|

وزیر کشور: عمل به وعده‌ها، مقدمه برگزاری انتخابات است

چهل خطبه از خطبه‌های دوم نماز جمعه شهر امید تمام شد؛ خطبه‌هایی که شاید آرزو داشتیم بر زبان امامان جمعه شهرمان جاری شود... . حرف‌هایی که حجت‌الاسلام منصف نه برای خوشامد قدرت که در همدلی با مردم بر زبان می‌آورد شاید، شاید که مرهمی بر دردهای این روزهایمان بود، این هم اگر نبود، حداقل نمک‌پاش دل ریش‌مان نبود.

چهل خطبه از خطبه‌های دوم نماز جمعه شهر امید تمام شد؛ خطبه‌هایی که شاید آرزو داشتیم بر زبان امامان جمعه شهرمان جاری شود... . حرف‌هایی که حجت‌الاسلام منصف نه برای خوشامد قدرت که در همدلی با مردم بر زبان می‌آورد شاید، شاید که مرهمی بر دردهای این روزهایمان بود، این هم اگر نبود، حداقل نمک‌پاش دل ریش‌مان نبود. خلاصه اینکه آن خطبه‌ها به ۴۰ تا رسید و تمام. حالا از این هفته مصاحبه خبرگزاری امید با مقامات کشور را می‌خوانید؛ با همان سبک و سیاق خطبه‌های دوم نماز جمعه شهر امید و روش و منش حجت‌الاسلام منصف.

‌وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاسی خبرگزاری امید گفت: بیش از آنکه هرروز از مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌ها و احزاب بخواهیم خود را مقید و مکلف به قانون بدانند، لازم است نظارت و سختگیری کنیم تا ارکان حکومت در چارچوب قانون فعالیت کنند. به مردم نجیب و شریف کشور اطمینان می‌دهم هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد افرادی در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی با اعمال‌نظرهای سلیقه‌ای و برخوردهای تبعیض‌آمیز موجب آزار و اذیت آنان شوند. با هرکس در هر مقام و منصبی که با سخنان نسنجیده و توهین‌آمیزش امنیت روانی جامعه را برهم بریزد، با شدت و قاطعیت برخورد می‌کنیم.

وزیر کشور در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری امید افزود: همان‌طور‌که رهبر معظم انقلاب هم در ابتدای سال اشاره کردند، در تدارک برگزاری انتخابات سالم، رقابتی و با مشارکت بالا هستیم. مخاطب تحقق این موارد دولت و همه ارکان حکومت هستند. شورای نگهبان در موضوع بررسی صلاحیت کاندیداها بیشترین نقش در رقابتی‌بودن انتخابات را دارد. سلامت و امنیت برگزاری انتخابات برعهده دولت است. در موضوع سلامت انتخابات با احدی از استانداران و مقامات محلی شوخی نداریم. از همین حالا هم گشت‌های نظارت بر عملکرد مدیران استانی در بحث انتخابات را شروع کرده‌ایم. برای تحقق مشارکت بالای مردم هم، کسب رضایت و تأمین معیشت و آرامش همه آحاد جامعه ضروری است، واجب است به دغدغه‌های واقعی مردم توجه و رسیدگی جدی شود. عمل به وعده‌های گذشته نیز در امیدواری مردم به صندوق رأی نقش و اهمیت تعیین‌کننده دارد. اینها مقدمات بدیهی برگزاری انتخابات است. همچنان‌که رئیس‌جمهور در زمان انتخابات وعده دادند، وزارت کشور گشت مدیران را راه‌اندازی کرده و در پایان هرماه گزارش اقدامات و برخوردهای صورت‌گرفته با مدیران متخلف و برکناری عناصر غیرمسئول از مناصب خود را به اطلاع مردم شریف کشور می‌رساند. در همین هفته گذشته نیز از طریق رئیس محترم ستاد ائمه جمعه به چند نفر از ائمه جمعه و خطبایی که در تریبون‌های رسمی خطاب به مردم و به‌ویژه بانوان محترمه کشور الفاظ ناشایست به کار برده‌اند، تذکر جدی داده‌ایم. به مردم اطمینان می‌دهیم، گشت ارشاد مدیران تحت هیچ شرایطی حتی با بالاترین فشارها و تهدیدها و تطمیع‌ها تعطیل نخواهد شد.

وزیر کشور در پایان گفت‌وگوی خود با خبرگزاری امید گفت: باید بپذیریم نقش‌آفرینی ما به لحاظ فرهنگی در کنار همه تلاش‌ها ایراد و اشکال‌هایی هم داشته، برخی انحراف‌ها از شعارها، ارزش‌ها و آرمان‌های اولیه وجود دارد که پذیرش آن به ما کمک می‌کند در مسیر درست و مطابق منافع ملی و آرامش مردم قدم برداریم. در این مسیر لازم است نظرات صاحب‌نظران و دغدغه‌های مردم پایه تصمیم‌گیری‌های این حوزه باشد. همچنان‌که در مسئله عفاف و حجاب نیز بدون توجه به نظرات جامعه و به‌ویژه نسل جوان کشور و بدون شنیدن دغدغه‌ها و نظرات جامعه‌شناسان و طیف‌های مختلف جامعه، به مقصود نمی‌رسیم.


 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها