|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 18 اردیبهشت 1401 / 8 می 2022

تخلیه کامل زنان و کودکان کارخانه فولاد ماریوپل

افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در برخی ایالت‌های آمریکا در کنار گزارش‌هایی از نحوه زندگی اوکراینی‌ها در مناطق در اختیار روس‌‌‌ها موضوعاتی هستند که روزنامه‌های آمریکایی در صفحه اول به آن پرداخته اند.

تخلیه کامل زنان و کودکان کارخانه فولاد ماریوپل

افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در برخی ایالت‌های آمریکا در کنار گزارش‌هایی از نحوه زندگی اوکراینی‌ها در مناطق در اختیار روس‌‌‌ها موضوعاتی هستند که روزنامه‌های آمریکایی در صفحه اول به آن پرداخته اند.

خروج کامل زنان و کودکانی که در کارخانه فولاد ماریوپل گیر افتاده بودند، در کنار شکست حزب محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی و از دست رفتن برخی کرسی‌های این حزب از جمله مواردی است که در صفحه اول روزنامه‌های انگلیسی مورد توجه قرار گرفته است. 

خاورمیانه‌ای‌ها همچنان درگیر تنش میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند. به خبرهای اوکراین توجه می‌کنند و البته خبری مثل مراسم تحلیف ماکرون را هم پوشش می‌دهند.

 

گاردین

تخلیه کامل زنان و کودکان کارخانه فولاد ماریوپل

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد همه کودکان و زنانی که در کارخانه آزوفستال فولاد ماریوپل پناه گرفته بودند، نجات پیدا کرده اند. 

زلنسکی در پیامی که در حساب تلگرامی خود منتشر کرده است، شرح داده گروه‌های صلیب سرخ و امداد و نجات سازمان ملل در عملیات کمک به این غیرنظامیان نقش داشته اند. 

در گزارش زلنسکی تاکید شده است هنوز تعدادی از سربازان،‌ مجروحان و پزشکانی که برای کمک به این افراد رفته اند، در این کارخانه محبوس هستند. گلوله‌باران آزوفستال هم از سوی نیروهای روسی ادامه دارد.

 

عرب نیوز

۱۱ سرباز مصری در سینا کشته شدند

در حمله شبه نظامیان در شبه جزیره سینا، ۱۱ سرباز مصری جان خود را از دست داده اند. ارتش مصر اعلام کرده این حمله به ایستگاه پمپاژ آب در شرق کانال سوئز صورت گرفته و علاوه بر کشته شدن سربازها تعدادی هم زخمی شده اند.

نکته شایسته توجه این که هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. طی سالهای اخیر این اتفاق، مرگ‌بارترین حمله‌ای بوده که در مصر رخ داده است.

شبه جزیره سینای مصر همواره محل درگیری نیروهای امنیتی این کشور و گروه داعش بوده است. اما این که داعشی‌ها هم مسئولیت حمله اخیر را به عهده نگرفته اند، عجیب است.

 

شیکاگو تریبیون

در فضاهای بسته ماسک را فراموش نکنید!

با این که قانون ماسک اجباری در فضاهای بسته در ایالات متحده لغو شده و در اختیار مقامات ایالتی قرار گرفته است، اما کارشناسان در شیکاگو هشدار می‌دهند شهروندان از ماسک غافل نشوند.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرهای ایالت ایلی‌نوی آمریکا از جمله شیکاگو و کوک و … افزایش پیدا کرده و باعث نگرانی مقامات بهداشتی این شهرها شده است. 

در ۱۰۰هزار نمونه، جواب آزمایش ۱۹۵ نفر شیکاگویی مثبت شده و در کوک هم با این مقدار نمونه، ۲۰۰ نفر مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده است. 

کارشناسان با جدیت توصیه می‌کنند شهروندان حتما از ماسک برای حفاظت خود استفاده کنند.

 

گلف نیوز

مکرون قول داد فرانسه‌ای قوی بسازد

دور دوم ریاست‌جمهوری ماکرون در فرانسه از چند روز دیگر آغاز می‌شود. او پیش از آغاز دور جدید مسئولیت، در مراسم تحلیف شرکت کرده است. 

امانوئل ماکرون در مراسمی که در کاخ الیزه و با حضور رئیس شورای قانون اساسی فرانسه برگزار شده، سوگند خورد که فرانسه در دور دوم ریاست‌جمهوری او چالش‌های بزرگ داخلی و خارجی را با موفقیت پشت سر بگذارد. 

ماکرون همچنین قول داد فرانسه‌ای قدرتمند برای شهروندان این کشور بسازد و مشکلات اقتصادی را مرتفع کند. 

او نخستین رئیس‌جمهور فرانسه است که در ۲۰ سال اخیر موفق شده دو دوره بر مسند ریاست‌‌جمهوری در الیزه بنشیند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها