|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 9 خرداد 1401 / 30 می 2022

شانگهای آزاد شد، قیمت نفت بالا کشید

چالش محدودیت قانون اسلحه جای همه خبرها و موضوعات را در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی گرفته است.

شانگهای آزاد شد، قیمت نفت بالا کشید

چالش محدودیت قانون اسلحه جای همه خبرها و موضوعات را در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی گرفته است. روزنامه‌های دموکرات از رئیس‌جمهور توقع دارند کاری برای محدود کردن قانون حمل اسلحه بکند و روزنامه‌های جمهوریخواه هم که مخالف آن هستند. 

روزنامه‌های انگلیسی به مسائل داخلی خود توجه نشان داده اند مثل گزارش‌هایی درباره وجود رفتارهای نژادپرستانه در وزارت کشور. تماشاگران لیورپولی در استادیوم استادو فرانس پاریس هم موضوع دیگری است که مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای به درگیری جدید میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در روز پرچم توجه نشان داده اند و همچنین به افزایش قیمت نفت بعد از کاهش محدودیت‌های کرونایی شانگهای و تلاش روسها برای گرفتن دو شهر کلیدی در منطقه دونباس اوکراین و توضیح نخست‌وزیر پاکستان درباره چرایی افزایش قیمت سوخت.

گاردین

لیورپولی‌ها در پاریس داغ هیلزبرو را زنده کردند

اتفاقاتی که در شب فینال لیگ قهرمانان اروپا در پاریس و استادیوم استادو فرانس این شهر رخ داد، داغ فاجعه هلیزبرو را برای بسیاری از بازماندگان آن حادثه زنده کرده است. 

به گزارش یوفا، مسابقه با ۳۶ دقیقه تاخیر آغاز شد و علت آن را ناهماهنگی هواداران لیورپول و ورود بدون بلیت برخی از آنها به استادیوم اعلام کردند. پلیس برای کنترل این وضعیت مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور و برخورد خشن با هواداران جلوی چشم بچه‌ها شد.

در فاجعه ۳۳ سال پیش هجوم هواداران لیورپول به استادیوم و اشتباه فاجعه‌بار پلیس در باز کردن در و راه‌دادن آنها باعث مرگ بیش از ۹۰ نفر از کسانی که از پیش در استادیوم حضور داشتند شد. رد پای آنها در استادو فرانس پاریس هم دیده شد.

 

 

نشنال

شانگهای آزاد شد، قیمت نفت بالا کشید

با کاهش محدودیت‌های کرونایی چین در شانگهای و همچنین ممنوعیت نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا، تقاضا برای سوخت بسیار افزایش یافته است. این موضوع باعث افزایش قیمت نفت در سه ماه اخیر شده است.

قیمت نفت برنت که دو سوم نفت جهان را شامل می‌شود، بیش از یک ۱/۷۳ درصد افزایش داشته و در حال حاضر به ۱۱۹ دلار و ۴ سنت رسیده است. نفت تگزاس اینترمدیت هم با اندکی افزایش ۱۱۵ دلار شده است. 

قیمت نفت در ماه مارس با کاهش محسوسی رو به رو بود، اما جنگ اوکراین و بیشتر از آن کاهش محدودیت‌های کرونایی چین در شانگهای و بالا رفتن تقاضا برای مصرف باعث افزایش آن شد.

 

عرب نیوز

تلاش روسها برای تصرف دو شهر کلیدی دونباس

نیروهای روسی بر شدت حملات خود افزوده اند تا دو شهر کلیدی سورودونتسک و لیسیچانسک را در منطقه دونباس اوکراین تصاحب کنند.

این حملات در حالی رخ داده که زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین راهی خط مقدم جبهه شرقی شده و فعالیت نیروهایش را رصد کرده است. 

به نظر می‌رسد روسها تمام تلاش خود را به کار گرفته اند دست کم دونباس جدایی‌طلب را مال خود کنند. آنها بعد از تجاوز، از مناطق مرکزی اوکراین به عقب رانده شده اند و اگر در جبهه شرقی دستاوردی نداشته باشند، در واقع شکست در جنگ را پذیرفته اند. 

اوکراین برای افزایش مقاومت در جبهه شرقی از دولتهای غربی خواسته سلاح و تجهیزات بیشتری در اختیارش بگذارند.

 

پاکستان تودی

بار بدهی‌های پاکستان بر دوش آیندگان است!

شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان پس از افزایش قیمت سوخت و انرژی در جمع شهروندان این کشور در شهر منسهره حاضر شده و علت این اقدام را توضیح داده است.

او گفته خزانه کشور خالی است و در واقع دولت قبلی آن را خالی کرده و چیزی نمانده است. عمران خان تضمین داده بود در دوران صدارتش ۵ میلیون خانه بسازد، اما نه خانه‌ای تحویل داده شد و نه پولی مانده است. 

بار بدهی‌های خارجی هم چنان زیاد است که حتی آیندگان هم از پس بازپرداخت آن بر نخواهند آمد. به همین دلایل هم دولت مجبور شده قیمت سوخت و انرژی را افزایش دهد تا شاید بتواند برخی از مسائل خود را حل کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها