|

روایت بیست‌وچهارمین نماز جمعه شهر امید

امام‌جمعه شهر امید در ابتدای خطبه‌های دوم این هفته نمازجمعه گفت: خطبه را با این کلام امیرالمؤمنین علی(ع) آغاز می‌کنم که در چند مورد فرمودند: زیاده‌روی در سرزنش، آتش لجاجت، کینه و دشمنی را شعله‌ور می‌‌کند.

امام‌جمعه شهر امید در ابتدای خطبه‌های دوم این هفته نمازجمعه گفت: خطبه را با این کلام امیرالمؤمنین علی(ع) آغاز می‌کنم که در چند مورد فرمودند: زیاده‌روی در سرزنش، آتش لجاجت، کینه و دشمنی را شعله‌ور می‌‌کند.

معتقدم بیش از آنکه روی سخن این حکمت امیر با مردم باشد، خطابش به حاکمیت است؛ به‌ویژه آنجا که به‌طور مشخص از ایشان نقل شده که «هرگاه نوجوانی را ملامت کردی، توجیهی برای گناهش بگذار تا سخت‌گیری تو او را به لجبازی واندارد». برای ما که ادعا و افتخارمان پیروی از اوست، عمل به همین توصیه در رفتار با مردم به‌ویژه با جوان‌ترها و نوجوانان کافی است.

حجت‌الاسلام منصف افزود: همین‌جا به مسئولان، خطبا و سیاست‌گذارانی که در یک سال گذشته با نگرانی از کم‌شدن جمعیت جوان کشور، به فرزندآوری به هر شکل ممکن و حتی جلوگیری از پیشگیری تولد نوزادان معلول تأکید می‌کنند، عرض می‌کنم اول نگران مهاجرت نسل جوان کشور باشید پیش و بیش از آنکه دل‌مشغول ازدیاد نسل باشید، دل‌نگران حل مسائل انباشته‌شده جوانانی باشید که نه از ما روی خوش می‌بینند، نه امکان و فرصت مناسب در اختیار دارند و در اولین فرصت، فکر و ذکرشان ترک کشور است. حل این مسائل هم با شعار و حرف نمی‌شود.

امام‌جمعه شهر امید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند جدید مذاکرات برجام گفت: همان‌طور که در ابتدای مذاکرات احیای برجام در دولت جدید اشاره کردیم، از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهم چنانچه خود نیز تأکید کرده‌اند فقط آنچه را که تأمین‌کننده منافع ملی است، در نظر بگیرند و کمترین توجهی به تندروها یا کاسبانی که پیروزی‌شان را در شکست تعامل با دنیا می‌دانند، نکنند. از رقبای دولت و همه دلسوزان واقعی کشور نیز درخواست می‌کنم تنها به تقویت انسجام داخلی کمک کنند تا از این مرحله به سلامت و با کمترین آسیب عبور کنیم. طعنه، کنایه و مواضعی که در این شرایط گرهی از مشکلات کشور باز نمی‌کند، چاره کار نیست. از تیم مذاکره‌کننده و شخص رئیس‌جمهور این درخواست تکراری را دارم که مردم را در جریان دقیق و شفاف مذاکرات و روند کار بگذارید. اطلاع‌رسانی پراکنده، کلی و پرابهام برای افکار عمومی جامعه پذیرفتنی نیست. برازنده نیست که جزئیات اخبار مذاکرات را از دیگران بشنویم.

‌حجت‌الاسلام منصف در پایان خطبه‌های نماز جمعه شهر امید تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه است و لازم است یادآوری کنم امروز معروفی بالاتر از تلاش واقعی برای بهبود وضعیت معیشت مردم و کارآمدی نیست، منکری هم زشت‌تر از عمل‌نکردن به وعده‌ها و فساد و دروغ نیست. وفاداری و همراهی مردم را می‌خواهیم؟ آنچه را وظیفه اصلی یک حکمرانی خوب است، اجرا کنیم. در عمل به فکر پایین‌ترین دهک‌های اقتصادی باشیم، اجازه ندهیم فشار اقتصادی کمر مردم را خرد کند. فراهم‌کردن زندگی خوب و حداقل رفاه، چنان که شایسته جبران زحمات و رنج‌های آنان است، وظیفه ماست. 

مطمئن باشیم خودشان بهتر از ما راه را از چاه می‌شناسند. از خداوند بزرگ توفیق‌مان در خدمتگزاری به این مردم صبور و نجیب و همچنین خدمتگزاری واقعی به آزادی، حقیقت و عدالت را خواستارم. خودم و شما را به مدارا، رحم و مروت و انصاف با یکدیگر توصیه می‌کنم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها