|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 20 اردیبهشت 1401 / 10 می 2022

تین حضور عمومی زلنسکا در دیدار با جیل بایدن

روزنامه‌های انگلیسی در کنار خبرهای اوکراین از مشکلات نخست‌وزیر انگلیس برای رفع مشکلات و چالش‌های اقتصادی خبر می‌دهند.

تین حضور عمومی زلنسکا در دیدار با جیل بایدن

بیش از ۷۰ روز از حمله روسیه به اوکراین گذشته و خبرها و حواشی این اتفاق هر روز در صفحه اول روزنامه‌های اروپا و آمریکا و حتی خاورمیانه بررسی می‌شود. از جمله سفر بانوی اول کاخ سفید به اروپای شرقی و توقف در اوکراین. دیداری که منجر به رویت بانوی اول اوکراین برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ می‌شود. 

روزنامه‌های انگلیسی در کنار خبرهای اوکراین از مشکلات نخست‌وزیر انگلیس برای رفع مشکلات و چالش‌های اقتصادی خبر می‌دهند. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای به سخنرانی پوتین در روز پیروزی اروپا در جنگ جهانی دوم و انتخابات پارلمانی لبنان و ماجراهای سریلانکا توجه نشان داده اند.

 

یواس‌ای تودی

نخستین حضور عمومی زلنسکا در دیدار با جیل بایدن!

از روز آغاز حمله روسیه به اوکراین تا امروز کسی از اولنا زلنسکا، همسر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و بانوی اول این کشور خبر نداشت. در واقع تا به حال او در انظار عمومی ظاهر نشده بود. 

اما به محض این که هواپیمای جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده در توقفی غیر منتظره در اوکراین فرود آمد، اولنا زلنسکا با او دیدار کرد و برای نخستین بار در این دو ماه و اندی که از جنگ می‌گذرد، دیده شد. 

دیدار دو بانوی اول در روز مادر رخ داد. جیل بایدن در این دیدار از حمایت آمریکایی‌ها از اوکراینی‌ها در واقعه جنگ خبر داد. خانم بایدن همچنین از پناه‌گاه کودکان آواره اوکراینی در مدارس هم دیدن کرد.

 

نشنال

استعفای نخست‌وزیر سریلانکا در بحبوحه اعتراضات

بالاخره اعتراضات خیابانی و زد و خوردها در سریلانکا کار را به اینجا کشاند که نخست‌وزیر استعفا بدهد. 

مشکلات اقتصادی بیشمار و کمبود مواد غذایی و گرانی سوخت و البته فساد دولتمردان باعث خشم شهروندان این کشور و شکل‌گیری اعتراضات خیابانی شده است. 

مدت‌هاست که شهروندان عصبانی سریلانکا در خیابان با نیروهای امنیتی درگیر هستند و به هر شکلی اعتراض خود را نشان می‌‌دهند. این درگیری‌ها باعث مصدومیت و مجروحیت مردم معترض شده، اما مانع از حضور آنها در خیابان نشده است.

 

گاردین

نجات‌یافته‌های کارخانه آزوفستال چه می‌گویند؟ 

پس از کشمکش‌های بسیار و بارها تلاش برای خروج غیرنظامیان از کارخانه فولاد ماریوپل، بالاخره با کمک‌ نیروهای امداد همه این افراد نجات یافتند. 

این افراد در گفت و گو با خبرنگاران از وقایعی که پشت سر گذاشته اند روایت کرده اند. آنها فکر می‌کرده اند در نهایت دو هفته گرفتار شوند و بعد نجات پیدا کنند، اما دو ماه در بدترین شرایط در این کارخانه زندگی کرده اند.

بازمانده‌ها می‌گویند دو فنجان ماکارونی را در ۱۰ لیتر آب می‌جوشانده اند و برای ۳۰ نفر سوپ درست می‌کرده اند! بزرگترها همواره از حجم غذای خود زده اند تا بچه‌‌ها گرسنه نمانند و …

 

عرب نیوز

مشارکت ۶۰درصدی لبنانی‌ها در انتخابات پارلمانی

لبنانی‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی پای صندوق‌های رای آمده اند و آمارها نشان می‌دهد مشارکت ۶۰درصدی داشته اند. 

این عدد از مشارکت قبلی که ۵۶درصد بوده، بیشتر است و نشان می‌‌دهد لبنانی‌ها با جدیت بیشتر انتخابات اخیر و وقایع سیاسی پیش رو را دنبال می‌کنند و امیدوارند بالاخره بن بست‌های سیاسی و اقتصادی کشورشان تمام شود. 

انتخابات پارلمانی و زودهنگام لبنانی‌ها در بسیاری از کشورهای جهان برگزار شده از عربستان و سوریه و عراق گرفته تا انگلیس و آلمان و فرانسه. حتی صندوق‌های رای در استرالیا و آمریکای شمالی هم مستقر بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها