‌ها، خبر ارسال تجهیزات پیشرفته‌تر آمریکایی برای اوکراینی‌ها را هم مورد توجه قرار داده اند.

درخواست ماکرون از پوتین برای همکاری با سازمان ملل

روزنامه‌های آمریکایی در کنار ماجراهای تیراندازی در تگزاس و کشته شدن کودکان و معلم‌ها، خبر ارسال تجهیزات پیشرفته‌تر آمریکایی برای اوکراینی‌ها را هم مورد توجه قرار داده اند. 

اروپایی‌ها از جمله روزنامه‌های انگلیسی موضوع چالش درون حزبی برای ابقای جانسون در پست نخست‌وزیری را دنبال می‌کنند و البته به وقایع اوکراین هم نیم‌نگاهی دارند. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای به ادعای نخست‌وزیر اسرائیل درباره اسناد محرمانه هسته‌ای ایران و سازمان ملل و همچنین بحران مواد غذایی ناشی از جنگ اوکراین، اعتراض کارگران مراکشی و همچنین محدودیت‌های مسافرتی جدید برای فلسطینی‌‌ها در سرزمین‌های اشغالی پرداخته اند.

 

یواس‌ای تودی

بازماندگان تیراندازی نگران فرزندان خود هستند

موضوعی که خانواده بازمانده‌ها و نجات‌یافته‌های وقایعی مثل تیراندازی به آن اشاره می‌کنند آسیب‌زا بودن و تاثیر این اتفاقات است. آنها از یادآوری این حوادث برای خودشان و کودکان می‌ترسند. 

نکته عجیب این که والدین کودکان مدرسه راب تگزاس، مستقیم یا غیرمستقیم حوادث مشابه قبلی را تجربه کرده اند. به همین دلیل آنها از تاثیر این حوادث هراس دارند. 

ترس والدین تا حدی افزایش یافته که برخی از آنها پیش خودشان فکر کرده اند اصلا اجازه ندهند که کودکان مدرسه بروند و برای همیشه آنها را کنار خود نگه دارند!

 

گاردین

تلاش جانسون برای ماندن در داونینگ استریت

زمزمه‌های برکناری جانسون بلندتر از همیشه به گوش می‌رسد. وقایع اخیر مربوط به رسوایی مهمانی باعث شده کرسی نخست‌وزیری برای جانسون داغ‌تر از همیشه شود.

این صندلی‌ داغ‌تر هم می‌شود وقتی می‌فهمیم هم‌حزبی‌های جانسون هم چندان علاقه‌ای به ماندن او در ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ استریت لندن ندارند. نتایج رای‌گیری‌های درون حزبی این ادعا را به خوبی نشان می‌دهد.

جانسون برای از دست نرفتن موقعیت نخست‌وزیری دست به دامن لابی‌های اضطراری شده است تا شاید بحث و گفت و گو با دوستان و هم‌حزبی‌ها باعث تغییر نظر آنها شود. 

مخالفان جانسون می‌گویند دروغ‌گویی، پنهان‌کاری و در مجموع رفتارهای او شان نخست‌وزیری بریتانیا را مخدوش کرده است.

 

عرب نیوز

اعتراض کارگران مراکشی به خودمختاری سئوتا

کارگران مراکشی با نشان دادن مجوز کار خود به قوانین جدیدی که در منطقه خودمختار سئوتا و ملیا برقرار شده است، اعتراض می‌کنند. 

آنها با اتکا به این مجوز دیگر نمی‌توانند به مناطق خودمختار اسپانیا در شمال آفریقا وارد شوند و نیازمند دریافت ویزا هستند. 

تا پیش از محدودیت‌های کرونایی کارگران مراکشی که مجوز کار و عبور و مرور داشتند به راحتی به منطقه خودمختاری سئوتا و ملیا وارد می‌شدند. اما پس از پاندمی کووید ۱۹ این مسیر بسته و محدودیت‌هایی برقرار شد.

 

نشنال

درخواست ماکرون از پوتین برای همکاری با سازمان ملل

موضوع بحران مواد غذایی در جهان هر روز بزرگتر می‌شود. این موضوعی است که رهبران اروپایی در نشست بروکسل به آن اشاره کرده اند. 

جنگ اوکراین باعث شده صادرات مواد غذایی و کود با مشکلات عدیده رو به رو شود و قیمت این مواد بی‌ملاحظه بالا برود. 

ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه از روسیه خواسته با سازمان ملل همکاری و مسیر دریایی صادرات را امن کند تا فرایند صادرات راحت‌تر انجام شود. اما روسها معتقدند پاکسازی و ایمن‌سازی مسیر دریایی به عهده اوکراین است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها