|

مروری بر رسانه های انگلیسی / 19 اردیبهشت 1401 / 9 می 2022

سالگرد پایان جنگ جهانی دوم با طعم جنگ اوکراین

کلمه روز پیروزی اروپا و یا به اختصار VE day بیش از هر کلمه دیگری در صفحه اول روزنامه‌های اروپایی به چشم می‌‌خورد.

سالگرد پایان جنگ جهانی دوم با طعم جنگ اوکراین

کلمه روز پیروزی اروپا و یا به اختصار VE day بیش از هر کلمه دیگری در صفحه اول روزنامه‌های اروپایی به چشم می‌‌خورد. هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی جبهه متفقین بر متحدین در جنگ جهانی دوم فرا رسیده و بسیاری از روزنامه‌‌ها در صفحه اول به این موضوع پرداخته اند. جنگ اوکراین هم البته رنگ و بویی دیگر به این موضوع داده و باعث توجه بیشتر رسانه‌‌ها شده است.

حتی روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم در گزارش‌های مربوط به اوکراین خود به سالگرد پایان جنگ جهانی دوم و روز پیروزی اروپا توجه کرده اند. این روزنامه‌‌ها در کنار روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی به موضوعاتی مثل برگزاری تجمعات خیابانی هواداران سعید قیس در تونس، انتخابات پارلمانی هفته آینده لبنان، سرمایه‌گذار‌ی‌های خارجی در دوبی، بحران تغذیه در انگلیس و افزایش سن بارداری در آمریکا هم پرداخته اند.

 

گاردین

بروز بحران تغذیه روزانه برای شهروندان بریتانیایی

تحقیقات و مطالعات جدید در بریتانیا نشان می‌دهد بیش از ۲ میلیون شهروند این کشور در تهیه غذای روزانه ماه پیش خود دچار مشکل شده اند.

در آخرین نظرسنجی انجام شده، تعدادی از شهروندان بریتانیایی گفته اند به نسبت سه ماه اول سال برخی وعده‌های غذایی خود را حذف و یا حجم آن را کاهش داده اند. به عبارت دیگر در ژانویه ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شهروند بزرگسال بریتانیایی در تهیه غذای روزانه دچار مشکل بوده، اما حالا این عدد به ۷ میلیون ۳۰۰ هزار نفر رسیده است!

برخی کارشناسان معتقدند برنامه افزایش مالیات انرژی ( هزینه هزار پوندی ) که در زمستان به خانوارهای انگلیسی تحمیل شد نقش پررنگی در ایجاد این وضعیت داشته است. پس از اجرایی شدن آن برنامه میزان خودسوزی در انگلیس نیز افزایش داشته است.

 

نشنال

سالگرد پایان جنگ جهانی دوم با طعم جنگ اوکراین

بسیاری از رهبران جهان خاصه رهبران کشورهای اروپایی این روزها مشغول برگزاری مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم بوده اند. برگزاری این مراسم در روزهایی که جنگ اوکراین ادامه دارد از اهمیت ویژه و نمادینی برخوردار است. 

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه راهی یادمان سرباز گمنام در محوطه طاق نصرت پاریس شد تا پیروزی جبهه متفقین را بر متحدین را آلمان نازی جشن بگیرد. 

همچنین خانم باربل بس رئیس‌ پارلمان آلمان همراهی کیف پایتخت اوکراین شد تا با زلنسکی دیدار کند و سالگرد پایان جنگ جهانی دوم را در کنار اوکراینی‌ها جشن بگیرد. جیل بایدن بانوی اول آمریکا هم خودش را به اوکراین رساند تا این کشور همچنان اهمیت خود را برای غرب حفظ کند. 

و اما بسیاری منتظر بودند بدانند پوتین و روسیه مشغول جنگ اوکراین برای چنین روزی چه خواهند کرد که رئیس‌جمهور روسیه همان حرف‌های قبلی درباره اوکراینی‌ها ( برخی از آنها ادامه نازی‌ها هستند و خاک اوکراین باید از لوث وجود آنها پاک شود ) را تکرار کرد و البته حمله‌ به مدرسه‌ای را در شرق اوکراین تدارک دید.

 

آرکانزاس دموکرات گزت

افزایش سن بارداری برای زنان آمریکایی

مطالعات جدید در آمریکا نشان می‌دهد سن بارداری برای زنان آمریکایی افزایش محسوسی داشته است. پیش از این زنان آمریکایی در سن ۲۰ سالگی مادر می‌شده اند، اما در دوران جدید تمایل آنها برای بارداری بین ۳۰ سالگی تا ۴۰ سالگی است. 

در این مطالعات آمده تمایل به تحصیل و استقلال مالی باعث شده زنان در سنین بالاتر بچه‌دار شوند و به نسبت مادران قبلی آمریکایی، تحصیلکرده‌تر و مستقل‌تر باشند. در واقع زنان آمریکایی در حال حاضر زمانی بچه‌دار می‌شوند که وضعیت بهتری دارند و احساس امنیت و استقلال مالی بیشتری می‌‌کنند. این وضعیت حتی در زنان طبقه کارگر هم دیده می‌شود. 

در گذشته خانواده‌ها به فرزندان خود به چشم کمک درآمد نگاه می‌کردند، به همین دلیل زودتر بچه‌دار می‌شدند تا آنها را وارد بازار کار کنند. اما حالا به آینده کودکان توجه بیشتری نشان می‌دهند.

 

عرب نیوز

۶۰ پناهجوی مدرسه شرق اوکراین جان باختند

حدود ۹۰ شهروند غیرنظامی درون زیرزمین مدرسه‌ای در شرق اوکراین و در منطقه دونباس پناه گرفته بودند که در اثر حمله هوایی روسیه زخمی و یا کشته شدند. 

در نخستین ساعات بمب‌باران این مدرسه تنها جسد دو نفر پیدا شد. آوار ساختمان اجازه دستیابی به دیگر اجساد و مصدوم‌ها را نمی‌داد. با کمک نیروهای امداد و نجات ۳۰ نفر نجات پیدا کردند،‌ اما بقیه افرادی که زیر آوار مانده بودند جان باختند.

این اتفاق در حالی رخ داد که سران اروپایی مشغول برگزاری مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم بودند و برخی از آنها خودشان را به اوکراین رسانده بودند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها