|

وزیر آموزش‌وپرورش: مدافع حقوق و پیگیر خواسته کنکوری‌ها هستم

40 خطبه از خطبه‌های دوم نماز جمعه شهر امید تمام شد. خطبه‌هایی که شاید آرزو داشتیم بر زبانِ امامانِ جمعه شهرمان جاری شود... حرف‌هایی که حجت‌الاسلام منصف نه برای خوشامد قدرت که در همدلی با مردم بر زبان می‌آورد شاید، شاید که مرهمی بر دردهای این روزهایمان بود، این هم اگر نبود حداقل نمک‌پاشِ دل ریش‌مان نبود.

40 خطبه از خطبه‌های دوم نماز جمعه شهر امید تمام شد. خطبه‌هایی که شاید آرزو داشتیم بر زبانِ امامانِ جمعه شهرمان جاری شود... حرف‌هایی که حجت‌الاسلام منصف نه برای خوشامد قدرت که در همدلی با مردم بر زبان می‌آورد شاید، شاید که مرهمی بر دردهای این روزهایمان بود، این هم اگر نبود حداقل نمک‌پاشِ دل ریش‌مان نبود. خلاصه اینکه آن خطبه‌ها به چهل تا رسید و تمام. حالا در سری جدید یادداشت‌های شنبه، مصاحبه خبرگزاری امید با مقاماتِ کشور را می‌خوانید. با همان سبک و سیاقِ خطبه‌های دوم نماز جمعه شهر امید و روش و منشِ حجت‌الاسلام منصف.

    

وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری امید درباره حاشیه‌های مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: کارشناسان آموزشی و دانش‌آموزان عزیز، ایرادات متعددی به مصوبه سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی وارد کرده‌اند که لزوم تأمل و بررسی بیشتر این مصوبه را نشان می‌دهد، اغلب این کارشناسان اجرای درست و اصولی قانون و تحقق هدف واقعی عدالت آموزشی را وابسته به رفع این ایرادات می‌دانند.

بنده به‌عنوان متولی آموزش و مدافع حقوق و مطالبات دانش‌آموزان که ولی‌نعمت و آینده‌سازان کشور هستند اطمینان می‌دهم همراه و در کنار دانش‌آموزانِ کنکوری اجازه اجرائی‌شدن طرح‌ها و مصوباتی را که بر روح و روان دانش‌آموزان تأثیر منفی دارد یا باعث بلاتکلیفی و تشدید اضطراب فرزندان عزیزمان می‌شود نخواهم داد.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: تا زمانی که تمهیدات مناسب و زیرساخت عادلانه در حوزه آموزش ایجاد نشود، هرگونه تصمیم برای اجرای مصوبات این‌چنینی نادیده‌گرفتن مناطق محروم و اجحاف در حق دانش‌آموزانِ دهک‌های پایین جامعه است. 

لازم است بررسی‌های کارشناسی و دقیق بیشتری درباره مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انجام شود تا خدای ناکرده اجرای آن باعث افزایش تبعیض و فشار اقتصادی بر خانواده‌ها نشود و نتیجه‌ای خلافِ خواسته تصویب‌کنندگان آن به بار نیاورد و به جای احقاق حقوق همه ذی‌نفعان آن، سبب تشدید بی‌عدالتی و فشار بر بخشی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها نشود.

وی با تأکید بر وضعیت نامناسب فعلی برخی آزمون‌های ورودی دانشگاهی، گفت: انجام بررسی‌های تکمیلی توسط کارشناسان خبره و نمایندگان مجلس برای اجرای طرحی که تعداد زیادی از افراد جامعه را درگیر خود می‌کند ضروری می‌دانیم و در این مسیر پذیرای نقد و پیشنهادات آنان برای اصلاح و تکمیل مصوبه مذکور هستیم.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری امید گفت: ما هم این نگرانی و دغدغه را تأیید می‌کنیم که مصوبه مذکور چنانچه با همین شکل و امکانات نظارتی و زیرساخت‌های فعلی اجرا شود ممکن است سبب تشدید رقابت‌های ناسالم و بروز اضطراب در سال آخر تحصیل، همچنین افزایش شهریه مدارس غیردولتی و حضور کاسبانِ کنکور با شکل‌های جدید شود.

به‌عنوان خدمتگزار آینده‌سازان کشور، به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان اطمینان می‌دهم، پیگیر و مدافع دغدغه و مطالبات بحق فرزندان عزیزمان خواهم بود و تلاش خواهم کرد با لحاظ‌کردن نظرات کارشناسی و رفع ایرادات مصوبه، هدف اساسی و اصلی که همان اجرای عدالت آموزشی در همه سطوح و بهره‌مندی اکثریت ذی‌نفعان از امکانات آموزشی کشور است را محقق کنیم.

 در این مسیر شنوا و پذیرای ایرادات، نقدها و پیشنهادات صاحب‌نظران، کارشناسان و نمایندگان محترم مردم هستیم و شخصا اجازه نخواهم داد دلسوزان و منتقدان مصوبه کنکور را با اتهامات مختلف از صحنه بیرون کنند.

وی در پایان تأکید کرد: جلب رضایت و رفع دغدغه‌های دانش‌آموزان عزیز و ایجاد انگیزه و امید و آرامش روانی در آنان و تحقق عدالت و کاهش تبعیض آموزشی اولویت اصلی ما در آموزش‌و‌پرورش است و از آن کوتاه نمی‌آییم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها