|

مروری بر رسانه‌های عربی / 17 خرداد 1401 / 7 ذی‌القعده 1443

عراق برخی مواد غذایی ایرانی را مرجوع کرد

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى عکاظ عربستان، خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، البغداد الیوم، و الخلیج اونلاین.

عراق برخی مواد غذایی ایرانی را مرجوع کرد

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین  روزنامه هاى عکاظ عربستان، خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، البغداد الیوم، و الخلیج اونلاین.

در این میان البغداد الیوم،در گزارشى به ارجاع  برخی مواد غذایی ایرانی پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی سوریه " سانا": 

حمله موشکی اسرائیل به جنوب دمشق

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور حملات موشکی اسرائیل به مناطقی از حومه دمشق را دفع کرده است.

بر اساس این گزارش در ساعت 23 و 18 دقیقه (به وقت محلی) روز دوشنبه (7 ژوئن)، اسرائیل از سمت جولان نقاطی در جنوب دمشق را هدف بمباران موشکی قرار داد که پدافند هوایی سوریه اکثر آنها را پیش از اصابت به هدف منهدم کرد.

این گزارش افزوده که این حمله بدون خسارت انسانی بوده، فقط خسارت مادی در پی داشته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه، که نهادی غیر دولتی در لندن است، نیز تأکید کرد که در این حمله که چهاردهمین حمله در سال جاری میلادی است، 10 موشک به سمت منطقه کسوه در جنوب دمشق شلیک شده که دست‌کم 7 موشک آن پیش از اصابت به هدف منهدم شده است.

این گزارش افزوده که یک موشک نیز به روستای عقربا اصابت کرده که خسارت مادی در پی داشته است.

 

الخلیج اونلاین:

 سفر رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن به کویت

رشاد العلیمی، طی سفری رسمی وارد کویت شد و در فرودگاه کویت مورد استقبال صباح الخالد و مقامات بلندپایه این کشور قرار گرفت.

هیئت همراه العلیمی، متشکل از فرج سالمین محمد البحسنی، نائب رئیس شورای رهبری ریاست جمهور یمن، احمد عوض بن مبارک، وزیر امور خارجه، واعد عبدالله باذیب، وزیر برنامه ریزی و همکاری بین المللی و عبدالسلام صالح حمید، وزیر حمل و نقل دولت مورد حمایت عربستان در یمن است.

رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن 28 آوریل به عربستان رفته و با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دیدار کرده بود.

رشاد العلیمی (زاده 1954) از مقامات ارشد یمن در دوره حکومت «علی عبدالله صالح» بود و مناصب مهمی همچون وزارت کشور و ریاست کمیته عالی امنیتی یمن و معاون نخست‌وزیر در امور امنیت و دفاع را در حکومت صالح بر عهده داشت.

 

بغداد الیوم: 

عراق برخی مواد غذایی ایرانی را مرجوع کرد

سازمان گمرک عراق اعلام کرد که مواد غذایی صادر شده از ایران شامل تخم مرغ و رشته به دلیل عدم تطبیق با دستورالعمل‌ها به این کشور مرجوع شد.

 سازمان گمرک عراق امروز سه‌شنبه اعلام کرد که مواد غذایی صادر شده از ایران شامل تخم مرغ و رشته از طریق گمرک منذریه به این کشور مرجوع شده است.

سازمان گمرک عراق افزود که مرجوع شدن کالاهای ایرانی به دلیل عدم تطبیق با ضوابط و دستورالعمل‌ها صورت گرفته است.

 

عکاظ عربستان:

 فسخ قرارداد بی دلیل 13 هزار سعودی را مجبور به ترک شغل کرد

بر اساس گزارش ها ، ۱۲۵۲۰ کارمند زن و مرد عربستانی بر اساس ماده ۷۷ قانون کار شغل خود را ترک کردند که از این تعداد ۵۷۶۱ کارمند بر اساس ماده ۷۷ قانون کار استعفا دادند و ۶۷۵۹ کارمند نیز بر اساس قانون کار اخراج شدند. 

بررسی ها نشان می دهد که کارمندانی که در نیمه دوم سال جاری استعفای خود را ارائه کرده اند به 3335 کارمند مرد سعودی می رسد در حالی که تعداد کارمندان زن عربستانی به 2426 نفر رسیده است که به این ترتیب مجموع کسانی که بر اساس ماده 77 استعفا داده اند به حدود 5761 نفر رسیده است. 

این در حالی است که تعداد کارمندان سعودی که بر اساس ماده 77 قانون کار از مشاغل خود اخراج شده اند به حدود 6759 کارمند مرد و زن رسیده است که 4094 کارمند مرد و 2665 کارمند زن سعودی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها