|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 13 خرداد 1401 / 3 ژوئن 2022

پیام تبریک عربستان برای هفتاد سالگی سلطنت ملکه

برگزاری جشن‌های هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه در بریتانیا و صد روزه شدن حمله روسیه به اوکراین موضوعات مهم روزنامه‌‌های جهان است.

پیام تبریک عربستان برای هفتاد سالگی سلطنت ملکه

برگزاری جشن‌های هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه در بریتانیا و صد روزه شدن حمله روسیه به اوکراین موضوعات مهم روزنامه‌‌های جهان است. در کنار آن حواشی دادگاه جانی دپ و امبر هرد و همچنین تلاش برای رسیدن به قانون محدود کردن حمل سلاح در آمریکا و افزایش بی‌توجهی به سلامت زنان در انگلیس و صلح یمن و کمک ۲ میلیارد دلاری چین به پاکستان موضوعات دیگری است که در صفحات اول روزنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

 

یواس‌ای تودی

از دست‌دادن بویایی زندگی و معیشت را تغییر می‌دهد

ویتنی لیتون صاحب نانوایی کوچکی است در یکی از شهرهای ایالت آیووای آمریکا. او مدت‌ها قبل به کووید ۱۹ مبتلا شده و هنوز نتوانسته توانایی بویایی خود را به دست بیاورد!

او مثل یک میلیون و ۶۰۰هزار نفر دیگر در سراسر جهان گرفتار عوارض طولانی کووید ‍۱۹ شده و از آن بدتر این که این عوارض روی کسب و کارش تاثیر گذاشته است. خانم لیتون بوی نان‌ها، سوختگی، تفاوت طعم‌ها و دیگر موارد مرتبط با کسب و کارش را متوجه نمی‌شود. 

او حتی بوی سوختگی و دود را هم نمی‌فهمد و تا وقتی که سنسورهای دود و آتش مغازه‌اش به صدا در نیایند، متوجه سوختن نانهایش نمی‌شود. لیتون تا زمان رفع مشکل از حضور همکارانش بهره می‌گیرد تا محققان مشکل او و بقیه را حل کنند.

 

پاکستان تودی

قیمت بنزین ۳۰ روپیه دیگر افزایش یافت

دولت پاکستان تصمیم گرفته است برای برخورداری از کمک‌های صندوق جهانی پول و اعتبار قیمت بنزین را باز هم افزایش دهد. 

چندی پیش دولت شهباز شریف ۳۰ روپیه به قیمت بنزین افزود و حالا ۳۰ روپیه دیگر هم اضافه کرده است تا قیمت این کالا در پاکستان به بیش از ۲۰۹ روپیه برسد. 

وزیر دارایی پاکستان معتقد است با افزایش ۶۰ روپیه‌ای قیمت بنزین، باز هم دولت به این دلیل که مالیاتی از سوخت دریافت نمی‌کند، ضرر می‌دهد.

افزایش قیمت جدید بنزین از ۲۴ ساعت آینده در همه ایستگاه‌های سوخت سراسر پاکستان اعمال می‌شود. همین موضوع باعث هجوم شهروندان به پمپ بنزین‌ها شده است.

 

عرب نیوز

پیام تبریک عربستان برای هفتاد سالگی سلطنت ملکه

ملک سلمان و ولیعهد عربستان شاهزاده محمد بن سلمان پیام تبریکی به مناسبت هفتادمین سال سلطنت ملکه الیزابت دوم در بریتانیا ارسال کرده اند. از روز پنجشنبه مراسم رسمی هفتاد سالگی سلطنت ملکه الیزابت دوم در انگلیس شروع شده است. 

جت‌های جنگنده نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا هم با آرایش خود عدد ۷۰ را در آسمان لندن به تصویر کشیده اند. 

قرار بوده در روز جمعه ملکه در مراسم شکرگزاری کلیسای جامع سنت پل حاضر شود که اعلام شده ملکه به دلیل مشکلات حرکتی از حضور در این برنامه صرف نظر می‌‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها