|

روایت بیست‌وششمین نمازجمعه شهر امید

حجت‌الاسلام منصف، امام جمعه شهر امید، در ابتدای خطبه‌های دوم نماز با اشاره به پیشرفت مذاکرات و نزدیک‌شدن به توافق برجام گفت: امیدوارم پس از انجام توافق در بیرون، گفت‌وگوهای سازنده و بی‌لکنت در داخل به منظور فهم مشترک درباره اولویت‌های اصلی کشور نیز شکل بگیرد، ضمن آنکه اختلاف‌نظر درباره روش‌های اجرائی حتما وجود دارد و طبیعی است، لازم است یک‌ بار دیگر به‌صورت صریح و شفاف و با کسب نظر گروه‌های مرجع بازنگری و تفاهم درمورد اولویت‌ها و مهم‌تر از آن درک مشترک و واقعی از مسائل و مشکلات مردم حاصل شود.‌

حجت‌الاسلام منصف، امام جمعه شهر امید، در ابتدای خطبه‌های دوم نماز با اشاره به پیشرفت مذاکرات و نزدیک‌شدن به توافق برجام گفت: امیدوارم پس از انجام توافق در بیرون، گفت‌وگوهای سازنده و بی‌لکنت در داخل به منظور فهم مشترک درباره اولویت‌های اصلی کشور نیز شکل بگیرد، ضمن آنکه اختلاف‌نظر درباره روش‌های اجرائی حتما وجود دارد و طبیعی است، لازم است یک‌ بار دیگر به‌صورت صریح و شفاف و با کسب نظر گروه‌های مرجع بازنگری و تفاهم درمورد اولویت‌ها و مهم‌تر از آن درک مشترک و واقعی از مسائل و مشکلات مردم حاصل شود.‌ اینکه مردم شاهد دعواها و مناقشات بیهوده و بی‌ارزش گروه‌های سیاسی به‌ویژه هیاهو و جنجال تندروها باشند، چه دردی از آنان دوا می‌کند؟ پرداختن به موضوعات بی‌اهمیت و دست چندم که برای مردم در اولویت نیست، غلبه حاشیه بر متن و ازدست‌رفتن فرصت‌ها برای اصلاح و پیشرفت چیزی جز خیانت به مردم و کشور است؟ جز این است که مردم را ناامید و سرخورده می‌کند؟  امام جمعه شهر امید در ادامه با اشاره به انتشار گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه گفت: در این مورد هم متأسفانه به جای آنکه به منشأ و علت‌ها توجه شود، در مقابل چشمان حیرت‌زده و نگران مردم، برخی دنبال تسویه‌حساب‌های سیاسی هستند، مردم هم ناامیدانه نگاه می‌کنند بلکه کسی از مسئولان پیدا شود و بگوید راه‌های اصلی بروز فساد را شناسایی کرده‌ایم و اطمینان می‌دهیم دیگر تکرار نمی‌شود. عدد قابل توجهی از این فساد و مشابه آن در صنایع دیگر مانند خودرو و سیمان محصول همان سیاستِ غلط قیمت‌گذاری دستوری است. خدمت رئیس‌جمهور محترم و رئیس محترم قوه قضائیه عرض می‌کنم جراحی و اصلاحات در این ساختارهای بیمار اقتصادی ضروری است، لطفا در این حوزه انقلابی و قاطع عمل کنید. وی افزود: همین‌جا عرض می‌کنم بحران آب آشامیدنی هفته گذشته در شهرکرد و همدان اتفاق تأسف‌باری بود. متخصصان این حوزه سال‌هاست درباره تنش آبی و بحران آب در کشور هشدار داده‌اند. شهرهای کشور به شکل جدی در معرض خطر بی‌آبی هستند. 

این مشکل نیازمند برنامه عملیاتی دولت برای حل بلندمدت است و از جمله همان اولویت‌هایی است که حتما به اجماع و عزم ملی و همراهی مردم نیاز دارد. حجت‌الاسلام منصف در ادامه خطبه‌های نماز گفت: زنان و دختران ما دیروز در ورزشگاه حاضر شدند. بدون هیچ حاشیه‌ای نیمی از مردم جامعه از نزدیک و در کنار نیم دیگر مسابقه را تماشا کردند، اتفاقی هم نیفتاد، امیدوارم این حضور مداوم و پرتعدادتر باشد. در شرایطی که مردم به شادی‌های کوچک نیاز دارند، لازم است بنده و امثال بنده فهم و بلوغ فکری مردم را دست‌کم نگیریم و همه کمک کنیم محدودیت‌هایی که مانع خلق نشاط اجتماعی می‌شوند، برداشته شود. امام جمعه شهر امید در ادامه افزود: موضوع مهاجرت المپیادی‌ها، نخبگان و پزشکان در‌ این سال‌ها و به‌ویژه در چند سال اخیر بارها و بارها مطرح شده، عرض می‌کنم به همان اندازه که به قول رئیس‌جمهور محترم، استکبار بر جذب نخبگان متمرکز شده اگر دولت و ارکان حاکمیت بر ایجاد شرایط مناسب برای جذب آنان تمرکز کنند، بعید است کسی به این آسانی ترک وطن کند. کاش یک بار برای همیشه از خودمان شروع کنیم، ایرادات و اشکالاتی که متوجه داخل است را بدون رودربایستی و تعارف فهرست کنیم، از کسانی که رفته‌اند پرسش شود در چه شرایطی و به چه دلایلی از اینجا دل کنده‌اند و به چه امیدی رفته‌اند.

از خداوند بزرگ توفیق‌مان در خدمتگزاری به این مردم صبور و نجیب و همچنین خدمتگزاری واقعی به آزادی، حقیقت و عدالت را خواستارم. خودم و شما را به مدارا، رحم و مروت و انصاف با یکدیگر توصیه می‌کنم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها